Like clockwork Skrevet 26. september 2012 Rapporter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Tusen takk! Men der var det veldig mye å velge mellom, noen tips om hva jeg burde velge? Edit: Har en Samsung Galaxy S2 Endret 26. september 2012 av Like clockwork Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2012 Tusen takk! Men der var det veldig mye å velge mellom, noen tips om hva jeg burde velge? Edit: Har en Samsung Galaxy S2 For CM10 kan du bare sortere listen på dato og velge den nyeste Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 26. september 2012 Rapporter Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Ok. Men jeg finner bare CM09 for SG2 når jeg bruker linken i førsteposten. Edit: Fant det ut:) Kjører nå CM 10. Skal bli artig å teste Endret 26. september 2012 av Like clockwork Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. september 2012 Ok. Men jeg finner bare CM09 for SG2 når jeg bruker linken i førsteposten. Edit: Fant det ut:) Kjører nå CM 10. Skal bli artig å teste Anbefaler en full wipe av data hvis du oppgraderer far CM9 til CM10. Nyeste CM10 nightlies for S2 finner du forøvrig her Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. september 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2012 Her er changelog for CM10 nightlies for de som er nysgjerrige.. http://changelog.bbqdroid.org/ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Hard e fikset den (rimelig store) bugen med at telefonen ber om pinkode og skrur på telefonradioen selv om telefonen var i flightmode når du skrudde den av, dersom du har kryptert internminnet? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Hard e fikset den (rimelig store) bugen med at telefonen ber om pinkode og skrur på telefonradioen selv om telefonen var i flightmode når du skrudde den av, dersom du har kryptert internminnet? Uvisst, men sjekk bug-trackeren, der står alt du trenger Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Har en HTC One S og ønsker å prøve meg på cm10, bare noen ting jeg lurer på = ) Har tidligere kjørt Cm på både ZTE Blade og HTC HD, begge gangene så klarte jeg ikke å gå tilbake til originalt operativsystem. Hvordan fungerer dette med HTC One S (tenker på dette ang offisielle JB oppdateringen til HTC og kamera "tregheten" i CM10)? Til slutt men ikke minst, jeg leser meg grønn på forskjellige versjoner til One S på xda-forumene, men aner ikke hvilken versjon som fungerer best til min mobil. Og jeg klarer heller ikke å forstå hvordan jeg skal sette inn ett nytt OS og fremdeles beholde en backup av det originale OS'et til HTC. Trenger rett og slett en nybegynnerguide uten like for å få alt til å bli riktig. Alt fra backup av OS, installering av recovery-mode, installere CM10 med alt av apps (husker det før var et problem å få med appstore) og hvordan jeg skal gå fram for å oppdatere til nye CM10 roms uten å miste alt jeg har på tlf. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Har en HTC One S og ønsker å prøve meg på cm10, bare noen ting jeg lurer på = ) Har tidligere kjørt Cm på både ZTE Blade og HTC HD, begge gangene så klarte jeg ikke å gå tilbake til originalt operativsystem. Hvordan fungerer dette med HTC One S (tenker på dette ang offisielle JB oppdateringen til HTC og kamera "tregheten" i CM10)? Til slutt men ikke minst, jeg leser meg grønn på forskjellige versjoner til One S på xda-forumene, men aner ikke hvilken versjon som fungerer best til min mobil. Og jeg klarer heller ikke å forstå hvordan jeg skal sette inn ett nytt OS og fremdeles beholde en backup av det originale OS'et til HTC. Trenger rett og slett en nybegynnerguide uten like for å få alt til å bli riktig. Alt fra backup av OS, installering av recovery-mode, installere CM10 med alt av apps (husker det før var et problem å få med appstore) og hvordan jeg skal gå fram for å oppdatere til nye CM10 roms uten å miste alt jeg har på tlf. Hei! Så lenge du tar full backup av ROM'en før du legger inn CM10 (eller noe annet enn det du har pr i dag) er det lekende lett å gå tilbake til akkurat slik telefonen din er i dag (inkludert all brukerdata). Se på det gjerne som å ta et snapshot av et VM. Når det gjelder hvilken ROM du vil legge inn, så vil du på XDA finne mange ulike varianter med og uten Sense, AOKP, AOSP, CM, osv, osv.. Men hvis det er CM10 du vil ha, så er det her du finner dem. Buildbot'ene kjører hver dag og legger ut nye versjoner fortløpende. Kort forklart må følgende steg til: 0) Legg inn Android SDK 1) Låse opp bootloader via htcdev.com 2) Legg inn recovery image 3) last ned CM10 og siste versjon av de propritære Google-applikasjonene 4) Ta backup av eksisterende ROM via Recovery 5) Flash CM10 + Google Apps Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hvor stabil er CM10 for i9100 for øyeblikket? Er den stabil nok til å kunne brukes som daily driver? Endret 2. oktober 2012 av jenskristian Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Hvor stabil er CM10 for i9100 for øyeblikket? Er den stabil nok til å kunne brukes som daily driver? Helt klart stabilt nok som daily driver så vidt meg bekjent ja. Er ikke lenge siden jeg snakket med hovedutvikleren bak i9100-branchen, og han sa alt funket som det skulle. 1 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Høres lovende ut. Kanskje tid for å gi den et forsøk da. Veldig klar for Jelly Bean på telefonen også. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Høres lovende ut. Kanskje tid for å gi den et forsøk da. Veldig klar for Jelly Bean på telefonen også. Bare å ta en backup og hoppe i det! JellyBean vil gi telefonen din et nytt liv, mye takket være Project Butter Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Vent til 031012 nightlyen som kommer med fix for memleak 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2012 Opplevde en bug med at Face Unlock sluttet rett etter at den skulle "detecte" ansiktet mitt. En re-flash av gapps.zip løste dette ganske fint. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 10. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Har nå brukt CM 10 til galaxy s2 i ca to uker og er veldig fornøyd. Eneste det virker som at telefonen restarter seg selv, dette skjer aldri når telefonen er i bruk, men enkelte ganger når den har vært i dvale så må jeg taste pin koden på nytt. I starten så skjedde dette kanskje hver andre dag, men i det siste virker det som at det skjer oftere, opp mot 3-4 ganger om dagen. Er dette et kjent problem? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2012 Har nå brukt CM 10 til galaxy s2 i ca to uker og er veldig fornøyd. Eneste det virker som at telefonen restarter seg selv, dette skjer aldri når telefonen er i bruk, men enkelte ganger når den har vært i dvale så må jeg taste pin koden på nytt. I starten så skjedde dette kanskje hver andre dag, men i det siste virker det som at det skjer oftere, opp mot 3-4 ganger om dagen. Er dette et kjent problem? Ikke hørt om dette problemet, men jeg følger ikke så nøye med på S2 gjengen. Ville prøvd å legge inn nyeste nightly og se om problemet er løst Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 Hva er status for CM 10 til Galaxy S II nå? Jeg har enda ikke fått rotet meg til å hoppe over fra CM 9.1, så lurer litt på om den kan brukes som daily driver. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 For min egen del fungerer den fint som daily driver, og har gjort det i flere måneder. Men jeg er ikke så kresen som mange. Jeg har ingen problemer med at den fryser/rebooter eller noe sånt alvorlig. Problemene er at noen utgaver har litt dårlig batteritid, og at lyd-ut via jack fungerer dårlig (lav lyd) ettersom Samsung fortsatt ikke har kommet med noe dokumentasjon. Lenke til kommentar
Emmerhofferen Skrevet 31. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2012 Veit du kvatid det kommer stable version av CM10 til HTC one X ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå