Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål

Anbefalte innlegg

Er ikke så veldig vanskelig å gjøre dette manuelt og det vil være mye mer lærerikt for deg. xda-developers.com er alt du trenger for å komme deg i gang.

Jeg var inne der og prøvde ut litt for et par måneder tilbake. Det gikk ikke veldig bra for å si det sånn. Jeg endte opp med en telefon fullstendig wipet for software, og jeg slet med å få flashet tilbake stock ROM via ODIN. Hele oppstyret har gjort meg litt skeptisk til å prøve igjen, men jeg har på den andre siden veldig lyst på CM. Etter at jeg fikk Noten, flashet jeg CM på min gamle S3, og det gikk jo uten problemer. Gjorde vel ett eller annet rart med Noten, tenker jeg.

Du vil få beskjed om at enheten ikke støttes, kun det som skjer.

Jepp, dette får jeg beskjed om når jeg åpner CM Installer appen. Det jeg lurer på er hva som skjer om jeg prøver å gå videre ved å koble den til PC og laste inn CM som om enheten var støttet. Det er nemlig en "continue anyway"-knapp i appen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så veldig vanskelig å gjøre dette manuelt og det vil være mye mer lærerikt for deg. xda-developers.com er alt du trenger for å komme deg i gang.

Jeg var inne der og prøvde ut litt for et par måneder tilbake. Det gikk ikke veldig bra for å si det sånn. Jeg endte opp med en telefon fullstendig wipet for software, og jeg slet med å få flashet tilbake stock ROM via ODIN. Hele oppstyret har gjort meg litt skeptisk til å prøve igjen, men jeg har på den andre siden veldig lyst på CM. Etter at jeg fikk Noten, flashet jeg CM på min gamle S3, og det gikk jo uten problemer. Gjorde vel ett eller annet rart med Noten, tenker jeg.

Du vil få beskjed om at enheten ikke støttes, kun det som skjer.

Jepp, dette får jeg beskjed om når jeg åpner CM Installer appen. Det jeg lurer på er hva som skjer om jeg prøver å gå videre ved å koble den til PC og laste inn CM som om enheten var støttet. Det er nemlig en "continue anyway"-knapp i appen.

Jeg vet ikke hva som skjer hvis du fortsetter, men jeg har kun positive ting å si om Odin, CM-installeren og Nexus Root Toolkit. Man må ikke nødvendigvis vite alt hva som skjer i root- og custom-rom prosessen! Å gjøre alt manuelt er ikke alltid det beste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Skjønner at du har hatt en dårlig erfaring, men så lenge du kommer deg inn i download mode så har du aldri failet totalt. Samsung enheter er ekstremt greie når man gjør noe helt feil og hvis du klarer det på S3. Hvorfor skal du ikke klare det på Noten? :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forsøkt å gå videre derfra når enheten ikke støttes. Jeg tok det som et tegn på at enheten ikke var kompatibel med Installeren;) Ergo: Stopp!;)

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Skjønner at du har hatt en dårlig erfaring, men så lenge du kommer deg inn i download mode så har du aldri failet totalt. Samsung enheter er ekstremt greie når man gjør noe helt feil og hvis du klarer det på S3. Hvorfor skal du ikke klare det på Noten? :)

Jeg får lese litt rundt på XDA og vurdere om det er verdt å ta risikoen.

Lenke til kommentar

Oppgraderte min S2 til CM11 og android 4.4.4 via OTA-oppdatering. Fikk en bug, at skjermrotasjon fungerer ikke. Etter mye googling fant jeg følgende løsning. Poster den i tilfelle andre skulle få samme problemet:

Skriv følgende kommandoer i terminalvinduet:

su
echo 1 > /sys/devices/virtual/sec/gsensorcal/calibration

Lenke til kommentar

Jeg ser ovenfor at det er en som er skeptisk til å bytte. Jeg har prøvet og feilet litt men nå har jeg CM11 installert og er storfornøyd. Kommer nok aldri å klare å gå tilbake til Samsung sin voldtekt av Android.

Men spørsmålet mitt er; Jeg prøvde forskjellige ROM til min i9305. Med forskjellig hell. Men den siste CM11 nightly-utgaven har fungert smertefritt. Jeg prøvde også noen andre distroer, men de kræsjet med ujevne mellomrom. Men på den siste SlimKat-versjonen jeg prøvde, så var det et veldig kult kamera. Man kunne ta panoramabilder og litt andre kule effekter. Noen som vet hva det heter og om man eventuelt kan kjøpe det på Google Play?

Endret av Johnny2000
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Spørsmål om snapchat: Hvilken snapchat versjon fungerer best med Cyanogenmod CM 11 nightlies for Nexus 5? Jeg mener at det finnes en eldre versjon som ikke er så buggete som den nyeste er.

Noen tips? Burde jeg gå for en 4.0 versjon eller hvilken 5.0 versjon er bra nok?

Hvilken Snapchat versjon som er minst buggete er vel uavhengig av om du kjører CM eller ei?

Desverre bruker jeg ikke Snapchat selv så jeg kan ikke gi deg noe godt svar.

Lenke til kommentar

Spørsmål om snapchat: Hvilken snapchat versjon fungerer best med Cyanogenmod CM 11 nightlies for Nexus 5? Jeg mener at det finnes en eldre versjon som ikke er så buggete som den nyeste er.

Noen tips? Burde jeg gå for en 4.0 versjon eller hvilken 5.0 versjon er bra nok?

Hvilken Snapchat versjon som er minst buggete er vel uavhengig av om du kjører CM eller ei?

Desverre bruker jeg ikke Snapchat selv så jeg kan ikke gi deg noe godt svar.

Ja, det var derfor jeg spurte om nettopp dette i cyanogenmod-tråden, for jeg regner med at ihvertfall en annen person som leser denne tråden har installert cm på sin mobil og bruker snapchat også. Krysser fingrene for det da vettu.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Null problemer på min LG G2 hvertfall. Er på CM 11 M12 da, og ikke nightlies.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg installerte CM 12 nå og sliter med å få root til å fungere. Har slått det på i Utvikler-alternativer, men fungerer fortsatt ikke. Noen måter å få tilbake root-tilgang på, uten at jeg må gå tilbake til CM 11?

Hva er det som ikke fungerer? Hva prøver du å kjøre som root? En app? Adb? Og hvilken telefon? Root-tilgang funker fint på OnePlusen min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...