Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Hvis jeg sletter system i Custom Recovery vil dette slette interne lagringen på mobilen (bilder, videoer og CM 11 og Gapps ligger her f.eks)?? Vil gjerne bli kvitt så mye plass på telefonen som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker vel på menyvalget som heter "delete system", eller "format system", husker ikke helt hva det står, er noen mnd siden jeg brukte CM sist.

Men vet jeg har brukt det selv, men husker ikke hva det sletter.

Slettet alt som kunne slettes, når noe gikk feil under installering av ny ROM.
Overførte deretter ny fil til minnepenn, koblet til mobilen via usb otg kabel og kjørte oppdatering fra den :)

Lenke til kommentar

Tenker vel på menyvalget som heter "delete system", eller "format system", husker ikke helt hva det står, er noen mnd siden jeg brukte CM sist.

 

Men vet jeg har brukt det selv, men husker ikke hva det sletter.

Slettet alt som kunne slettes, når noe gikk feil under installering av ny ROM.

Overførte deretter ny fil til minnepenn, koblet til mobilen via usb otg kabel og kjørte oppdatering fra den :)

Jepp, var dette jeg mente :) Dette er stock OS på telefonen eller? Og vil det slette interne lagringen? Tenker da på at mobilen ikke har SD kort slik at CM11 må installeres fra den interne lagringen. Takker for svar!

Lenke til kommentar

Har lagt inn Cyanogenmod sin siste stable på min samboers S3, men har et nokså kritisk problem. Av og til når man skal ringe eller ta en telefonsamtale så virker ikke mikrofon/høyttaler(så man kan ikke høre andre og dem kan ikke høre henne) og for å få det til å fungere igjen må hun slå telefonen av og på. Noen som vet hvordan jeg fikser det?

 

Leste noe om at man måtte ha på lockscreen sounds, men denne er allerede på.

Lenke til kommentar

Har ordna meg CM11 på en S3 jeg hadde liggende. Eneste jeg synes virker vanskelig er å få synkronisert den innebygde kontaktlista med facebook-kontaktene mine. Har desverre ikke så mange kontakter via Google kontoen. Har prøvd apper som Hax Sync, Sync.me og UberSync, men disse synkroniserer tydeligvis bare de kontaktene jeg allerede har med Facebook. Skulle hatt alle Facebookvennene mine i kontaktlista med nummer og annen info. Dette er jo fryktelig lett med Samsungs programvare..

Lenke til kommentar

Leste noe om at man måtte ha på lockscreen sounds, men denne er allerede på.

Jeg mener å huske at man må spille av en systemlyd før første samtale, det er derfor det anbefales å ha på låsskjermlyd. Jeg løste det ved å justere ringevolumet med tasten på siden av telefonen, siden den lager lyd.
Lenke til kommentar

Har lagt inn Cyanogenmod sin siste stable på min samboers S3, men har et nokså kritisk problem. Av og til når man skal ringe eller ta en telefonsamtale så virker ikke mikrofon/høyttaler(så man kan ikke høre andre og dem kan ikke høre henne) og for å få det til å fungere igjen må hun slå telefonen av og på. Noen som vet hvordan jeg fikser det?

 

Leste noe om at man måtte ha på lockscreen sounds, men denne er allerede på.

 

Jeg vil anbefale CM 11 Snapshot M6 som fungerer utmerket med min S2 ihvertfall. Regner med at den fungerer godt med S3 også. CM 10.2.0 er nå "utdatert" i forhold til den utviklingen som er med CM 11. Merker omtrent ingen ustabilitet med M6, kontra litt ustabilitet med Nightlies.

Lenke til kommentar

Hei!

Mudern har en SIII som har blitt ganske så treg, så da tenkte jeg at levetiden kunne ha blitt forlenget noen måneder med bytte til cyanogen-mod. Problemet er at jeg er ganske så fastgrodd i eple-leiren, og ikke har peiling på et par ting! :)

1. Alle sider sier at du skal ta back-up. Hvordan? Samsung Kies, kopiere alt over på pcen før prosessen, eller hva?

 

2. Heimdall, Odin og alt det der. Er det nødvendig, og kan det gjøres i ettertid? Virker så knotete å tulle med kommandolinjer og sånt.

 

Takker for all input :dremel:

Lenke til kommentar

Hei!

Mudern har en SIII som har blitt ganske så treg, så da tenkte jeg at levetiden kunne ha blitt forlenget noen måneder med bytte til cyanogen-mod. Problemet er at jeg er ganske så fastgrodd i eple-leiren, og ikke har peiling på et par ting! :)

 

1. Alle sider sier at du skal ta back-up. Hvordan? Samsung Kies, kopiere alt over på pcen før prosessen, eller hva?

 

2. Heimdall, Odin og alt det der. Er det nødvendig, og kan det gjøres i ettertid? Virker så knotete å tulle med kommandolinjer og sånt.

 

Takker for all input :dremel:

 

Ta backup av det du trenger å beholde på telefonen før prosessen. Kontakter bør man ha via gmail, så det trenger man ikke tenke på å ta backup av. SMS kan også synkroniseres til gmail via f.eks. SMS backup+. Bilder/musikk kan man enten spare på eksternt minnekort eller overføre til pc via kabel, eller lagres på Google Disk/Dropbox.

 

For å ta backup av spill (resultater etc) eller programmer må man uansett ha root-tilgang og bruke en app som f.eks. Titanium backup.

 

For å få root tilgang må du bruke f.eks. Odin, det krever ingen kommandolinjer, bare en pc og en kabel fra telefon til pc og en kernel (recovery) som passer til din telefon. Jeg brukte Siyah-s2-v6.0b5 til min S2 via Odin, men det er mange muligheter.

Når du har root tilgang. kopierer du bare CM + gapps til telefonen, starter telefonen i recovery modus (hold inne volum opp - power og home-knappen samtidig til du ser recovery) og kjører installasjon derfra.

 

Det er egentlig ganske lett å gjøre, men krever at man holder tunga litt rett i munnen under rooting.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Hei!

Mudern har en SIII som har blitt ganske så treg, så da tenkte jeg at levetiden kunne ha blitt forlenget noen måneder med bytte til cyanogen-mod. Problemet er at jeg er ganske så fastgrodd i eple-leiren, og ikke har peiling på et par ting! :)

 

1. Alle sider sier at du skal ta back-up. Hvordan? Samsung Kies, kopiere alt over på pcen før prosessen, eller hva?

 

2. Heimdall, Odin og alt det der. Er det nødvendig, og kan det gjøres i ettertid? Virker så knotete å tulle med kommandolinjer og sånt.

 

Takker for all input :dremel:

 

Det er blitt meget enkelt å installere CyanogenMod (CM), ved hjelp av CyanogenMod Installer. SGS3 skal støtte denne enkle metoden. Du laster ned en app på mobilen, kobler den til PC-en og så blir mobilen rootet og CM installert. Jeg gjorde dette nylig på en SGS2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

For all del hold deg unna installeren, du lærer ingenting når du bruker den så du vil bare skaffe deg massevis av problemer om noe går galt pga manglende kompetanse om hvordan man skal gjøre ting manuelt.

 

Jeg vil egentlig ikke påstå at det er lettere å bruke den heller da det tar null tid å flashe custom recovery i Odin og deretter installere custom rom.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Ser den, men alt er lett når man kan det ;) Grunnen til at jeg anbefalte installeren, var at pederlh skrev at han var godt plantet i epleleiren. Da mener jeg at CMI er enkleste måte å installere CM på. Dette er da med forbehold om at jeg selv har hatt én god erfaring ;)

 

Jeg har selv unngått rooting og flashing pga. guidene jeg har funnet har vært svært knotete. Dette er selvfølgelig forskjellig fra mobil til mobil. Jeg tok selv og flashet med Odin på min SGS for mange år siden :p

Lenke til kommentar

Takk takk! :)

Har tenkt å skrive et lengre innlegg om en idiots erfaring med rooting, men venter med det til senere i uka når jeg har bedre tid... Kort fortalt: 4 timer med knoting, jeg er dritlei, og lover meg selv å aldri ta borti en Samsung igjen :ninja:

Uansett, prøvde å følge denne guiden slavisk, http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9300 , men ting stoppet brutalt opp med denne feilmeldingen på trinn 8 -> ERROR: failed to access device. libusb error 12 What to do... :(

 

 

Lenke til kommentar

Takk takk! :)

 

Har tenkt å skrive et lengre innlegg om en idiots erfaring med rooting, men venter med det til senere i uka når jeg har bedre tid... Kort fortalt: 4 timer med knoting, jeg er dritlei, og lover meg selv å aldri ta borti en Samsung igjen :ninja:

 

Uansett, prøvde å følge denne guiden slavisk, http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9300 , men ting stoppet brutalt opp med denne feilmeldingen på trinn 8 -> ERROR: failed to access device. libusb error 12 What to do... :(

 

 

Jeg antar du sitter på Windows og at du ikke har korrekte USB-drivere til telefonen.

Det er Windows og Microsoft kan ikke det med drivere.

 

Hva får du opp hvis du kjører

./adb devices

 

 

 

Men ja, hvorfor i pokker skal man ha noe som er låst ned med en egen bootlader-drit-kies-ting når man kan få oppskriften ifra Google selv og låse opp easy peasy? (les: nexus-devices)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...