Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke å velge hva slags CM-version du skal ha, men å få låst opp bootloader på telefonen din.

Nettopp av denne grunnen kommer jeg nok aldri til å kjøpe noe annet en Nexus-telefoner evt Motorola da dette er en ganske så enkel operasjon.

Har skrevet litt om hvordan du installere Android SDK selv (Installing Android SDK) men da til Linux og ut fra din vegring i utgangspunktet så tror jeg nok du sitter på Windows ;)

 

Første steg er å begynne her og laste den ned og sette den opp, er ikke store pes til Windows heller, last ned, pakk ut og kjør SDK Manager.exe filen som ligger først i mappen du har pakket ut. Hent ned alle tools, hele 4.4.2-mappen samt extras.

 

Så kan du alternativt sette en path til android sdk for Windows: http://stackoverflow.com/questions/13285670/how-to-add-android-tools-dir-to-windows-7-path

Så slipper du å skrive ./adb eller ./fastboot for hver eneste gang du skal skrive en kommando.

Vips så er du good to go 8)

Lenke til kommentar

Tar opp mms-problemet igjen:

Jeg bruker CM 10.2 nightlies og har problemer med å sende og motta mms. Testet stock i går og der går det fint å sende og motta mms uten å gjøre om på noen innstillinger. Hvorfor er det problemer med CM 10.2, og er det noen som vet hva som kan gjøres? Har prøvd å velge PAP i APN-innstillingene, men det funker fortsatt ikke. Har prøvd å laste ned Hangouts, men det funker heller ikke.

Har Samsung G S II med Djuice abo. Alt av roaming-innstillinger er riktig.

 

Jeg bruker jo aldri mms, men noen ganger får jeg mms av folk, eller de sender sms feil slik at det blir mms. Kjipt å hver gang skulle sende sms og si at jeg ikke mottar mmsen de sender.

Lenke til kommentar

Tar opp mms-problemet igjen:

 

Jeg bruker CM 10.2 nightlies og har problemer med å sende og motta mms. Testet stock i går og der går det fint å sende og motta mms uten å gjøre om på noen innstillinger. Hvorfor er det problemer med CM 10.2, og er det noen som vet hva som kan gjøres? Har prøvd å velge PAP i APN-innstillingene, men det funker fortsatt ikke. Har prøvd å laste ned Hangouts, men det funker heller ikke.

 

Har Samsung G S II med Djuice abo. Alt av roaming-innstillinger er riktig.

 

Jeg bruker jo aldri mms, men noen ganger får jeg mms av folk, eller de sender sms feil slik at det blir mms. Kjipt å hver gang skulle sende sms og si at jeg ikke mottar mmsen de sender.

Har du prøvd å ta kontakt med Djuice, og bedt om få tilsendt MMS oppsett? Det er punkt nummer 1.

Lenke til kommentar

 

Tar opp mms-problemet igjen:

 

Jeg bruker CM 10.2 nightlies og har problemer med å sende og motta mms. Testet stock i går og der går det fint å sende og motta mms uten å gjøre om på noen innstillinger. Hvorfor er det problemer med CM 10.2, og er det noen som vet hva som kan gjøres? Har prøvd å velge PAP i APN-innstillingene, men det funker fortsatt ikke. Har prøvd å laste ned Hangouts, men det funker heller ikke.

 

Har Samsung G S II med Djuice abo. Alt av roaming-innstillinger er riktig.

 

Jeg bruker jo aldri mms, men noen ganger får jeg mms av folk, eller de sender sms feil slik at det blir mms. Kjipt å hver gang skulle sende sms og si at jeg ikke mottar mmsen de sender.

Har du prøvd å ta kontakt med Djuice, og bedt om få tilsendt MMS oppsett? Det er punkt nummer 1.

 

Har gjort det, men får ingenting når jeg bestiller oppsett.

Lenke til kommentar

Har du valgt Telenor under innstillinger/mer/mobile nettverk/nettoperatører?

 

Ja. Jeg kan surfe på internett uten problem, men når jeg skal sende eller motta mms skjer det ingenting. For å gjenta meg selv så funker dette fint på stock, men ikke på CM. Versjonen jeg bruker akkurat nå er 10.2-20140126-NIGHTLY-i9100. Er det noen andre som bruker denne versjonen som også opplever disse problemene eller er det bare meg?

 

 

Har du prøvd å ta kontakt med Djuice, og bedt om få tilsendt MMS oppsett? Det er punkt nummer 1.

Har gjort det, men får ingenting når jeg bestiller oppsett.

 

Ring til kundeservice og be dem fiske det da..

 

 

MMS funker fint på stock, så dette er ikke et operatørproblem.

Lenke til kommentar

Tar opp mms-problemet igjen:

Du har på 3G-data konstant? Skrur du av denne så er min erfaring at du ikke mottar MMS eller kan sende.

 

Hva har du egentlig under Access Point innstillinger dine?

Siste jeg prøvde var følgende: Testing and working MMS-settings for Telenor running on Galaxy Nexus Cyanogenmod 10 (10-20120915-NIGHTLY-manguro)

 

Tho, min Nexus 5 vil ha følgende innstillinger:

https://www.youtube.com/watch?v=MAVkRyOzzWY

 

Edit: ser ut til at jeg uttalte meg litt for raskt, mottok ikke MMS med de APN-setting i videoen ovenfor.

 

Sånn, der har man fått ordnet korrekte MMS-innstillinger:

Name: Telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server:
MMSC: http://mmsc
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
Authentication Type:
APN Type: default,supl,mms
APN Protocol: IPv4 (Default)
Bearer: (Default)
Endret av b-real
Lenke til kommentar

 

Tar opp mms-problemet igjen:

Du har på 3G-data konstant? Skrur du av denne så er min erfaring at du ikke mottar MMS eller kan sende.

 

Hva har du egentlig under Access Point innstillinger dine?

Siste jeg prøvde var følgende: Testing and working MMS-settings for Telenor running on Galaxy Nexus Cyanogenmod 10 (10-20120915-NIGHTLY-manguro)

 

Tho, min Nexus 5 vil ha følgende innstillinger:

https://www.youtube.com/watch?v=MAVkRyOzzWY

 

Edit: ser ut til at jeg uttalte meg litt for raskt, mottok ikke MMS med de APN-setting i videoen ovenfor.

 

Sånn, der har man fått ordnet korrekte MMS-innstillinger:

Name: Telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server:
MMSC: http://mmsc
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
Authentication Type:
APN Type: default,supl,mms
APN Protocol: IPv4 (Default)
Bearer: (Default)

 

I og med at mms funker på stock så flashet jeg stock igjen nå, sjekket hva det står på APN og så kopierte jeg dette til CM igjen.

 

Og nå funker mms igjen.

 

Jeg slettet alt under APN, og lagde en ny med disse innstillingene:

 

Navn: Telenor

APN: telenor

Proxy: Not set (Mellomtjener: Ikke angitt)

Port: Not set (Port: Ikke angitt)

Username: Not set (Brukernavn: Ikke angitt)

Password: Not set (Passord: Ikke angitt)

Server: Not set (Tjener: Ikke angitt)

MMSC: http://mmsc

MMS proxy: 10.10.10.11 (MMS-mellomtjener)

MMS port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

Authentication type: PAP (Autentiseringstype)

APN type: default,mms,supl

APN protocol: IPv4

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Har nettopp mottatt en KitKat-oppdatering til min i9100 (S2), har installert den nå, spennende å se om det fungerer greit. Oppdateringen heter cm11-20140202-NIGHTLY-i9100.

 

- Førsteinntrykket er at det lagger noe grusomt.

 

- Fant en ny oppdatering, 20140203, litt mindre lagg, men får beskjed om at Trebuchet har kræsjet med jevne mellomrom.

Endret av ArneBelinda2
Lenke til kommentar

Hei igjen, på nytt et litt generelt spørsmål ang. custom roms:

Hvordan er sikkerheten på dette feltet? Jeg tenker da på at hvis du kjører telefon stock, har du sikkerheten til telefonprodusenten bak deg, men hvordan er dette når du velger å gå for noe som noen "amatører" har satt sammen?

Jeg er jo naturligvis klar over at Cyanogenmod har ordnet seg en finfin deal med Oppo, men hva med KatKiss? De har mange brukere og er troverdig, men alikevel kan de vel i teorien se passord, epost, kontonummer etc...?!

Endret av KongenLars
Lenke til kommentar

Bytta tilbake til stock 4.3 på S3en min, batteriet varer dobbelt så lenge og MMS fungerer problemfritt (ja, det fungerer til en viss grad på CM, men meldingene kommer seint og av og til aldri samt at det ofte henger seg når jeg skal sende). Foruten dette likte jeg CM veldig godt, men de må gjøre noe ift strømsparinga si som fungerer svært dårlig pr dags dato, selv med powersavegovernour greide jeg ikke å tyne ut mer enn et par døgn med CM (2G, slår av data\wifi når jeg ikke bruker det osv).

Lenke til kommentar

Har nettopp mottatt en KitKat-oppdatering til min i9100 (S2), har installert den nå, spennende å se om det fungerer greit. Oppdateringen heter cm11-20140202-NIGHTLY-i9100.

 

- Førsteinntrykket er at det lagger noe grusomt.

- Fant en ny oppdatering, 20140203, litt mindre lagg, men får beskjed om at Trebuchet har kræsjet med jevne mellomrom.

De første nigthlyene har dessverre en tendens til å være litt buggy, gi det litt tid for awesomeness!

 

Jeg er jo naturligvis klar over at Cyanogenmod har ordnet seg en finfin deal med Oppo, men hva med KatKiss? De har mange brukere og er troverdig, men alikevel kan de vel i teorien se passord, epost, kontonummer etc...?!

Teoreti..

Jeg er mer fornøyd med at CM har features som f.eks ikke gir Facebook/twitter osv til alle mine kontakter og sms-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...