Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vanskelig å overføre via USB-kabel når porten er ødelagt. Får se om jeg klarer å sette fast pluggen med noe strips eller noe. Takk :)

Du får ikke tilgang på ADB debugging over network? Ligger som et option under developer options.

Så kan du

adb push gapps.zip /sdcard/0

?

 

 

Har ikke tilgang til OSet.

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

 

Har ikke tilgang til OSet.

Jeg er forvirret, du sier jo i posten på XDA at du har benyttet deg av RomManager, da bør du jo også ha tilgang til selve Android? :blink:

Jeg ville ha prøvd å ta en backup av sdcard, formatere det og prøve en gang til og så legge over de filene som behøves.

 

Formatering av SD-kortet er selvfølgelig også en mulighet, men jeg ville prøvd å oppdatere recovery-en først. Eventuelt bruke noe annet enn cwm. Det er den enkleste mulige løsningen jeg ser, så sant du får USB-porten til å fungere da. ;)

Lenke til kommentar

Har fått USB-porten til å fungere noenlunde, hvis tlfen ligger i ro etc. Men nå har jeg problemer med drivere. Eller noe sånt. Odin finner ikke telefonen.

 

Men jeg må uansett ta det igjen. Skal i møte nå ^^

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

Jeg installerte CM10.2 via cm installer på min gamle S3, superfornøyd med CM. Det er verre med min nye G2... Er ikke trygg på meg selv uten installer. Noen som har peiling på om det er lenge til det kommer for G2?

Det har kommet nightlies til G2. Jeg mener dette er en stund siden. Jeg tipper at nightly-ene begynner å bli ganske stabile etter hvert. Jeg vet feks om flere med Note 3 som bruker CM11 som daily-driver. Og de første nightly-ene til den telefonen ble sluppet for en drøy uke siden. Tror ikke det skal være noe problem med G2, men søk litt rundt på XDA eller noe for å være helt sikker.

 

Når det kommer til installeringen, skjønner jeg at du kan være litt nervøs. Da jeg installerte CM11 på min Note 3, var det et eller annet som gikk galt under installasjonsprosessen og jeg stod der helt wipet for software. Jeg fikk panikk et lite øyeblikk, men kom på at det bare var å flashe inn stock firmware via ODIN. Det gikk helt fint, bortsett fra at jeg mistet root-access, og derfor måtte roote og legge inn recovery (CWM) på nytt.

 

Hvis det det skulle gå helt rivruskende galt, er det (nesten) alltid en utvei. Det som er så fint med de greiene her. :)

 

Slenger også med en fin oppskrift på hvordan du kan legge inn CM11 på G2 (D802), enten med CWM eller TWRP. Pass også på at du har den nyeste recovery-en som er tilgjengelig. For CWM tror jeg det er 6.0.4.6:

http://true-android.blogspot.no/2013/12/update-lg-g2-d802-to-android-441-kitkat.html

Lenke til kommentar

Det kan nok ta litt tid. Det må komme stables først, og basert på erfaring, kan det ta en god stund. Likevel vil de komme fortere enn 4.4 oppdateringen fra LG.

Edit: Det er ingen stables som er basert på CM11 (Android 4.4) til noen telefoner ennå, selv om kitkat har vært tilgjengelig en stund nå.

Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Trengte ikke fikse det på min S3, installer ordnet alt på den. Men ikke på G2. Får bare opp at enheten ikke støttes. Leste på xda at det kunne være noe med bootloaderen til g2 som gjorde at installer ikke virker på enheten. Var flere som lurte på om den snart var tilgjengelig.

Skal forsøke igjen snart. Hadde vært digg om jeg greide det uten.

Lenke til kommentar

Trengte ikke fikse det på min S3, installer ordnet alt på den. Men ikke på G2. Får bare opp at enheten ikke støttes. Leste på xda at det kunne være noe med bootloaderen til g2 som gjorde at installer ikke virker på enheten. Var flere som lurte på om den snart var tilgjengelig.

Skal forsøke igjen snart. Hadde vært digg om jeg greide det uten.

Grunnen til at "enheten ikke støttes" er vel fordi det ikke finnes stables til G2?

Nei, ser ikke så vanskelig ut, det er bare jeg som er nybegynner. Som sagt, når jeg får tid til å sette meg ned, så skal jeg prøve meg;)

Lurt å bruke litt tid på å sette seg inn i det ja. Kanskje teste litt på S3-en først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...