DuckDuckGoose Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Noen som vet noe mer om CM 11 (offisiell) til SGS II (i9100)? Ser at det er endel uoffisielle der ute, men med mye bugs. Har nettopp installert [WIP][ROM][4.4.1] Cyanogenmod 11 Unnofficial build for i9100 [10.12.2013], blir spennende å se hvordan den fungerer. Jeg valgte å installere denne kontra Cyanfox 2.0.2 som jeg ikke vet noe om. 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Vanskelig å overføre via USB-kabel når porten er ødelagt. Får se om jeg klarer å sette fast pluggen med noe strips eller noe. Takk Du har et poeng der ja! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Vanskelig å overføre via USB-kabel når porten er ødelagt. Får se om jeg klarer å sette fast pluggen med noe strips eller noe. Takk Du får ikke tilgang på ADB debugging over network? Ligger som et option under developer options. Så kan du adb push gapps.zip /sdca0rd/0 / ? Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Vanskelig å overføre via USB-kabel når porten er ødelagt. Får se om jeg klarer å sette fast pluggen med noe strips eller noe. Takk Du får ikke tilgang på ADB debugging over network? Ligger som et option under developer options. Så kan du adb push gapps.zip /sdcard/0 ? Har ikke tilgang til OSet. Endret 23. januar 2014 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Har ikke tilgang til OSet.Jeg er forvirret, du sier jo i posten på XDA at du har benyttet deg av RomManager, da bør du jo også ha tilgang til selve Android? Jeg ville ha prøvd å ta en backup av sdcard, formatere det og prøve en gang til og så legge over de filene som behøves. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Har ikke tilgang til OSet.Jeg er forvirret, du sier jo i posten på XDA at du har benyttet deg av RomManager, da bør du jo også ha tilgang til selve Android? Jeg ville ha prøvd å ta en backup av sdcard, formatere det og prøve en gang til og så legge over de filene som behøves. Formatering av SD-kortet er selvfølgelig også en mulighet, men jeg ville prøvd å oppdatere recovery-en først. Eventuelt bruke noe annet enn cwm. Det er den enkleste mulige løsningen jeg ser, så sant du får USB-porten til å fungere da. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Har fått USB-porten til å fungere noenlunde, hvis tlfen ligger i ro etc. Men nå har jeg problemer med drivere. Eller noe sånt. Odin finner ikke telefonen. Men jeg må uansett ta det igjen. Skal i møte nå ^^ Endret 23. januar 2014 av Jon Håvard (sevs) Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Har fått USB-porten til å fungere noenlunde, hvis tlfen ligger i ro etc. Men nå har jeg problemer med drivere. Haha, det skal ikke være lett! Prøv å laste ned denne (http://d-h.st/zjq), eventuelt også Kies. Pass bare på at du ikke har begge installert samtidig. Har hørt at det kan skape problemer. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg installerte CM10.2 via cm installer på min gamle S3, superfornøyd med CM. Det er verre med min nye G2... Er ikke trygg på meg selv uten installer. Noen som har peiling på om det er lenge til det kommer for G2? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg installerte CM10.2 via cm installer på min gamle S3, superfornøyd med CM. Det er verre med min nye G2... Er ikke trygg på meg selv uten installer. Noen som har peiling på om det er lenge til det kommer for G2? Det har kommet nightlies til G2. Jeg mener dette er en stund siden. Jeg tipper at nightly-ene begynner å bli ganske stabile etter hvert. Jeg vet feks om flere med Note 3 som bruker CM11 som daily-driver. Og de første nightly-ene til den telefonen ble sluppet for en drøy uke siden. Tror ikke det skal være noe problem med G2, men søk litt rundt på XDA eller noe for å være helt sikker. Når det kommer til installeringen, skjønner jeg at du kan være litt nervøs. Da jeg installerte CM11 på min Note 3, var det et eller annet som gikk galt under installasjonsprosessen og jeg stod der helt wipet for software. Jeg fikk panikk et lite øyeblikk, men kom på at det bare var å flashe inn stock firmware via ODIN. Det gikk helt fint, bortsett fra at jeg mistet root-access, og derfor måtte roote og legge inn recovery (CWM) på nytt. Hvis det det skulle gå helt rivruskende galt, er det (nesten) alltid en utvei. Det som er så fint med de greiene her. Slenger også med en fin oppskrift på hvordan du kan legge inn CM11 på G2 (D802), enten med CWM eller TWRP. Pass også på at du har den nyeste recovery-en som er tilgjengelig. For CWM tror jeg det er 6.0.4.6: http://true-android.blogspot.no/2013/12/update-lg-g2-d802-to-android-441-kitkat.html Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 24. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2014 Takker for innspillet, har forsøkt, men blir ikke helt klok på det:( Er for usikker til å hoppe uti:( Får krysse fingrene for at CM Installer for denne blir tilgjengelig snart:) Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Det kan nok ta litt tid. Det må komme stables først, og basert på erfaring, kan det ta en god stund. Likevel vil de komme fortere enn 4.4 oppdateringen fra LG. Edit: Det er ingen stables som er basert på CM11 (Android 4.4) til noen telefoner ennå, selv om kitkat har vært tilgjengelig en stund nå. Endret 27. januar 2014 av Havardu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Er ingen problemer å bruke nightly builds. Kjører Nightly på Nexus 10, Galaxy Nexus og N5 og har ingen problemer. En bug på N5 for 4-5 dager siden gjorde at jeg hadde et par reboot men det var bare å installere en eldre nightly og vips var det fikset. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Er ikke et must for meg å ha cm11, kunne fint kjørt CM10.2, som allerede er stable. Men visstnok en issue med bootloader som g2 har, som gjør det vanskelig med installer:( Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Er ikke et must for meg å ha cm11, kunne fint kjørt CM10.2, som allerede er stable. Men visstnok en issue med bootloader som g2 har, som gjør det vanskelig med installer:( Du trenger ikke fikse bootloader med installer?? Dette fikser installer du laster ned til PC-en, gjør det ikke? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Trengte ikke fikse det på min S3, installer ordnet alt på den. Men ikke på G2. Får bare opp at enheten ikke støttes. Leste på xda at det kunne være noe med bootloaderen til g2 som gjorde at installer ikke virker på enheten. Var flere som lurte på om den snart var tilgjengelig. Skal forsøke igjen snart. Hadde vært digg om jeg greide det uten. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_d802 Ser da ikke så fryktelig vanskelig ut da Det som er stress er at du må sette opp Android SDK først. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_d802 Ser da ikke så fryktelig vanskelig ut da Det som er stress er at du må sette opp Android SDK først. Dette er jo mye dårligere forklart enn mange av de andre de guidene... Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Nei, ser ikke så vanskelig ut, det er bare jeg som er nybegynner. Som sagt, når jeg får tid til å sette meg ned, så skal jeg prøve meg;) Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 27. januar 2014 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2014 Trengte ikke fikse det på min S3, installer ordnet alt på den. Men ikke på G2. Får bare opp at enheten ikke støttes. Leste på xda at det kunne være noe med bootloaderen til g2 som gjorde at installer ikke virker på enheten. Var flere som lurte på om den snart var tilgjengelig. Skal forsøke igjen snart. Hadde vært digg om jeg greide det uten. Grunnen til at "enheten ikke støttes" er vel fordi det ikke finnes stables til G2? Nei, ser ikke så vanskelig ut, det er bare jeg som er nybegynner. Som sagt, når jeg får tid til å sette meg ned, så skal jeg prøve meg;) Lurt å bruke litt tid på å sette seg inn i det ja. Kanskje teste litt på S3-en først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå