Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

La inn CM10.2 via den automatiske installeren for en måneds tid tiden på en Galaxy S2. Veldig fornøyd, men lurer på noe. Fikk for en ukes tid siden varsel om at en oppdatering er tilgjengelig. Men den nekter å laste ned. Akkurat nå står det følgende inne på menyen: "A Cyanogenmod update xxxx is available for your device. You will be notified when it is ready for installation."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg i grunnen klar over. Problemet mitt er heller det at nedlastingen ikke starter. "You will be notified when it its ready for installation" står inne på menyen du viser til. Har prøvd å avbryte, prøve på nytt, med og uten wifi/3g, restarte telefonen, osv.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Endte med å bytte tilbake til touchwiz, jeg ønsket virkelig ikke det, men umulig å få sendt\mottatt MMS, elendig batterilevetid på tross av kalibrering, sparemodus ift CPU-hastighet etc så trekker cyanogenmod 10.2 for S3en min sykt mye mere strøm idle. Batterilevetida er i praksis halvert. jeg håper virkelig KitKat blir bedre enn dette, prøvde nightly, men den mangla så mange funksjoner at jeg gav opp, batterilevetida var dog bedre.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en S4 Active og har veldig lyst til å teste ut et nytt ROM. Cyanogen virker til å ha størst community så virker som den beste løsningen for en fersking.

 

Har et par spørssmål først, spesielt etter å ha lest kommentartråden til TEK sin artikkel om den nye "automatiske" installeren.

1. Er det fare for at mobilbank (SB1 i mitt tilfelle) ikke vil fungere med custom ROM?
2. Har noen erfaring med om Netflix fortsatt fungerer?

3. Om ting går galt eller jeg ikke liker Cyanogen: Det virker veldig lett å ta backup av Samsung sitt ROM før jeg installerer Cyanogen, men å installere den tilbake virker kronglete. Noen som kan utdype dette litt?

Off-Topic: Har tek/hw resatt medlemsdato for medlemmer som har vært lite aktive de siste to åra? Eller har jeg opprettet en ny konto her uten å vite om det :p

Endret av Captain Sfinkter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endte med å bytte tilbake til touchwiz, jeg ønsket virkelig ikke det, men umulig å få sendt\mottatt MMS, elendig batterilevetid på tross av kalibrering, sparemodus ift CPU-hastighet etc så trekker cyanogenmod 10.2 for S3en min sykt mye mere strøm idle. Batterilevetida er i praksis halvert. jeg håper virkelig KitKat blir bedre enn dette, prøvde nightly, men den mangla så mange funksjoner at jeg gav opp, batterilevetida var dog bedre.

Hei

Akkurat same erfaring med ein S4 og 10.2.

Elendig batteritid.

No skal det legges til at eg har på alt av sync( google now, mail, posisjon). Men det er for at eg meinar at ein smarttelefon skal bruke alt for å vere smart.

 

Eg vil også vente på KitKat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

2. Har noen erfaring med om Netflix fortsatt fungerer?

3. Om ting går galt eller jeg ikke liker Cyanogen: Det virker veldig lett å ta backup av Samsung sitt ROM før jeg installerer Cyanogen, men å installere den tilbake virker kronglete. Noen som kan utdype dette litt?

 

2. Ja

3. Installer CM manuelt så vil du lære det selv. Er nok det mest optimale.

Lenke til kommentar

Så klart er manuelt det beste for å lære/forstå og kunne fikse i ettertid, men håpet mitt er jo nettop å slippe i dette. Om det finnes en like enkel måte å putte inn igjen en backup-ROM som det er å installere CM med installeren så foretrekker jeg det :)

Jeg fremstår muligens som en daff unnasluntrer, men å bruke timesvis - dager(?) - på å sette meg inn i den manuelle fremgangsmåten, for så å misslike det å aldri bruke det igjen virker unødvendig. Virker dette derimot som jeg håper vil jeg lese meg opp å gjøre det manuelt for å prøve flere ROM.

 

Edit. Havsula: Samsungs KitKat mod blir vell og bra, men interessen for Cyanogen er jo for å prøve noe som Samsung ikke har fått mulighet til å fikle med. Det virker ikke som om alle S4 brukere har problemer med CM, så jeg vil nok prøve og se hvordan jeg opplever det. Skal utenlands i et par uker snart, er mest derfor jeg vil finne den beste "plug-and-play" metoden som krever liten kunnskap og mulighet til å gå tilbake raskt.

Endret av Captain Sfinkter
Lenke til kommentar

Timesvis?

Følger du wiki så tar det maks en halvtimes tid.

 

Har du allerede tatt valget for custom-rom så kommer du til å fikle med det og når du bytter tilbake til noe annet står du med fingeren i været og lurer på hvordan i SATAN man egentlig får over gapps-jb-20130813-signed.zip over til /sdcard/0/.

 

Men den tid den sorg I guess.

Lenke til kommentar

Timesvis?

Følger du wiki så tar det maks en halvtimes tid.

 

Har du allerede tatt valget for custom-rom så kommer du til å fikle med det og når du bytter tilbake til noe annet står du med fingeren i været og lurer på hvordan i SATAN man egentlig får over gapps-jb-20130813-signed.zip over til /sdcard/0/.

 

Men den tid den sorg I guess.

 

Så det er et nei til spørsmålet om det er enkelt å putte tilbake en backup?

Endret av Captain Sfinkter
Lenke til kommentar

Og der må/bør man ha Android SDK installert så da er det bare å kjøre på og installere.

F.eks siste eksemplet jeg benyttet meg av SDK var når google pushet 4.4.2 og den tydeligvis fjernet CWM ifra telefonen min. Da var det bare å kjøre

fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-6.0.4.4-hammerhead.img

Reboote til recovery og flashe siste SU.zip og så var man i gang igjen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...