Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får et valg når du går igjennom oppstartsveiledningen etter nyinstallasjon. Et eller annet om du ønsker å gjennopprette fra google-kontoen din. Huk denne vekk, så slipper du at alt lastes ned automagisk.

Ah, jeg trodde den kun tok hånd om kontakter etc. Men da er jeg med.

 

Og ja, unngå installeren. Jeg fikk problemer, og måtte dermed starte med å lese meg opp. Etter å ha jobbet med Odin, recoverymenyen på telefonen og manuell root, så tør jeg si at dette er den overlegent beste måten å gjøre dette på. Lønner seg å skjønne hva som faktisk gjøres... :)

 

Husker ikke hvem det var, men en bruker her la ut en veldig fin guide på dette noen sider tilbake. En stor takk til vedkommende.

Lenke til kommentar

Yeah, det er akkurat det som er litt morro, og faktisk skjønne hva som skjer og ikke bare en random progressbar som står og går uten mål og mening.

website_logo.for-hardware-partner.png

We're not quite ready to lift the veils but we can confirm that we have a new hardware partner!
Stay tuned for more in the coming weeks for info on this next adventure!

https://plus.google.com/117962666888533781522/posts/7TVFLXhciyK

Får håpe det ikke er enda en gimmik-telefon som jeg syns Oppo-n1 var med sitt flipp-kamera.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

CM har vel egentlig aldri fokusert på gimmicker.

Kameraet på Oppo N1 er ikke en gimmick daOppo N1 er ikke rettet mot Norge, USA osv. Den er rettet mot Kina osv hvor de liker store mobiler og selfies er veldig populært.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.mobilen.no/artikler/fusker-telefonen-appene-har-skylda/154345

 

En omfattende undersøkelse utført av North Carolina University rundt sikkerheten i moderne telefoner viser at programvare mobilprodusentene legger oppå operativsystemet står for 85 prosent av sårbarhetene.

 

Dette er jo en av grunnene til at CM og lignende øker i popularitet, men ser samtidig at folk sliter bl.a med bankID og at det blir knotete når uerfarne skal prøve å fikse ting hvis det går galt.

Det ville med andre ord vært en kjempefordel for alle parter om man bare la inn android uten noen tilpasninger som helst.:

-Enkel distribusjon av siste Android versjon

-Telefonprodusentene slapp å knote med sine tilpasninger

-Mer fornøyde kunder

-Færre feil på telefonene

-Mindre behov for support

-Færre reklamasjoner

-Mer responsivt OS

-Mer ytelse fordi mindre ressurser brukes på tull

osv

osv

 

En helt nedstrippet android med google play tilgang slik at folk kunne velge den medieplayeren, bildeviseren, epostprogrammet, nettleseren, osv osv de ønsket uten å slite med det tlf er bloatet med i tillegg.

 

En ROM variant kunne da vært å tilby en clean android hvor all bloatingen er fjernet.

Lenke til kommentar

Noen her som bruker snapchat?

Jeg har problemer med dette på CM..

Ved video opptak så filmes det maks 1-2 sekunder før den automatisk kutter.

Og ved bilder tatt med blitz, så går blitzen av rett før bildet blir tatt.. noe som medfører enda mørkere bilder enn om jeg tar uten blitz.

 

Begge deler funka fint med stock rom, så jeg vil tro problemet ligger i CM.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å komme bort fra at batterilevetiden går kraftig ned med CM. Jeg har hatt nightlies til min S2 i flere måneder og på denne tiden av døgnet ville jeg hatt ca 20% igjen. På fredag bestemte jeg meg for å teste ut stock rom igjen for å se forskjellen på batterilevetiden, og i kveld har jeg 70% igjen. Jeg har brukt telefonen omtrent like mye og til de samme tingene de siste dagene som ellers.

 

Men er det noen som har testet ut forskjellen på batterilevetiden på Stable versjoner av CM kontra nightlies (event. Snapshot og RC)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...