Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan legger man inn touchwiz igjen? :) Ble noe feil da jeg skulle ta backup av det gamle ser jeg i ettertid. Jeg liker cyanogenmod svært godt, MEN batterilevetida er helt elendig. På tross av at jeg har rydda med wakelock, kjørt ned CPU til laveste hastighet, kalibrert batteriet, slått av 3G (bruker nesten aldri datatrafikk) så sliter jeg med å få batteriet til å være særlig mer enn et døgn med min S3 med moderat bruk. Med stock ville telefonen vart i 3 døgn med min bruk.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Ok, jeg la inn CM via installeren og det gikk jo veldig greit. Telefon er lynkjapp og gui'et er superdigg.

Men greia er at bankid for mobil ikke fungere, og det er jeg avhengig av. Sim toolkit finnes ikke i appdrawer, og telefonen får derfor ikke snakket med nettbanken. Operatør er Telenor og bank er DNB. Hvis det ikke finnes en løsning på dette må jeg nok finne på noe.

Antar jeg bare får prøve å reverte tilbake til stock. Vil nordisk ROM for i9100 på sammobile.com være OK? Og kan jeg være så frekk å spørre om en enkel rutine for å reverte tilbake til stock?

Er blank på dette, og skjønner nå at jeg skulle valgt manuell rutine og ikke bruke en installer.... :(

:edit: Odin og stock ROM skal vel være løsningen har jeg kommet frem til nå.. :)

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Ok, jeg la inn CM via installeren og det gikk jo veldig greit. Telefon er lynkjapp og gui'et er superdigg.

Men greia er at bankid for mobil ikke fungere, og det er jeg avhengig av. Sim toolkit finnes ikke i appdrawer, og telefonen får derfor ikke snakket med nettbanken. Operatør er Telenor og bank er DNB. Hvis det ikke finnes en løsning på dette må jeg nok finne på noe.

Merkelig, jeg hadde ingen problemer med å finne SIM-toolkit ved bruk av CM10 nightly for Galaxy Nexus.

Skal være mulig å pushe det til som en system-app:

The SIM toolkit is a system app so you can't "install" it.

Pushing it to /system/app/ is the correct procedure.

However, STK.apk needs the same credentials as Phone.apk or it won't work, this manifests as not showing in the app drawer.

You need a copy of STK for your specific ROM or one from a compatible ROM.

i.e. STK from any Google 4.0.x build will work on any other Google 4.0.x build - however it will not work on an AOSP build (and vice versa). URL

Lenke til kommentar

Merkelig, jeg hadde ingen problemer med å finne SIM-toolkit ved bruk av CM10 nightly for Galaxy Nexus.

Skal være mulig å pushe det til som en system-app:

Hmm, om jeg henger med her.

Det vil da si at jeg kan hente ut appen av f.eks stock rom fra sammobile.com og "pushe" den inn?

Lenke til kommentar

Usikker her dessverre. Har prøvd å google meg frem til noe fornuftig svar men finner fint lite relevant dessverre :\

Perhaps Untouchab1e kunne ha vært litt til assistanse for det er litt over mitt tekniske kompetanse dessverre.

Hvilken version av CM benyttet du deg av egentlig jovaa?

Lenke til kommentar

Usikker her dessverre. Har prøvd å google meg frem til noe fornuftig svar men finner fint lite relevant dessverre :\

Perhaps Untouchab1e kunne ha vært litt til assistanse for det er litt over mitt tekniske kompetanse dessverre.

Hvilken version av CM benyttet du deg av egentlig jovaa?

Den installeren la inn... Versjon 10.2.2013114

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med BankID, prøv følgende:

Gjennopprett original rom og finn filen stk.apk som ligger i mappen /system/app. Kopier så denne til en plass du finner den igjen. Legg så inn CM på nytt og kopier fila til samme plass i CM. Kjør fix permissions etterpå.

Dette fungerte for meg når jeg brukte CM på min forrige telefon, men var dessverre ikke 100% stablit. Bruker for tiden ikke CM, så kan ikke si om det fungerer nå.

Lenke til kommentar

Fra XDA

Sim Toolkit process/app is normal and is built in to CM. All operations related to your SIM card/provider are controlled by it.

Info about STK:

SIM Application Toolkit (commonly referred to as STK) is a standard of the GSM system which enables the Subscriber Identity Module (SIM) to initiate actions which can be used for various value-added services.
SIM Application Toolkit consists of a set of commands programmed into the SIM that determine how the SIM to interact directly with the outside world and start commands from the handset and network independent. This allows the SIM to build an interactive exchange between network applications and end users and access, or access control to network. SIM also provides a command such as displaying a menu on the handset and / or ask for user input.

Du finner den ikke i app drawer

Se under System->App->All

SIM Tool Kit skal ligge der

Lenke til kommentar

Fra XDA

Du finner den ikke i app drawer

Se under System->App->All

SIM Tool Kit skal ligge der

Sim Tool kit ligger der ja, men det hjelper ikke siden nettbanken ikke "finner" den. Flere som sliter med dette og fellesnevneren er at tool kit ikke ligger i appdrawer.

learntofly: skal prøve det. Må først driste meg til å få lagt inn stock ROM igjen. :)

Det er vel kanskje mulig å hente ut apk'en på en PC from stock ROM og legge over på minnekort, istedet for å installere stock og så hente ut derfra...?

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Hos meg fungerte det "out-of-the-box".

Kjørte cyanogenmod installeren, og testet nettbank på pc'n.. Fikk kontakt med BankID på mobilen på første forsøk :)

Har Samsung Galaxy S3, som jeg installerte på igår.

Operatøren er OneCall.

Finner også Sim-verktøy på hovedmenyen.

Lenke til kommentar

Hos meg fungerte det "out-of-the-box".

Kjørte cyanogenmod installeren, og testet nettbank på pc'n.. Fikk kontakt med BankID på mobilen på første forsøk :)

Har Samsung Galaxy S3, som jeg installerte på igår.

Operatøren er OneCall.

Finner også Sim-verktøy på hovedmenyen.

Jeg kjører Nightlies og BankID fungerer utmerket uten noen form for manipulering eller kopier av filer. Har samsung galaxy s 2.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere er heldige eller jeg uheldig. :p Her finnes det ingen sim verktøi meny, og nettbank fungerer ikke... Jaja,

Du kan prøve å oppdatere til nyeste nightly: Innstillinger -> Om telefonen -> CyanogenMod-oppdateringer. Event. prøv tilbakestill til Fabrikkinnstillinger etterpå. Se om BankID funker nå. Hvis det ikke funker, prøv å legg inn stock rom via Odin, så rooter du og legger inn CM + gapps på den "gamle" måten.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få mobilen til å bruke mindre strøm?

Har merka en drastisk nedgang i batteritid siden jeg la inn CM igår.. Vanligvis har jeg igjen 50-70% med strøm igjen på kvelden, ved min bruk.. nå har jeg 36%.

Og da har jeg også stått opp senere enn vanlig (lader hver natt, napper ikke ut laderen før jeg skal opp).

WLAN har stått på hele dagen, men på stock rom ble dette aktivert/deaktivert ved behov når det stod på.

På CM kan det se ut som om det er i bruk hele tida.. ikke mye tomrom på strømindikatoren for wlan for å si det sånn..

Stock rom var det masse små mellomrom på.

Kjører den versjonen som cyanogenmod selv la inn (brukte installeren fra markedet).

Lenke til kommentar

Er det mulig å få mobilen til å bruke mindre strøm?

Har merka en drastisk nedgang i batteritid siden jeg la inn CM igår.. Vanligvis har jeg igjen 50-70% med strøm igjen på kvelden, ved min bruk.. nå har jeg 36%.

Og da har jeg også stått opp senere enn vanlig (lader hver natt, napper ikke ut laderen før jeg skal opp).

WLAN har stått på hele dagen, men på stock rom ble dette aktivert/deaktivert ved behov når det stod på.

På CM kan det se ut som om det er i bruk hele tida.. ikke mye tomrom på strømindikatoren for wlan for å si det sånn..

Stock rom var det masse små mellomrom på.

Kjører den versjonen som cyanogenmod selv la inn (brukte installeren fra markedet).

Sjekk battery stats for å se hva som trekker strøm.

Du kan, så vidt jeg husker, gå inn i advanced settings på Wifi og justere hvorvidt den skal koble fra når telefonen sover eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...