FenrisC0de Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Så om jeg går tilbake slik den var, så ser verkstedet (ved tilfeller..) den som om den har vært i normal tilstand hele tiden? Selv etter du låser bootloaderen igjen så vil de kunne se at du har låst den opp, men det er alt og jeg ville aldri godtatt at de nektet å reparere telefonen min kun pga det. I USA og EU er det ihvertfall lov å låse opp bootloader, men vet faktisk ikke nok om hvordan reglene er her til lands. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Selv etter du låser bootloaderen igjen så vil de kunne se at du har låst den opp, men det er alt og jeg ville aldri godtatt at de nektet å reparere telefonen min kun pga det. I USA og EU er det ihvertfall lov å låse opp bootloader, men vet faktisk ikke nok om hvordan reglene er her til lands. Virker mer eller mindre som at det blir verdt et forsøk! Skal vi gå ut ifra at samme gjelder på Nexus 7 også? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Husk at det er i stor grad reklamasjonsretten og ikke nødvendigvis garantien som er interessant for norske forbrukere om et produkt blir ødelagt. Om f. eks laderkontakten slutter å fungere så har det ikke noe å si om du har rootet etc. Derimot om du har klokket prosessoren og den dør så har du sannsynligvis en dårligere sak. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Husk at det er i stor grad reklamasjonsretten og ikke nødvendigvis garantien som er interessant for norske forbrukere om et produkt blir ødelagt. Om f. eks laderkontakten slutter å fungere så har det ikke noe å si om du har rootet etc. Derimot om du har klokket prosessoren og den dør så har du sannsynligvis en dårligere sak. Ok, så jeg er på en måte på trygg grunn, selv om jeg rooter m/ full pakke? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 spørs hvor langt du er villig til å gå om du først må sende inn telefonen det.. HTC satte seg på bakbena når jeg leverte inn min rooted one x.. grunnet simkortholder feil + wifi problemer.. Her måtte jeg snakke med forbrukerådet før jeg fikk igjenom saken min å fikk fikset telefonen.. Så om du først må levere inn telefonen din på reprasjon etter du har rooted den.. så må du regne med at reprasjonen kan ta usedvanlig lang tid.. Tok 3 måneder for min del Dem fikset telefonen min, 2 dager etterpå døde den helt.. fikk da en ny tlf tilbake av chess da..så sånn sett greit Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Ok, så jeg er på en måte på trygg grunn, selv om jeg rooter m/ full pakke? Det blir uansett en vurderingssak avhengig av hva problemet gjelder. Som sagt, dør f. eks en kontakt så har det sannsynligvis ingenting med softwaren å gjøre. Det stemmer som Emaldiom at flere selskaper er kranglete mot slikt, men ved mindre du selv har ødelagt produktet (overklokke f. eks) så har det ingenting å si hvor vrange de føler for å være. Du har loven på din side. At de klager på at du bryter garantien er egentlig ikke veldig interessant ved mindre du har heller lyst å benytte deg av denne i stedet for å benytte support via forhandler. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Har ikke en Huawei u9510, så du er avhengig av at en eller flere med telefonen er villige til å påta seg jobben. Du er vel ikke fra Bergen...? $$$ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Fullstendig ubrukelig og bare i veien. ldri skjønt vitsen med den på telefoner som HAR fysiske knapper. Og er fort i veien på de uten og. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Mmm...pie. Oh god the OCD Ingen alignment whatsoever 2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Dette er da ikke en CM-feature? Eller har det gått meg hus forbi? Mente jeg stemte imot ideen da vi diskuterte den tidligere... Men jeg er på jobbreise, så kan godt hende at noe har skjedd som jeg ikke har fått med meg Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Vet ikke hvor lenge du har vært på reise, men den har vært hos Paranoid Android en god stund. Mulig PA bruker CM tho, vet ikke helt jeg. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg vil bare si at etter jeg installerte CM på S2'en min er batteritiden blitt mye bedre! Tidligere klarte jeg ikke en dag med lavt bruk uten at jeg måtte lade, nå har jeg vanligvis rundt 70% igjen på slutten av dagen! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Oh god the OCD Ingen alignment whatsoever Neh, ingen desktop/launcher konfigurert da screenshotet ble tatt. Dessuten så... Dette er da ikke en CM-feature? Eller har det gått meg hus forbi? Mente jeg stemte imot ideen da vi diskuterte den tidligere... Men jeg er på jobbreise, så kan godt hende at noe har skjedd som jeg ikke har fått med meg Tror det har gått deg hus forbi: https://plus.google.com/117962666888533781522/posts/TkP3jUpskZh Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Der kan man se hvordan ting skjer selv om man er "off-the-grid! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Får vi pai i CM nå? Da må jeg bare amutere den nederste delen av S3-en min... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2013 Kjekt hvis man har devices som f.eks galaxy nexus eller Nexus 4 Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 28. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2013 Noen som kan hjelpe meg å få liv i s2en igjen? Brukt supernexus 4.1.2 og syiah kernel og på-knappen har låst seg nå. Kan derfor ikke velge å flashe ny rom eller kernel i recovery...Tlf booter automatisk OS når jeg tar inn batteriet og alt funker greit. Har fått one x+ så s2en bare ligger her, men vil gjerne få den stock igjen så jeg kan selge den. Knappen kan jo være hardware feil men må jo få stock så jeg kan selge til reperasjon iallefall. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2013 Bruk touch-recovery. Er ikke verre. Flash touch recovery, format /system, wipe/factory reset, slå av. Flash GB bootloader, bruk download dongle til å nulstille flashteller, flash offisiell JB ROM. Flashingen gjør du i Odin. Du kan evt. bruke TriangleAway mens du fortsatt har root, i stedet for "Flash GB bootloader, bruk download dongle til å nulstille flashteller,"-biten. Lenke til kommentar
Kow Lee Skrevet 4. april 2013 Rapporter Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Er stort sett fornøyd med Cyanogenmod (nightlies) på SGS3, men noe som irriterer meg er at jeg ikke kan installere en custom kernel, som Siyah og slikt. Har ikke hadd noe problemer med det tidligere, men etter feb-ish nightly release kom så fungerte ikke Siyah og CM sammen bare. Noen andre som opplever dette og kanskje vet løsningen på dette? Takk på forhånd. EDIT: Siyah støtter visst ikke Cyanogenmod lengre. Endret 24. mai 2013 av Tom Korawit Chamkrai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå