vannputtern Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Prøver å få skrevet ut en oppgave, men får ikke brukt skriveren min fordi jeg ikke kan installere driveren på pcen fordi jeg ikke har administrator rettigheter.. Prøvde å starte opp pcen i sikkerhetsmodus, men fikk verken installert det der eller skiftet brukeren min til administrator for så å installere det.. Kunne ha installert det på min egen pc, men den kjører 64-bit så får ikke installert driveren der heller pga gammel skriver og gammel driver som ikke støtter 64-bit.. Noen anelse om hvordan jeg kan få skrevet det ut før mandagen? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Få tak i en annen printer?. Send E-post til lærer der du sier at du ikke kan skrive ut før du kommer på skolen, eller bare si til lærer at du må skrive ut oppgaven først når han skal ha den. Eventuelt dra til en venn som har printer. Lenke til kommentar
troari Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Last ned live distro Linux og skriv ut derfra. Puppy Linux er en liten distro som har bra med skriver drivere. Puppy Linux http://puppylinux.org/main/Download%20Latest%20Release.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hallo Hallo! Dette er ikke et helt "lurt" triks og ikke akseptert av IT-admins og drifts personale men jeg hjelper så lenge det blir brukt vel! 1. Få tak i et program som kan lage en live USB eller CD (veldig enkle program fra www.pendrivelinux.com/ ) 2. boot på live USB/CD med Backtracker 3/4 (fordi det er ganske brukervennlig) finn HDD din og gå inn i system32 og finn "cmd.exe" og "utilman.exe" kopier og legg "utilman.exe" i en mappe (helst en annen USB penn som backup). Så sletter du "utilman.exe" og gir "cmd.exe" et nytt som er "utilman.exe". Nå er "utilman.exe" egentlig "cmd.exe". avslutt live OS og boot opp på vanlig OS 3. nå skal du ikke logge deg inn på pc'n din bare ha skjermen der du logger deg inn oppe. Trykk "windowstast+U" da får du opp ""utilman.exe"" som egentlig er "cmd.exe" med full bruker rettighet. skriv følgende kommando: "net user administrator "passord" (selve "passord" er passordet, du må skrive med kråketegnene og skrive selve passordet inne i disse. Det at jeg valgte å skrive passord er at passord er et enkelt passord) 4. gå inn på administrator og innstaler drivere og det du skal, reset passord eller det du vil etterpå. 5. boot på live OS igjen og bytt navn på "utilman.exe" tilbake til "cmd.exe" og legg inn backupen du tok av "utilman.exe" og avslutt live OS 6. Tada du har nå drivere til din printer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå