displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Hvordan fikser jeg det med coil whine? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Bytter strømforsyning vanligvis, du er sikker på at det ikke er viftene? Prøv å plugge dem ut for eksempel, om støyen stopper så kan du bare sende inn den ene defekte vifta. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Vet ikke hva det kan være. Temperaturen ligger på 48 grader, er ikke det litt vel mye? :S Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hmm.. høres merkelig ut med støyen. Du har montert CPU viften ordentlig? Du brukte kjølepastaen som fulgte med? Du brukte bare en tynt lag? Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Vel, første gangen jeg tok kjølepasta brukte jeg ganske mye, men når jeg snudde den riktig vei istad tørket jeg bort litt og puttet på bittelitt nytt. Problemet er definitivt CPU kjøleren. Den er også litt løs etter å ha behandlet den litt røft. Har også problemer med lyd.. argh.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 CPU kjøleren bør absolutt ikke være litt løs. Den må sitte ordentlig og fast, slik at overflaten til CPU'n er i god kontakt med kjøleren. En ting til, jeg vil bare forsikre meg om at du bruker SSD disken til operativystemet, og at den er koblet på 6GB/s SATA porten på hovedkortet? Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) CPU kjøleren er ikke løs, mente vifta som er koblet til. Jepp, bruker SSD disken til operativsystemet, men jeg er ikke helt sikker på om den er koblet på 6GB/s SATA porten. Hvilken av portene er det? Endret 17. april 2011 av displacement Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ok. Se om du får til en løsning med viften da.. 6gb/s er en av de hvite portene. De svarte er 3gb/s Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Jeg byttet til stock-kjøleren fra Intel, og nå er den oppe på 50-52 grader.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) En liten ting til. Hovedkortet er ikke skrudd direkte inn i kabinettet? Disse ble brukt? Endret 17. april 2011 av fflex Lenke til kommentar
displacement Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 ^ jepp, de ble brukt. Alt ser ut til å ha ordnet seg noen lunde nå. Maskinen fungerer bra og SpeedFan viser en temp på 30-38 grader ved bruk av stock vifta. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå