phlake Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Vertex 3 scorer jevnt over litt bedre enn Intel, men Intel påstår at deres disker er bedre testet og rustet mot feil. Test og sammenligning her. Ville også gått, som nevnt ovenfor, for Corsair xms3-ram og ikke Vengeance, pga størrelse på brikker. Kjekt hvis man skal toppe cpu-kjøleren en gang. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Nå har jeg allerede bestilt. Håper det fungerer greit sånn det var på forrige side. Takk for all hjelp! Dette blir gøy. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Hei, jeg håper det er greit at jeg spør litt spørsmål nå som jeg er midt i monteringen av PCen. Hvor finner jeg skruene som skulle følge med kabinettet for å feste hovedkortet? Lenke til kommentar
displacement Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Så mange spørsmål. Dette var litt vanskeligere enn jeg hadde forventet. Hvilke slots skal RAM-brikkene i (hovedkortet)? Det som står i manualen til hovedkortet er litt forvirrende (DIMM1, DIMM2, 3, 4). Endret 16. april 2011 av displacement Lenke til kommentar
displacement Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Optisk enhet?? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Avstandsskruene til hovedkortet er vanligvis et sted inne i kabinettet, i en liten boks/pose. Det eneste som betyr noe mtp DIMM slots, er at du kjører fargekodene. Dvs 2x svart, eller 2x blå.. da får du dual channel. Haha, optisk enhet var ikke i listen ser jeg. Det er nedtur... men du har ikke noe tilgjengelig? En databutikk i nærheten evt? Man får kjøpt det på feks lefdal mener jeg. Selv Clas Ohlson har det. Du må ha en med SATA tilkobling, og ikke IDE. 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Takk for svar, fflex. Jeg drar ut for å se etter en optisk enhet nå. Har lett litt på nettbutikker, men den eneste jeg har funnet er Samsung Blu-ray SH-B083L (teknikmagasinet), som jo er litt dyr, men hvis den fungerer greit kan den være et alternativ. http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product.html&artnr=490317 Endret 16. april 2011 av displacement Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ja, da har du også Blu-Ray leser om det skulle være behov for det. Den vil fungere fint. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Jeg syntes det er helt umulig.. hvor skal alle ledninger? Hvordan setter jeg inn strømforsyningen? Det hjelper lite å se i manualer.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Det er veldig vanskelig å forklare noe sånt over et forum. Det er egentlig ikke veldig komplisert, men klart at dersom man er helt blank så kan det virke veldig forvirrende. Men kanskje denne kan hjelpe: http://www.youtube.com/watch?v=QQQ30QoF_-8&feature=related Sjekk også ut HW.no sin guide: http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552 Endret 16. april 2011 av fflex 2 Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 mja OCZ har hatt en del issues med sine SSD disker, men har kommet seg veldig bra og har nå en del veldig gode disker ute på markedet (vertex 3 etc). Mens intel er kjent for så godt som alltid å ha veldig gode disker. Så er vel mer rykte afaik. Dog Intel har lenge vært det beste kjøpet men ser ut til å muligens endre seg ? uansett anbefaler jeg å sjekke benchmarks på de ulike modellene du vurderer. Det er også litt viktig at du sjekker ut hvilke programmer/software du tenker å bruke. En del videoredigerings programmer favoritiserer Nvidia pga CUDA. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Jeg er enda ikke ferdig med monteringen. Har fulgt alt av guider og manualer, men føler meg ganske stuck.. y i no engineer? Når jeg prøver å slå på PCen fungerer viftene, selve hovedkortet og den optiske enheten, men alt slukker igjen etter noen sekunder. Lyset på ON-knappen og den lille LED greia foran på kabinettet lyser aldri, det skjer heller ikke stort med skjermkortet. Jeg føler jeg har gjort alt riktig.. Endret 17. april 2011 av displacement Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Du har koblet 8-pin power til CPU, og ikke kun 4-pin? Du har koblet i riktig når det gjelder front LED, restart switch osv? Står i manuelen til hovedkortet hvor de skal. Hadde vært fint om du kunne lastet opp et bilde eller 2 av hvordan ting ser ut i kassen din. Endret 17. april 2011 av fflex 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Optisk enhet og harddisk er ikke koblet til i de første tre bildene. Det siste bildet viser hvordan det ser ut når jeg prøver å slå på PCen. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Bare sånn umiddelbart: Cable Management! Du ser de "hullene" i kabinettet, det er ment at du skal trekke strømkablene bak platen. CPU viften er koblet feil vei. Viften må blåse ut i retning den kabinettviften ved siden av. Hvorfor bruker du splitter til grafikkortene? Det følger med 2x PCIe 6-pins kabler med strømforsyningen. Eks på hvordan det kan se ut. Har du koblet i front LED?, se vedlagt bilde EDIT: 24 pin power kabelen. Er det kun 20 av 24 som står i? Kan se sånn ut.. Endret 17. april 2011 av fflex 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Fy så digg det er å få litt hjelp! Jeg har snudd CPU viften riktig vei, byttet ut splitterne med PCIe 6-pins kablene til grafikkortet og skal snart ordne litt med cabel management. Alle 24 av 24 pins står i nå. Jeg har koblet i front LED, ja, men har ingen ledning hvor det står "H.D.D LED". Power SW og Reset SW er koblet gjennom noen annet, det er korrekt? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Ja, du må nesten ha i noe som heter Power SW, Reset SW osv... det er koblingen mellom "PC'n" og knappene på kabinettet. De kablene er festet i kabinettet i bunnen et sted, prøv å se litt mer.. Det skal være der; ref http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18237905 Bare hyggelig å hjelpe Endret 17. april 2011 av fflex 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Herlig! Det er i alle fall litt framgang. I stedet for å slukke med engang, forsetter hovedkortet og viftene. Lyset foran skjer det enda ikke stort med. Skal slenge opp et bilde etter lunsj. Noe jeg syntes er litt rart er koblingen mellom skjermen og PCen. Ledningen fra skjermen går ikke inn bak, så jeg må bruke en hvit dingeboms til å viderekoble for å så koble inn. Kan komme med bilder rundt dette også. Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Jeg skippet å ta bilder. Er i installasjon av Windows nu, alt ser ut til å fungere som det skal. Det eneste jeg stusser litt på er at PCen ser ut til å bråke litt. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Vifter vil jeg tro, med mindre det er veldig høyfrekvent? Da er det coil whine, ikke farlig, men irriterende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå