Durochris Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hei Nå som våren har kommet har jeg fått mopeden ut av garasjen og kjørt ett par turer. Den siste turen jeg kjørte så plutselig komme det ern mørk dyp lyd og den kvelte seg. Startet den opp og den gikk helt fint på tomgang, men med en gang jeg gasser litt så kveler den seg, men har jeg på shocken så går den. Da kan jeg gi gass uten at den kveler seg. Men shocken er sånn at når jeg gir bånn gass så "spretter" shocken av. Så får ikke kjørt med den på. Jeg har sjekka pluggen, luftfilteret og satt på ny bensinslange(av en eller annen grunn) Noen som vet hva det kan være? Endret 9. april 2011 av Durochris Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Det høres ut som motoren får for feit blanding av bensin/luft. Uansett krever en moped litt vårstell. Bytt pluggen, kjør på med litt elektrospray i plugghetta og tørk godt. Så ville jeg rengjort luftfilteret. Ta ut filteret og vask i zalovann, og skyll til det ikke er mer såpe igjen, deretter tørk. Så for å løse problemet ditt; Still litt på blandingsskruen (den skruen nærmest filteret på Dell'Orto forgassere, slik at den får litt tynnere blanding (1/2 omdreining) La mopeden gå en stund på tomgang, bruk den litt uten å kjøre på full pinne. Når motoren får gått litt og har fått god arbeidstemperatur pleier ting å bedre seg. To-taktere er pussige sånn. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Det høres ut som motoren får for feit blanding av bensin/luft. Uansett krever en moped litt vårstell. Bytt pluggen, kjør på med litt elektrospray i plugghetta og tørk godt. Så ville jeg rengjort luftfilteret. Ta ut filteret og vask i zalovann, og skyll til det ikke er mer såpe igjen, deretter tørk. Så for å løse problemet ditt; Still litt på blandingsskruen (den skruen nærmest filteret på Dell'Orto forgassere, slik at den får litt tynnere blanding (1/2 omdreining) La mopeden gå en stund på tomgang, bruk den litt uten å kjøre på full pinne. Når motoren får gått litt og har fått god arbeidstemperatur pleier ting å bedre seg. To-taktere er pussige sånn. Tusen takk for et kjempe bra svar! Får prøve dette til uka. Kommer med tilbakemeldig på hvordan det går Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Nå har jeg endelig surra meg til å starte på dette. Skal den skruen skurs med eller mot klokka en halv omdreining? Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 kommer jo ann på om du vil ha mer eller mindre bensin det? Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) For å få fiksa det.Altså tynnere blanding. Endret 27. april 2011 av Durochris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå