Gå til innhold

Bærbar spillmaskin med levetid ca 10k

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på utkikk etter en ny maskin. Skal hovedsaklig brukes til spilling, filmtitting og det ungdommen bruker en maskin til i dag. Var i utgangspunktet positiv til en stasjonær, med tanke på muligheter for å oppgradere etterhvert som årene går, men har innsett at det kanskje blir litt upraktisk mtp. studentlivet og div. andre saker.

Det jeg da ender opp med å tenke på, er en bærbar spillmaskin som etterhvert kan kombineres med skolearbeid osv. Vekten har i utgangspunktet ikke noe å si, da jeg bare lemper den i bilen om jeg skal ha den noe sted. Har tenkt til å koble den opp mot en stasjonær skjerm samt tastatur og mus når den ikke skal tas med noe sted, men vil også ha muligheten til å ta den med meg. I tillegg er det ganske viktig at det ikke er en PC som om 2 år vil være helt ute av markedet med tanke på specs. Tilkoblingsmuligheter er positivt, og er åpent for alle forslag mtp. prosessor osv. Prisklasse vil være på rundt 10.000

Har bl.a. sett litt på ACER Aspire 5943G mot Acer Aspire TimelineX 5820TG - Hvordan ser de ut opp mot hverandre? Er forskjellen VELDIG stor? Ser selvfølgelig at prosessor og skjermkort er bedre på førstnevnte, men vil det ha stor innvirkning?

Noen forslag?

Endret av kstyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si hva jeg hadde kjøpt: G53SW: Link

Hvorfor jeg ville valgt den?

Beste kjøleløsningen (etter Alienware); lager ikke en lyd omtrent under spilling. (Har en tidligere G73 modell og kan bekrefte det.)

Den har og et 460m skjermkort som er rundt 35% raskere enn 550m, som jeg tror har samme ytelse som 445m.

Vil og anbefale deg og velge ASUS når du skal kjøpe en bærbar til spilling i den prisklassen. De er rett og slett best der. ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Enig med det som er sagt allerede. Asus N53SN er et meget bra allround valg. Eller G53 om man vil ha bedre grafikkytelse, på bekostning av batteridriftstid og utseende (syns G53 er stygg, men det er en smakssak).

Begge de to acer maskinene du nevner har jeg erfaring med, 5820TG er en fin maskin om vekt og betteritid er viktig (bruker nå lillebroren 3820TG, som er unik i sin størrelse). 5943G kan jeg ikke anbefale grunnet design på kjøleløsningen, slik den er designet varmes tastatur og området på venstre side så mye opp at den er svært ubehagelig i bruk ved spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...