Gå til innhold

Grei laptop til gaming

Anbefalte innlegg

Hvordan er m15x ? :)

m15x er overpriset, og yter vesentlig dårligere enn clevo p150 som multicom selger her i norge.

har jo ikke lysende tastatur og juletrelys, men er da definitivt den du skal ha hvis du skal opp i over 10lapper.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;fl:0#2185-10600332-1;2186-3696143-1;2193-10500502-1;2187-10577374-2;2188-3197299-1;2189-10600982-1;2191-10519068-1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Uracoin, M15X er kun hvis du liker fargene og egentlig ikke bryr deg så veldig mye om pris og speccs, du liker kun designet lissom. Grunnen til at jeg valgte m11x og m17X er fordi m11x: beste gaming pcen til størrelsen/vekta/6 timer batteri. M17X: stor og fin desktoperstatter med den beste kjøleløsningen på markedet.

Lenke til kommentar

så m17x r3 har god kjøling? greit å vite. leste bare at den hadde grusomt varm underside(50c under tung belastning) og var noe en ikke ville ha på fanget. men så lenge komponentene holder seg kjølige er jeg fornøyd:P

Jepp. M17x har en egen vifte for CPU, en for GPUene + en vifte for hovedkortet. Luftinntaket er for det meste under maskinen, men og på sidene.

Alienware-M17x-laptop-view-bottom.jpg

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

haha, den maskina der har ikke endret pris på snart et år nuh. i fjor sommer, lå den på 9200 kroner på advance.no med samme specs.

du gjør ikke lurt i å kjøpe den så lenge etter lansering, den har gammel hardware, og høy pris tar en dette i betraktning. uansett en god maskin da, men du får mer for penga med andre løsninger.

hvor mye er du villig til å bruke, og hvilken skjermstørrelse vil du ha? vil videre nevne at multicomen jeg linker til er et langt bedre kjøp:)

Lenke til kommentar

haha, den maskina der har ikke endret pris på snart et år nuh. i fjor sommer, lå den på 9200 kroner på advance.no med samme specs.

du gjør ikke lurt i å kjøpe den så lenge etter lansering, den har gammel hardware, og høy pris tar en dette i betraktning. uansett en god maskin da, men du får mer for penga med andre løsninger.

hvor mye er du villig til å bruke, og hvilken skjermstørrelse vil du ha? vil videre nevne at multicomen jeg linker til er et langt bedre kjøp:)

Prisen i fjor har da lite å si for hva den er verdt i år. Når det kommer forslag til spillmaskiner med HD 5650 som ligger over 8000 kr, og maskiner med GTX 460M til nesten samme pris som MSIen, vil jeg slett ikke si at MSI GX740 er noe dårlig valg. Imidlertid så jeg ikke Multicom-maskinen du linket til, den så jo veldig innbydende ut, men samtidig koster den endel mer, og konfigurasjonen du har satt opp mangler OS. men for all del, har du penger, gå for Multicom.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Vel, jeg vet ikke MSI, de bruker store ord med har lite ull.

Denne er vel den kraftigste, som de sier er; GX680, the World’s Fastest Notebook PC ever.

Det ser dog at de har, eller kommer med Sandy Bridge som alle andre, og da kjøper man ikke en fjorårsmodell til kr 10.000.

nei den var fin du. slenger inn 16gig ram og 2ssd'er i raid og lurer mannen i gata til å tro at dette er det barskeste en kan få.

har hatt msi tidligere (MSI gx640) og må si de leverer god ytelse per krone. men likevel angrer jeg ikke for at jeg solge for å så gå tilbake til clevo, da msi har spart inn noen tusenlapper på ting som kjøleløsning skjermkvalitet osv.

men den virker ikke så dum den de kommer med nå rundt sommerstid. de har gjort en del utbedringer etter hva en kan se på modellen de stilte ut HER

men nok om det. skal ikke hijacke tråden helt her. blir multicom maksinen for dyr, er asus maskinen til 9400 som kidi007 linker til et bra valg. god og stillegående kjøling, bra oppløsning, bakgrunnsbelyst tastatur og usb3 gjør denne til et bedre valg enn sli gx740 nevnt tidligere i tråden;)

husk at det finnes bruktmarkeder og da. kan være en er tjent med å finne noe der:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...