Gå til innhold

Grei laptop til gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bedre alternativ er ASUS N53SN 15.6" Full HD GeForce GT550,Core i7-2630QM,8GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, pris 7795kr,

eller

ASUS N53SN 15.6" Full HD GeForce GT550,Core i7-2630QM,8GB RAM,640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home, pris, 8995kr.

Begge modeller med nye Sandy Bridge cpuer og bedre skjermkort som totalt sett gjør de mye mer attraktive med henhold til ytelse og potensiell levetid.

Lenke til kommentar

Støtter anbefalingen av XPS 15 (L502x), evt XPS 17 om du vil ha større skjerm.

Anbefaler å oppgradere skjermen til Full-HD RGB-Led varianten, dette er en av de aller beste skjermene på laptops idag. (koster 1800, men det er verdt det med mindre du kjører ekstern skjerm)

Om du er student (eller kjenner noen som er det) får du 10% rabatt på XPS-maskiner hvis du registrerer deg på studentkortet.no (gratis og uforpliktende)

Lenke til kommentar

har sett på anbefalingene...liker noen av dem, vurderer kanskje om jeg ikke heller skal ta å kjøpe meg en alienware :blush:

Hva synes dere ???

m11x du tenkte på? Jeg har både den og en M17x. Bare spør hvis det er noe du lurer på. Har og prøvd m15x.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

M11x ser utrolig bra ut vurderer om jeg kjøper meg den istedenfor en asus eller acer.

Hva synes du ? burde jeg kjøpe meg m11x eller m17x ? ;)

Kan starte med M11x: Denne maskinen er laget for å kunne spille "on the go". Den veier bare 2kg og er den kraftigste 11" gaming bærbaren å få kjøpt med sitt 335m grafikkort. Spiller Black ops, mafia 2 og Far cry 2 på high uten problemer og presterer utrolig bra til å være så liten.

Du kan og spille på den i ca. 2 timer på batteriet før du må plugge i strømforsyningen. Batterilevetiden når man surfer på nettet og ser videoer er rundt 3.5-5.5 timer. Jeg liker denne best fordi den er så liten og snasen og ta med seg. Eneste "problemet" med den er at skjermen bare er 11". Men dette vil man venne seg fort til. Jeg syns i hvertfall den er utrolig stilig! Denne bråker heller ikke like mye som M15X og M17X. Viften skrur seg ikke på i det hele tatt når du sitter og skriver på den på skolen f. eks. Når man starter å spille på den så bråker ikke viften nok til at noen skal synes det er irriterende. Må også si at for prisen på rundt 8-10000kr, så får man kanskje bedre 15" osv. Så m11x er for spesielt intereserte. Det er og mange som syns alienware laptoppene blir litt vel mye lys og den skriker praktisk talt GAMING.

M17X er mer en stasjonær enn en bærbar, da den veier 5.3kg. Den vil ikke være et supert valg om du skal bruke den til skole. Den bråker også ganske mye under spilling, så den virker best på rommet ditt. ;) Den yter og selvsagt mye bedre grafikk enn M11x, men samtidig føler jeg M11x yter nok, og trenger egentlig ikke noe mer enn det.

Sier ikke at jeg ikke liker den, men den er veldig stor og bråkete, så hadde heller valgt G73SW i 17" klasen, fordi den bråker ikke i det hele tatt. Men for en som liker lys og det å bli lagt merke til hvor enn han er så er vel M17x å anbefale. Batteriet her er og veldig dårlig, så man må nesten alltid være koblet til en stikkontakt, men grafikkytelsen er på topp!

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Prosessoren på den maskinen der ser veldig fin ut, problemet er skjermkortet som, til den prisen der, ikke er særlig bra. Du vil finne laptopper til rundt 5000-6000 som har bedre skjermkort, men dårligere prosessor. Kommer ann på hva du prioriterer. :)

Her er en liste over skjermkort som er relevante og hvilken score de får i en GPU benchmark:

550m = 4500

6570m = 3650

540m = 3450

5730m = 3200

5650m = 2711

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Ok, men tror du jeg kan bytte ut grafikkortet....?? mener dermed at det ikke er festet til hovedkortet, det er noen dell pc-er osv det er det på.

Var i butikken i dag hvor han solgte pc-en, han ga meg og en kompis en demonstrasjon på blu-ray spilleren og det var helt sykt. tenkte derfor at siden grafikkortet støtter blu-ray er det et bra grafikkort.

er ikke ute etter syk grafikk når jeg spiller, men tror du alle pc-specsa støtter spilling på ganske høyt nivå, eller nærmere alle maksimale innstillinger.

Lenke til kommentar

er ikke ute etter syk grafikk når jeg spiller, men tror du alle pc-specsa støtter spilling på ganske høyt nivå, eller nærmere alle maksimale innstillinger.

Du vil ikke få noe spesielt syk grafikk med 5650 i hvertfall. Battlefield bad company og Starcraft 2 på medium. Men Black ops vil kjøre på high.

Denne Link har et MYE kraftigere skjermkort enn 5650, nemlig 6570m (Se listen over.) Og koster samtidig mye mindre.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

hmmm, den så bra ut den. Men tror du prosessoren på Asus-en slår prosessoren på Acer pc-en jeg sendte i link litt over ?? ;)

Hva skal du med så bra prosessor til spilling? Prosessoren på den Asus PC-en er ikke like god nei. Men Asusen koster halvparten av det den du linka til, samtidig vil den yte mye bedre i spill.

Anbefaler disse ASUS PC-ene:

4500kr: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=4846606

7000kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626574

7800kr: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622645

9400kr: http://www.dustinhome.no/pd_5010546080.aspx

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...