Gå til innhold

hater smaken av alkohol - hjelp


Anbefalte innlegg

1. 1/5 Vodka (uten smak, Absolut er super)

2. 1/5 Rosa Fun light

3. 3/5 Vann

4. ???

5. PROFIT, eller drunk.

 

Har drukket mye forskjellige de siste årene, men denne blandingen er hellig. Så og si så sunn som du får det, og smaken av alkohol er totalt fraværende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale at du venner smaksløkene til alkohohol utenom festsammenheng. Prøv litt ulike typer øl, eller vin, og gi det litt tid. Ikke forsøk å bøtt det ned for å bli fortest mulig full, men ta deg en øl hjemme når det ikke er fest, og prøv å nyte smaken. Det vil ta litt tid, men det må du nesten forvente hvis du ønsker å virkelig sette pris på øl og vin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså om du er for lat til å blande sammen to forskjellige væsker på en flaske, og allikevel klager på at du ikke finner noe godt, da må du bare holde kjeft.

 

Ellers er:

Bacardi Razz+vann = kirsebærdrink.

Bacardi Razz+cola = cole med hint av kirsebær.(kjent fra sangen "Grassdal, no kjem eg igjen")

Vodka+div.juice/saft/brus = kan lage alt mulig, og alkohol smaken regulerer du jo selv.

 

Dette kan fint blandes før festen og taes med på tomme brusflasker.

 

Rusbrus, cider, og ferdigblandede mojiotoer og comsmopolitans er vel så jentete som det blir.

 

Personlig foretrekker jeg forskjellige typer øl, eller vin.

 

EDIT:

Bacardi Razz er forøvrig ikke særlig dyr, og en helflaske holder nå til to fylla.

 

Om du lurer på noe godt å blande vodka med, er det egentlig bare å prøve ivei. Man kan kjøpe drinkmix som er ment til saken, men disse er dyre, og etter min mening, ikke særlig gode. En dæsj råsaft og tropisk juice+vodka er en sikker vinner.

Endret av Kristopher90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har lyst til å gå sterkt til verks, så kjøper du en 75cl med Seksti (Nei, jeg spøker ikke) og putter 3 pakker med tyrkiskpepper (godteriet) oppi flaska. Dette lar du ligge noen dager.

 

Da har du shots på 60% som smeller, smaker akkurat som godteriet og absolutt ingen alkoholsmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har lyst til å gå sterkt til verks, så kjøper du en 75cl med Seksti (Nei, jeg spøker ikke) og putter 3 pakker med tyrkiskpepper (godteriet) oppi flaska. Dette lar du ligge noen dager.

 

Da har du shots på 60% som smeller, smaker akkurat som godteriet og absolutt ingen alkoholsmak.

 

Å begynne rett på 60% er en heller dårlig idé. Sats heller på 40% sier nå jeg. Da har man iallefall litt mer kontroll og du slipper å ende opp med blackout og muligens sykehusbesøk...

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Blir trist på vegne av menneskeheten med slike tanker som dette....skjønner biten med alkohohl for å kose seg, men ikke drikke cider/rusbrus fordi du er gutt, er bare teit. Jeg gir faen i hva folk drikker, så lenge de ikke drikker som idioter (altså ikke kan drikke).. Kanskje hadde jeg reagert litt hvis folk kom med sånn drikk som JD i scrubs (appple teeni) og drakk med hevet lillefinger slik britisk overklasse drikker te...

 

Som nevnt ovenfor - hvis du ikke gidder å blande og ikke gidder rusbrus/cider - så er du shit out of luck. Gå for det klassiske - vodka blandet med energidrikk (red bull, powerking, battery ol). Alltid en helt kurant standard drink, såfremt du enten liker eller tåler energidrikksmaken. Den tar vekk mye av smaken av alkoholen, gitt at du ikke blander for sterkt. Ingen grunn i å tvinge deg til å like noe du ikke liker (ref øl og vin). Du kan blande vodka med nær sagt hva som helst. Vodka og sprite var vel noe av det jeg gjorde mest i yngre alder i tillegg til å drikke smirnoff og bacardi breezere som fortsatt er min favoritt smaksmessig.

 

Cider og rusbrus er digg, foreslår at du gir en god faen i om det er "femi" og bryr deg mindre om hva andre mener. Det er i stor grad de flestes inngang til alkohol pga smak, mens øl i starten skyldes økonomi og at det er billig (ingen drikker IPA og fancy flaskeøl de første gangene som jeg har sett - de går for billig pils).

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...