Talker Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hvorfor begynner noen å snakke om sinnsyk bra ram og sånt da? Når du kan bruke vanelig ram? Er det noen ulempe kansje? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvorfor begynner noen å snakke om sinnsyk bra ram og sånt da?Når du kan bruke vanelig ram? Er det noen ulempe kansje? Vel det som er ulempen er at du må kjøre rammen asynkront med cpu èn,men i ditt tillfelle som har tenkt deg så høyt er det nok ingen ram som klarer det uansett. slv klarer min prosessor å kjøre på 245 den har multipper 15 det blir da 245 x 15=3675 med minnet hos meg på 1:1 altså synkront med cpu kjører jeg på 490mhz på rammen,for å klare dette må jeg ha rammbrikker av ypperste klasse. jeg vil da også få en mye bedre ytelse i systemet enn det du får. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Hvorfor begynner noen å snakke om sinnsyk bra ram og sånt da?Når du kan bruke vanelig ram? Er det noen ulempe kansje? slv klarer min prosessor å kjøre på 245 den har multipper 15 det blir da 245 x 15=3675 med minnet hos meg på 1:1 altså synkront med cpu kjører jeg på 490mhz på rammen,for å klare dette må jeg ha rammbrikker av ypperste klasse. jeg vil da også få en mye bedre ytelse i systemet enn det du får. Hva mener du med at du får en mye bedre ytelse? Er det ram-en, cpu, eller begge deler vi snakker om? ER det MYE? Hvor MYE? Prøv å forklar hvor my det har å si... Er det bedre å kjøre på 5:4 enn 3:2? (prøver å lære litt) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hvorfor begynner noen å snakke om sinnsyk bra ram og sånt da?Når du kan bruke vanelig ram? Er det noen ulempe kansje? slv klarer min prosessor å kjøre på 245 den har multipper 15 det blir da 245 x 15=3675 med minnet hos meg på 1:1 altså synkront med cpu kjører jeg på 490mhz på rammen,for å klare dette må jeg ha rammbrikker av ypperste klasse. jeg vil da også få en mye bedre ytelse i systemet enn det du får. Hva mener du med at du får en mye bedre ytelse? Er det ram-en, cpu, eller begge deler vi snakker om? ER det MYE? Hvor MYE? Prøv å forklar hvor my det har å si... Er det bedre å kjøre på 5:4 enn 3:2? (prøver å lære litt) Ja det er bedre å kjøre 5:4, la meg ta et tenkt eks og da bruker jeg min prosessor dette er en 3,0 med multipper 15. Altså på std kjører jeg da på fsb 200 x15 =3000, Har jeg da minnet på 1:1 vil det si 200/1x1=200 da kjører minnet på 400mhz, Velger jeg minnet på 5:4 får jeg 200/5x4=160 da kjører minnet på 320mhz. Velger jeg 3:2 blir det 200/3x2=133,3 da kjører jeg 266,6. I alle disse tre eks ser du at prosessorn kjører på samme hastighet men minnehastigheten går ned og dermed gå ytelsen på systemet også ned. Det kan dermed tenkes at du kan oppnå en bedre ytelse på ditt system med å klokke cpu mindre og dermed klare å kjøre minnet raskere. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Eller få tak i minne som kan klokkes litt lengre. Har jeg rett? Er det en spesiell type minne som kan klokkes litt lengre enn alle andre standard typene? Som ikke er så dyr.... En du får mye for pengene for... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Eller få tak i minne som kan klokkes litt lengre. Har jeg rett?Er det en spesiell type minne som kan klokkes litt lengre enn alle andre standard typene? Som ikke er så dyr.... En du får mye for pengene for... Tror nok den beste "standardbrikken" du får er TwinMos med winbond,du finner den bla hos komplett.no Lenke til kommentar
Talker Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Hvor viktig er det at det er med winbond? Er det noen som vet hvor mye lengre du kommer med winbond? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Winbond er vel bare bedre brikker enn de "vanlige" twinmos pleier å sette på minnene sine?! correct me if i'm wrong:) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 På P4P800 fungerer visstnok bare hyperpath på FSB=200. Overklokker du så faller støtten bort (Finnes måter å omgå det på med 3dje parts programmer) Er mulig nyere BIOSer har fikset dette. Når hyperpath aktiveres mener jeg at den automatisk setter CAS timingene til 2-2-2-4. Så bra ram er å anbefale. (Finnes visstnok flere grader av PAT - finnes et tredjepartsprog som forteller om PAT er helt, delvis eller ikke på i det hele tatt.) Skal legge inn linken når jeg får hentet den (på jobb nå) Her er endel bra tips om OC av asus P4P800 Lenke til kommentar
Talker Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Men hvor mye lengre trur dere jeg klarer å klokke twinmos med winbond enn med litt mer vanelig ram da? Er det noen som har erfaringer så skriv hva de klarer med winbond og hva de klarer med annen ram... Trenger å vite forskjellen skikkelig... Lenke til kommentar
Junta Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Men hvor mye lengre trur dere jeg klarer å klokke twinmos med winbond enn med litt mer vanelig ram da?Er det noen som har erfaringer så skriv hva de klarer med winbond og hva de klarer med annen ram... Trenger å vite forskjellen skikkelig... Det er nok vanskelig å svare helt konkret på dette, da det avhenger av cpu,hk osv. Generelt klokker oppsett med winbond bedre enn f.eks. standard TwinMos. Snekker'n driver å tester diverse minnebrikker for tiden. Kan være verdt å vente på resultatet der. Da kan du se hva han kommer fram til på et Intel-oppsett. Hva som klokker best osv. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Skal bygge pc veldig snart jeg da... Så jeg vet ikke om han rekke å få utgitt noen tester før jeg har bestilt... Når skal han gjør dette da? Har hørt om dette men vet ikke eksakt når... Lenke til kommentar
Junta Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Han vil kanskje svare i denne tråden, men du kan jo sende han en PM for å være sikker. Varm Junta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå