horse4life Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Tittelen forklarer alt, hvordan gjør jeg det riktig? Har lyst til å reinstallere PCen Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Formater slik du ville ha gjort ellers med en vanlig disk. SSD er ikke så forskjellig i bruk som vanlige disker. Eneste som er at de ikke liker å bli defragmentert eller bli kontinuerlig skrevet til. Unngå det så er du safe Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hmm ok, har hørt mye rart, så vil ha en bekreftelse av flere på forumet Trodde det måtte gjøres på en spesiell måte Endret 9. april 2011 av Fullstendig Tilfeldig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Det er en del forrvirring å se rundt begrepet 'formatering'. Mange sier 'formatere' når de egentlig mener hele prosessen med å reinstallere. Å formatere er å legge inn / reinitialisere filsystemet. Dvs man sletter "innholdsfortegnelsen" på disken. Man velger ett av flere mulig filsystem, som FAT32 eller NTFS. Dette er helt uavhengig av hvilken type disk man har, SSD eller HDD. Men hvis man skal legge inn en partisjon (steget før det å formatere) så er det viktig at man passer på måten det gjøres på hvis man har SSD. Har man Windows XP er alignment noe man må sørge for blir riktig. Med Vista / Win7 blir det riktig av seg selv. http://www.google.com/search?hl=en&q=ssd+partition+alignment Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Tittelen forklarer alt, hvordan gjør jeg det riktig? Har lyst til å reinstallere PCen Kanskje du mener å ta en hdderase? Altså slette alt og få "fresh" ytelse igjen på ssd'en? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Jaaaa! Hvordan gjør man det? Nettopp det jeg vil. Slette hele greia og reinstallere OS og passe på hva annet jeg har på den (Og sette den i AHCI mode) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hvordan bruke HDDErase: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?74093-How-to-use-HDDErase Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå