Kongeskipet Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Trenger en båthenger som kan brukes til både en 12-13' dromedille, og den båten det er bilde av nedenfor. Skrogene er jo veldig forskjellige, og det 2 sidekjølene man ser på bildet har det ofte vært problemer med når vi har lånt ulike båthengere. Den båten som dere ser på bildet er en 14-15' Omre. Bredden på båten er 155 cm fra åregaffel til åregaffel. Vekten vet jeg ikke, men jeg tror det må være minst 200kg. Noen som har noe forslag til en båthenger som kan passe bra til båtene? Si om jeg skal ordne noe mer bilder og mål fra båtene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Det man må vite for og kunne anbefale en henger er båtvekt,lengde og hvor mye penger du er villig og legge i dette. Selv så anbefaler jeg kun Svela-hengere da de er utrolig sterke og de store gummihjulene forenkler opptrekk av båt veldig mye. Endret 17. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Dromedillen er ca 380 cm lang. Den andre båten er 450 cm lang. Det er vel vekten til den tyngste båten som betyr noe. Og for å finne den må vi kjøre båten til en bilvekt, men det går jo ikke uten henger. Båten er kun produsert i to eksemplarer, så å finne vekten på Internet vil jeg se på som en umulig oppgave. Om jeg skulle gjette vekten ville jeg gjettet ca 200-300 kg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Både eiksentret selger relative rimelige hengere, det kan også være lurt og sjekke type/pris på finn.no, der er det mange nye/brukte hengere tilsalgs. Du klarer deg lenge med minste type 600/700KG, fordelen er at du ikke har noen utgifter med en såpass liten henger etter kjøpet. Endret 17. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Ser ut til at EIKSenteret kun selger Tredal båthengere. Har dårlig erfaring med måten siderullene er festet på Tredal hengere. Stålrørene som siderullene er festet til kan fort komme i veien for sidekjølene. Pris bør ikke overstige 15 000 kroner. Tror dere denne vil passe til begge båtene? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Den hengeren burde holde i massevis, eneste er at jeg ikke liker er siderullene på den type hengere firkantrøret stikker mye ut under og kan ta tak i fartsdumpene. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Men siderullene må nesten være festet slik for at festet ikke skal være i veien for sidekjølene. Om ikke det finnes en tredje måte å feste de på da? Men hengeren er uansett bestilt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå