Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Volvo V50 mottas med takk

Anbefalte innlegg

Det skulle ikke forundre meg om kjøreopplevelsen din med V50 ble ødelagt av dekkdimensjon som ikke akkurat setter komforten i høysetet. 17 toms felger med lavprofildekk gjør kanskje bilen tøffere i noens øyne, men er lite egnet på norske veier med langsgående spor som fører til at bilen drar til siden. I tillegg får du stumpete oppførsel og mer hjulstøy.

Desverre utstyrer mange visse modeller med helt feil hjul som gjør seg bra på bilde, men ikke på veien. Hadde de utstyrt bilen med 195/65r15 hjul hadde du kanskje kjøpt den?

Jeg har selv en bil med sommerdekk i 205/45r16 dekk som overhode ikke passer bilen som er en puslete Skoda Roomster. Jeg prøvde den med vinterdekk i dimensjon 195/55r15 før jeg kjøpte den, og det er en mer egnet dimensjon for bilen.

Etter min mening har lavprofildekk lite for seg på norske krøtterstier med mindre man har en mer eksklusiv bil enn det vi snakker om her.

Jeg er helt enig med deg! Men jeg spurte ikke om de kunne bytte hjul så jeg kunne prøvd med 16-tomsfelger. Hadde ikke kjøpt den kun ved å be om den ble levert med mindre felger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Vil fortsatt takke deg for en veldig god og saklig tråd, CellularDude. På tross av at valget ikke falt på V50 for din den denne gang, er jeg fortsatt veldig interessert i å prøve å få prøvekjørt en selv.

Mitt største aber med bilen er plassen, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Det skulle ikke forundre meg om kjøreopplevelsen din med V50 ble ødelagt av dekkdimensjon som ikke akkurat setter komforten i høysetet. 17 toms felger med lavprofildekk gjør kanskje bilen tøffere i noens øyne, men er lite egnet på norske veier med langsgående spor som fører til at bilen drar til siden. I tillegg får du stumpete oppførsel og mer hjulstøy.

Det at bilen blir mer stumpete med lavprofil skal jeg være enig med deg i, men jeg mener at felgstørrelsen har mindre å si på sporing enn selve dekkbredden.

Man må lide litt for skjønnheten, og det er også mye positivt forbundet med brede lavprofilsdekk. (Ikke at jeg ser på 205 som brede dekk). Selv kjører jeg på 225/40/18 og 255/35/18 og det fungerer kjempebra.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Vil fortsatt takke deg for en veldig god og saklig tråd, CellularDude. På tross av at valget ikke falt på V50 for din den denne gang, er jeg fortsatt veldig interessert i å prøve å få prøvekjørt en selv.

Mitt største aber med bilen er plassen, så det blir spennende å se.

:)

Du bør absolutt prøvekjøre den! Jeg la jo ikke skjul på at det var mye jeg likte med V50, og var jo på nippet til å gå for den. Du får avtale prøvekjøring og se hva du synes. Jeg har en fast testløype på landevei i byen, og rundt der vi bor. Da får jeg testet biler i samme omgivelser. Så sammenligner jeg komfort/fjæring, styreegenskaper,, motorens trekkraft, utsyn/dødvinkler, med mer. Test også brukervennlighet, f.eks bakseteløsning, innstilling av forseter, justering av varmeanlegg, pæreskift, og mye mer. Jeg oppdaget jo hvor mye et par skolesekker ruvet i det lave bagasjerommet, og hvor knotete løsningen for trekket over bagasjerommet var.

Det er viktig at man finner ut hvordan bilen vil fungere i hverdagen. Jeg angrer ikke på at det ble Skoda i stedet, men jeg var for kun få dager siden helt fortapt i V50.

Du får ha lykke til med ditt valg av bil, når den tiden kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...