Gå til innhold

Modeller av Sandy Bridge bærbare.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha, man får bare satse på at det kommer litt flere SB alternativer utover våren. Noen som har gode tips om bra review+preview sider med fokus på laptops? På de generelle hardware sidene er det jo ofte reviews et halvt år etter modellen er lansert eller at man er heldig og ser en review en gang i halvåret.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fokus og fokus ... Anandtech.com oppfatter jeg som meget grundige og proffe når det gjelder tester av alt slags datarelatert utstyr. Ellers er det Notebookcheck.com .... eller var det .net? Og Notebookreview.com

Notebookcheck pleier å være usedvanlig tidlig ute med sine tester, men jeg har ikke den samme tilliten til dem som jeg har med Anandtech.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Men den har displayport, er ikke noe problem å få tak i en displayport til hdmi kabel. Latterlig dyrt i Norge, det er faktisk billigere å bestille fra England. Billigere frakt er det også ironisk nok. :D

Jeg bestilte denne, og det fungerer bra.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170570909705

(Har ikke testet lyd, ettersom PC-en min ikke sender lyd til displayport utgangen... "#¤/&"# )

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper på flere nyheter utover våren. Helst med GTX550-560M eller HD5850-6870M.

Ser at det kommer en del modeller med GTS540 som er for lik HD5650 i ytelse, samt HD6550 som er en rebranding av HD5650.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For meg hadde det holdt med HD+ ala 1600xSomething. Men jeg må innrømme at jeg er litt smått allergisk mot disse paviljongene etter mye ymse erfaring med dem. Mulig de har blitt bedre. Men uansett helt uaktuelt med en 15.6" med den oppløsningen.

Lenke til kommentar

Min gamle 15" laptop hadde 1680x1050, den nye har 1280x800. Det er en ELENDIG oppløsning. Ikke aktuelt med noe mindre enn 1440x900.

På den andre siden så synes jeg 1920x1080 på en 15" faktisk blir for smått. Vil da ende opp med å bruke diverse zoom-knapper.

Lenke til kommentar

Jeg kunne også tenkt meg 1440x900 på den nye 14,1" jeg har bestillt, men slik var det nå ikke da.

Får se om man blir skuffet over 1366x768 og benytter angrerett. Den som lever får se.

Få alternativer der 14" leveres med 1440x900. Ikke veldig mange fler enn Thinkpad og Envy?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med 1366x768 på en 13,3" så noen dealbreaker på en 14,1" blir det vel ikke :). Ellers får man bare håpe at denne evige 1366x768 trenden tar litt slutt og at det segmenteres bedre ift. størrelser på maskinene og hvor lav oppløsning blir en opsjon for "svaksynte".

Selv om jeg er blitt litt "svaksynt" siste 5 år ift. alder og mye skjermbruk så er faktisk min 27" med 256x1440 vesentlig bedre å bruke enn min 24" med 1920x1200 var. Så det er viktig å følge opp med god skjermkvalitet på høyere oppløsning noe det også kan være en trend til å spare litt penger på noen ganger.

Litt av meningen med en laptop for meg er at jeg skal kunne sitte mer ute om sommeren selv når jeg bruker en datamaskin og det krever god skjermkvalitet. Fotoredigeringen tar jeg inne men det meste annet bør jeg kunne gjøre ute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...