Gå til innhold

radeon hd 6970 x4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fire grafikkort til 2500-3000 kr stykket og du vurderer en strømforsyning på 1250 kr?

AX 1200W vil jeg si, 225W x4 = 900W, da må du ha mer enn 1000W for å ha rom til prosessor

EDIT: Eller Antec TruePower Quattro 1200W, om du ikke har et problem med hårfønerstøy.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Den blir kanskje ikke bra nok, fordi den har 2x 12V railer på bare 40amper hver. Så du kan være uheldig med att dem drar over 40 og du vil bare få restarter uten nå varsel. Snakker om erfaring fra 5970 kort.

Hadde bare 28-30amp på en rail. Det trenger ca20 på en kontakt og 15 på andre. Da fikk jeg restarter etter hvert når jeg stressa kortet, og overclocka det.

Kommer annt på hva du har råd til da. Men sjekk etter noen som har singel 12V rail. AX serien er god.

Er ikke helt oppdatert på alle merkene, så vent å se om du får flere tipps :)

@arni90

Ja AX1200 bør greie det, dem har vel dratt 14-1500w målt med strømmåler på stikk kontakten der

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Den blir kanskje ikke bra nok, fordi den har 2x 12V railer på bare 40amper hver. Så du kan være uheldig med att dem drar over 40 og du vil bare få restarter uten nå varsel. Snakker om erfaring fra 5970 kort.

Hadde bare 28-30amp på en rail. Det trenger ca20 på en kontakt og 15 på andre. Da fikk jeg restarter etter hvert når jeg stressa kortet, og overclocka det.

Kommer annt på hva du har råd til da. Men sjekk etter noen som har singel 12V rail. AX serien er god.

Er ikke helt oppdatert på alle merkene, så vent å se om du får flere tipps :)

@arni90

Ja AX1200 bør greie det, dem har vel dratt 14-1500w målt med strømmåler på stikk kontakten der

Wut? Dratt 14-1500W fra stikkontakten? Selvfølgelig, strømforsyninger er målt med output ikke input?

Angående +12V-rails:

Et HD 6970 vil dra ca 20A ved stock. Om du overklokker, blir strømforbruket økt drastisk og du bør ha 30A for hvert kort for å være sikker. I tillegg skal du ha en CPU og andre enheter og skaleringen fra tre til fire kort er ganske svak etter det jeg har forstått. Kanskje lurere å bare kjøpe tre HD 6970 og klare seg med en AX-1200W om du overklokker?

Lenke til kommentar

Fire grafikkort til 2500-3000 kr stykket og du vurderer en strømforsyning på 1250 kr?

AX 1200W vil jeg si, 225W x4 = 900W, da må du ha mer enn 1000W for å ha rom til prosessor

EDIT: Eller Antec TruePower Quattro 1200W, om du ikke har et problem med hårfønerstøy.

Jeg har allerede en hx 1000, det var grunnen til at jeg spurte om den var god nok ;)

Jeg vil helst holde meg til corsair, så hvis 1200 watt er nok blir det ax 1200 :)

Endret av ~nitrox~
Lenke til kommentar

Om du noensinne klarer å bruke 100% av alle fire grafikkortene du kjøper deg vil en 1000-watter være for lite. Med folding@home kjørende på alle fire kortene og CPU vil du nok kunne klare dette ganske lett ;)

Jeg bare kjøper kortene først, ser om det funker, og om det ikke funker 100 % så gjør jeg det så enkelt som å kjøpe ny :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...