Gå til innhold

Kraftig gamer, til ca 10k

Anbefalte innlegg

Det blir å vente med SSD legger heller pengene på noe annet.

Har skrudd litt i et 800D og det er _stort_ kabinett. Litt for stor for min smak, men et lekkert kabinett helt klart. 650D Er et bra alternativ for de som vil ha et lite 800D men, jeg vil ha det hvite 600t kabinettet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal bygge min gaming pc uten ssd. synes det er å kaste pennger i sjøen for

å ha litt mindre lastetider. du gjør helt rett i å satse på

dyrere skjermkort og andre komponenter. ssd kan man jo faktiskt sette in når

som helst senere når man føler att man har behov for det.

bruk din budget smart og skipp ssd så får du en flott gaming pc som du

senere kan oppgradere med en ssd når du har litt cash over.

Har du noengang prøvd et system med SSD? Du kjøper ikke en SSD for å ha spill på, du kjøper den for å ha OS og tyngre programmer som Photoshop og lignende. Brukeropplevelsen er også vanvittig mye bedre med en SSD enn uten

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd SSD i en Mac, og i en vanlig Windows PC og dere har jo helt rett i at det går mye kjappere i klikke runt i OSet osv. Forstår bare ikke hvorfor noen ikke forstår at jeg heller vil vektlegge gaming ytelse istedenfor HD ytelse?

Det er en tusenlapp ekstra med SSD. Da legger jeg heller den på skjermkortet og kjøper SSD senere! :)

Endret av Strukt
Lenke til kommentar

Jeg håper du vet forskjellen i ytelse og pris mellom HD 6950 og GTX 580? Nesten 2000 kr forskjell her vet du

Såpass? Nei jeg vet ikke, kan du forklare eller gi noen linker? Mener du GTX 580 blir overkill? Kan jeg spare 2k er det jo bra.

Lenke til kommentar

SLI blir fort overkill ettersom det faktisk ikke er så mange spill som er så ekstremt krevende på dagens skjermkort til rundt 2000 og lignende (tross alt, så er alt over 30 FPS spillbart i høyeste grad). Et enkelt GTX 570 burde fungere utmerket, samt at da har man plass til SSD.

Selvfølgelig må du ikke kjøpe SSD, men du får mye mer igjen for pengene samt bedre opplevd ytelse ved å kjøpe en SSD istedet for å bruke 4000.- på et skjermkort istedenfor 2-3000.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...