Gå til innhold

Kraftig gamer, til ca 10k

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge en PC som i all hovedsak skal brukes til spilling. Jeg har tenkt å starte med brukbare komponenter for å senere eventuelt oppgradere hvis det trengs. Oppløsning jeg kjører på er 1920 x 1200. Har også vurdert det slik at å kjøpe et bra kabinett og en bra PSU er vel investerte penger. CPU / RAM / HK / GPU kan man alltids oppgradere etterhvert.

Jeg har allerede: Skjerm, Mus & Tgb og harddisk.

Da har jeg kommet frem til følgende oppsett:

pc.png

Dette skal vel dra de fleste spillene i 1920 x 1200 regner jeg med. Kabinettet er et Corsair Graphite Series 600T men, jeg skal ha det hvite som kommer snart. Kabinettet endrer jeg ikke på, det er så pent at jeg får leve med litt høyere temps.

PSUen var jeg en del usikker på også, vil gjerne ha noe som kan drive et evnt crossfire / sli oppsett etterhvert.

Tar gjerne mot synspunkter, synes selv dette ble en ganske høytytende og økonomisk build?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja se der 585W med to stykker, da skal vel et Corsair AX 850 holde i massevis tenker jeg.

Valgte forøvrig GTX 580 ut fra lavere lydnivå. Tenkte litt på 590 men tror det kan bli overkill på 1920 x 1200. Bruker heller de pengene på sikt på en i7 CPU kanskje og bedre kjøling / overklokking.

Noen fler som har meninger om dette? Hva med hovedkortet er det kurant? Og minne, finnes det billigere minne som gir omtrent samme ytelsen? Har tenkt å klokke litt, men ikke ekstremt. Det blir senere.

Endret av Strukt
Lenke til kommentar

Nå har jo K modellen av i5-2500 ulåst multiplier hvilket betyr at du overklokker prosessoren uten å tenke på at minne frekvens øker i takt med overklokkingen.

Corsairs Memory selector for P8P67 Pro lister opp tre hovedanbefalinger

Entusiast CMZ8GX3M2A1866C9 ( DDR3-1866 , 2 * 4GB )Latency 9-10-9-27-2T 999,-

Overclocker CMZ8GX3M2A1600C8 ( DDR3-1600 , 2 * 4GB ) Latency 8-8-8-24-2T 1079,-

Highest Density CMZ16GX3M4A1600C9 ( DDR3-1600 , 4 * 4GB )Latency 9-9-9-24-2T 1759,-

I tillegg (anbefalinger) kan du benytte

Vengeance

CMZ8GX3M2A1600C9 ( DDR3-1600 , 2 * 4GB ) Latency 9-9-9-24-2T <= Ditt valg 799,-

XMS3

CMX8GX3M2A1600C9 ( DDR3-1600 , 2 * 4GB ) Latency 9-9-9-24-2T <= Alternativ som matcher ditt valg 749,-

CMX8GX3M2A2000C9 ( DDR3-2000 , 2* 4GB ) Latency 9-10-9-27-2T 1299,-

Dominator

CMP8GX3M4A1600C8 ( DDR3-1600 , 2* 4GB ) Latency 8-8-8-24-2T 1419,-

8GB vengeance minne til kun 799,- er jo billig - ville gått for det du har satt opp allerede

Syns det er et fint oppsett.

Burde spandere på den en SSD disk dog (om du ikke har fra før).

Og - du bør jo benytte samme nettbutikk for alt. Ikke lage blindt oppsett fra prisguide med ulike leverandører.

Alt hos Dustin

ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX 1299,-

CORE I5 2500K 1599,-

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE 799,-

ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II 1536MB 3699,-

Corsair AX 850 1399,-

Corsair Kabinett 600T 1099,-

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Blir nok å bestille fra Dustinhome, liker bare å bruke prisguiden for å samle sammen alt før jeg bestemmer meg.

SSD blir senere, kan leve med litt lenger lastetider akkurat nå, budsjettet you know ... Maskinen skal også brukes kun til gaming, for dagligdagse ting har jeg en MacBook Pro...

Takk for hjelpen! Virker som at iallfall noen er enig i mitt oppsett. Noen som mener noe annet?

Lenke til kommentar

Om du har planer om å kjøre SLI med GTX 580 DirectCU II må du bytte til et hovedkort med tre spors avstand mellom PCIe-sporene. Det er fordi kjøleytelsen i et sandwich-oppsett blir vanvittig dårlig med disse kortene.

Ellers mangler GTX 580 DirectCU II OCP-funksjonen Nvidia introduserte med GTX 580. Det betyr at dette kortet kan trekke over 350W stock i Furmark og lignende, i spill burde det riktignok ikke nå mer enn 250W uten en overklokk. Om du har planer om å overklokke og SLI burde du vurdere en 1000W for å være sikker. Fire av Nvidias toppkort har trukke opp til 1800W i et fullt system under overklokking

Lenke til kommentar

Tror det ligger ganske langt fremme med SLI men, hva trenger jeg for hovedkort hvis jeg vil ha litt avstand mellom skjermkortene? Slik at det ikke blir sandwich. Ser for meg at jeg må opp på de litt dyrere kortene (over 2k). Så må jeg også ha en fetere PSU og da begynner det å koste litt for mye.

Kanskje jeg skal legge SLI / Crossfire planer til siden, det blir plutselig så mye dyrere for ytelse jeg strengt tatt ikke trenger? :)

Lenke til kommentar

Gå heller for vanlig Crosair xms3. Vengeance er enorme rent fysisk og har en tendens til å krasje med tredjeparts cpu-kjølere.

Nevner også at AMD sine kort ligger et hakk over Nvidia sine i ytelse over hele fjøla for tiden. I alle prisklasser.

Endret av phlake
Lenke til kommentar

Det koster vel en 60kroner mindre for XMS3. Tenkte ikke på størrelsen dog, skal vel kjøpe en fetere CPU kjøler etterhvert også.

AMD sine kort ligger litt høyere kanskje men, er det ikke mer støy fra de? Hva motsvarer GTX 580 i AMD verden?

Endret av Strukt
Lenke til kommentar

Det koster vel en 60kroner mindre for XMS3. Tenkte ikke på størrelsen dog, skal vel kjøpe en fetere CPU kjøler etterhvert også.

AMD sine kort ligger litt høyere kanskje men, er det ikke mer støy fra de? Hva motsvarer GTX 580 i AMD verden?

Ingenting tilsvarer GTX 580 i AMD-verden, AMDs sterkeste kort et HD 6970, som nå ligger et sted mellom GTX 570 og GTX 580 med de siste driverne. Det har fint lite å si egentlig, med tanke på at selv HD 6950, som ligger litt over GTX 560 Ti og noe under GTX 570, vil gi deg masse ytelse på 1920x1200 og de spillene som ikke er spillelige med dette kortet ikke vil være spillelige med kort som ligger 20-30% unna maks.

Lenke til kommentar

kjempe flott oppsett! :thumbup:

kjøp en samsung spinpoint f3 1GB

denne kan du kjøre os og spill installeringer på fram till

prisene på ssd har gått ned og du får mer minne for penngene.

men dette visste du sikkert alerede :roll:

Endret av Fredrik7le86
Lenke til kommentar

Ang SSD nå eller senere ...

Nå får man jo Intel X25-M 80GB Gen 2 til kun 1199,-

(selv betalte jeg næremere to lapper for en slik for 1 3/4 år siden)

Selv om ikke X-25M G2 er kongen på haugen lengre så er den sammenliknet med magnetisk disk fremdeles som natt & dag .

Intel 310 ("X25 Gen 3") med 40GB får man til kun 699,- og vil være tilstrekkelig som ren OS disk.

Lenke til kommentar

Hvor dere er hekta på SSD. Ja jeg har prøvd SSD selv og selvsagt føles maskinen helt annerledes ut hvis man er vant til en standard snurredisk. Nå er det slik at jeg skal ikke bruke maskinen til dagligdagse ting, der har jeg en laptop allerede, kun gaming. Jeg kan faktisk vente 18sek ekstra på at noe skal laste.

Dessuten vil jeg ha litt lagringsplass på en eventuell SSD for installerte spill osv. Og da føles til og med en 80GB litt vel lite. Da vil jeg heller ha en 200GB+ og da begynner det å koste. Da tar jeg heller et bedre skjermkort for de penga.

Skjønner argumentet deres men SSD blir senere! :)

Endret av Strukt
Lenke til kommentar

jeg skal bygge min gaming pc uten ssd. synes det er å kaste pennger i sjøen for

å ha litt mindre lastetider. du gjør helt rett i å satse på

dyrere skjermkort og andre komponenter. ssd kan man jo faktiskt sette in når

som helst senere når man føler att man har behov for det.

bruk din budget smart og skipp ssd så får du en flott gaming pc som du

senere kan oppgradere med en ssd når du har litt cash over.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å bygge en PC som i all hovedsak skal brukes til spilling. Jeg har tenkt å starte med brukbare komponenter for å senere eventuelt oppgradere hvis det trengs. Oppløsning jeg kjører på er 1920 x 1200. Har også vurdert det slik at å kjøpe et bra kabinett og en bra PSU er vel investerte penger. CPU / RAM / HK / GPU kan man alltids oppgradere etterhvert.

Jeg har allerede: Skjerm, Mus & Tgb og harddisk.

Da har jeg kommet frem til følgende oppsett:

pc.png

Dette skal vel dra de fleste spillene i 1920 x 1200 regner jeg med. Kabinettet er et Corsair Graphite Series 600T men, jeg skal ha det hvite som kommer snart. Kabinettet endrer jeg ikke på, det er så pent at jeg får leve med litt høyere temps.

PSUen var jeg en del usikker på også, vil gjerne ha noe som kan drive et evnt crossfire / sli oppsett etterhvert.

Tar gjerne mot synspunkter, synes selv dette ble en ganske høytytende og økonomisk build?

corsair graphite 600t white edition er ett kjempe flott kabinett som jeg også har sikklet

over de seneste ukene. men ett verdigt alternativ till det er corsair obsidian 650D.

børstet svart aliminium med vindu. ser ut som en krymped obsidan 800D. lekkert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...