AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ok. Emnetittel er veldig dårlig men ante ikke hva annet jeg skulle skrive... Altså, det er en jente jeg liker kjempe godt og vil gjerne at ting skal utvikle seg til mer enn vennskap. Problemet er at jeg ikke var helt ærlig mot henne for noen dager siden når hun spurte om vi skulle finne på noe den dagen. Etter mye jobbing og hektiske dager var jeg rett og slett utslitt. Når jeg finner på noe med en jente er det jo best at (dags)formen er på topp for dermed å gi et best mulig inntrykk; rødsprengte øyer og generelt kort lunte med lav terskel for å "bjeffe" (i mangel på bedre ord) fungerer dårlig. Jeg fortalte jeg hadde andre planer den dagen men gjerne ville finne på noe en annen dag. I ettertid har vi tilbragt tid sammen og hun virker ivrig etter å finne på mer fremover, så utviklingen virker til å gå i positiv retning Jeg er ikke flink til å lyve (nesten for ærlig noen ganger) og skal sannheten utelates må det gjøres via tekstmeldinger, IM, chat, etc. Gjøres det ansikt til ansikt eller via telefon avsløres jeg uten problemer. Spørsmålet nå er hvordan komme seg ut av dette massive hullet? Jeg liker som sagt jenta kjempe godt og ønsker selvsagt å vite om hun føler det samme for meg, eller hvertfall om hun ønsker å finne ut om det kan bli mer enn vennskap mellom oss; forventer selvsagt ikke at hun "elsker meg" allerede, men om hun ønsker å utforske mer kan vel tenkes at hun har funnet ut av? Vi har kjent hverandre noen uker og tilbragt en del tid sammen i det siste. Å si til en jente at du liker henne har jeg forstått er drepen på et mulig forhold om du ikke er helt trygg på at den andre personen føler det samme. Men er det en måte jeg kan legge frem at jeg har vært uærlig og samtidig vise at jeg "står frem" fordi jeg liker hun veldig godt og ikke ønsker at hun skal mislike meg (i mangel på bedre ord)? Eller er det andre måter å "eskalere på" (som det så fint heter) for å få svar på det jeg vil vite? Håper noen tar seg tid til å hjelpe Postet av anonym: 462007a8acf48d6dbd87d28142d9efd6 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Tjaaaa..mjaa..mjoo..hvis du velger å si det så ta det iallfall ansikt til ansikt men jeg vet ikke om det det store behovet for å fortelle henne det,kan ikke se at det er så fryktelig relevant for deres forhold fremover Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ville ikke sakt det der var et gigantisk løgn. Det du sa der, er noe ALLE sier. Og du kommer garantert til å si det flere ganger opp igjennom livet ditt. I min meining så sparte du henne for en vond opplevelse. Hadde vært verre om du sa "Nei, orker ikke være med deg idag". Samvittigheten blir nok god igjen etter du tilbringer tid med henne. Bare sørg for at du gir henne/dere en flott tid sammen, så glemmer du løgnen fort. Lenke til kommentar
Dopamine Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Det er en bagatell, ikke noe du trenger å tenke over. Men jeg ser ikke helt problemet med å si at du er sliten når du faktisk er det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg ser forøvrig ikke hvorfor det å fortelle at du liker henne skal drepe forholdet selv om hun ikke er helt "der" enda, men det kommer jo sikkert ann på hvordan du gjør det. Du trenger jo ikke si at du elsker henne sånn med en gang mener jeg... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Takk for svarene dere har gitt. Setter jeg stor pris på Ser ut til at det er generell enighet om å ikke "avsløre" løgnen da den ikke er stor og alvorlig. Kan kanskje være enig i det. Å bare gjøre det for at jeg skal føle meg vell og for min egen samvittighet blir tull synes jeg. Så kan vel la den ligge. Håper dog ikke at jeg må gjøre dette mange ganger i fremtiden. Hater å lyve. Når det gjelder hva du skrev AvidGamer så er det nettop for at hun ikke skulle føle seg avvist jeg gjorde det. Må si jeg er livredd for å trå feil slik ting er nå. Er kjempe redd for å ødelegge noe som kan ende bra. Når det gjelder å vise/si jeg liker henne er det kanskje ikke det alle sier tar drepen på et mulig forhold. Er sikkert "elsker deg" alle mener man må passe seg for. Håper jeg da kan spørre et annet spørsmål: om noen har tips til hvordan jeg kan legge det frem uten at det skal virke påtrengt? Vil jo gjerne vise og si jeg liker henne slik at hun kan vite hva jeg vil og vil hun det samme kan vi ta ting til neste nivå. Postet av anonym: 462007a8acf48d6dbd87d28142d9efd6 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ville ikke tenkt noe over det. Det er en så liten fillesak, og siden dere har vært med hverandre etter den tiden så vil jeg ikke tro hun har lagt noe spesielt mye i det heller. Kjøp blomster til henne Roser eller noe slikt klisjè aktige saker ;P Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Er nok sant det. Det motsatte kjønn har en tendens til å virkelig vise om de er misfornøyd med noe. Bra det er så stor enighet om at jeg skal legge det bak meg og ikke tenke mer over det. Blomster vet jeg ikke om jeg er klar for enda. Føler ting må utvikle seg litt mer før jeg kjøper inn feks roser. Takk for at du tok deg tid til å svare Postet av anonym: 462007a8acf48d6dbd87d28142d9efd6 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hvor har du løyet? Du HADDE jo andre planer, dvs ligge på sofaen og hente deg inn etter en lang uke? 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hvor har du løyet? Du HADDE jo andre planer, dvs ligge på sofaen og hente deg inn etter en lang uke? Lurte også på det. Måtte lese igjennom tråden hans to ganger for å finne ut hva han egentlig hadde løyet om. Jeg tviler på at jenta hadde blitt sur om han hadde fortalt 'sannheten' med hvorfor han takket nei til å finne på noe den dagen. Tror hun hadde forstått deg rimlig godt å være ærlig. Endret 9. april 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Hvor har du løyet? Du HADDE jo andre planer, dvs ligge på sofaen og hente deg inn etter en lang uke? Hehe. Joa, når man ser slik på det... Hvor har du løyet? Du HADDE jo andre planer, dvs ligge på sofaen og hente deg inn etter en lang uke? Lurte også på det. Måtte lese igjennom tråden hans to ganger for å finne ut hva han egentlig hadde løyet om. Jeg tviler på at jenta hadde blitt sur om han hadde fortalt 'sannheten' med hvorfor han takket nei til å finne på noe den dagen. Tror hun hadde forstått deg rimlig godt å være ærlig. Hun hadde kanskje ikke blitt sur. Men som skrevet ovenfor var jeg redd for at hun skulle føle seg avvist. Nå som vi er bedre kjent føler jeg det er enklere å heller si det neste gang og samtidig føle meg (relativt) trygg på at hun forstår og ikke føler seg avvist. Postet av anonym: 462007a8acf48d6dbd87d28142d9efd6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå