Shifteh Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 I. Problemstilling: 1. Opplever at maskinen konstant ønsker å gjennomgå diskcheck ved boot el. reboot. Dette er ved helt vanlig oppstart/reboot, ikke som følge av crash, hard reboot, e.l. Et irriterende småproblem som gir meg mistanke om at noe større ligger bak. Aner ikke hva årsak til dette kan være. 2. Plutselige FPS drops i spill. Merker at ca. hvert tiende minutt dropper FPS midlertidig i ca. 5 minutt til uholdbart lave nivå. F.eks. WoW dropper fra 60+ til 4-5 fps. Dette gjelder også alle andre spill jeg har testet. Nevner i fleng: DA2, Dead Space2, SC2, Dawn of War 2, Fallout: New Vegas, Black Ops, osv osv. Problemet er uavhengig hvilke video settings som velges. Laveste eller høyeste gir nøyaktig samme problem. 3. Generell info- Problemet oppsto plutselig. Kan ikke huske at det var noen programvare installasjon som utløste det. Har heller ikke tuklet med hardware i det hele tatt. Har lastet ned alle Windows oppdateringer, oppdatert drivere for all maskinvare, og kjørt antivirus/antispyware (ingen resultater, helt ren for virus og annen dritt). II.Systeminfo: Asus G72GX laptop (fra forrige runde av ASUS gaming laptops). Intel® Core™2 Duo Processor P8700 2.53GHz Genuine Windows® 7 Home Premium 64bit DDR2 800 MHz SDRAM, 6gig NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1GB GDDR3 VRAM Mobile Intel® P43 Express Chipset +ICH10 500GB HD 5400 rpm Håper virkelig at noen med litt mer innsikt enn meg selv kan hjelpe meg med å finne ut hva problemet skyldes, evt. en løsning. All hjelp mottas med stor takk! -Shifteh Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 At maskinen vil kjøre disksjekk betyr som regel feil på filsystem, defekte sektorer eller at disken rett og slett holder på og legge inn årene for godt. Du kan laste ned diagnoseprogrammer for disker fra produsentenes hjemmesider. Jeg anbefaler deg å ta en backup av de dataene du ikke ønsker å miste så fort du kan i tilfelle disken holder på å dø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå