Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Hvor handle EPROM 27C256 (PLCC)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helst ikke, de har ikke på lager:

916 levert i løpet av 85 dager

Jeg vil helst slippe å vente i flere måneder.

her er en raskere og større EPROM som er billigere:

Sikkert fint det, men jeg skal bruke den i et eksisterende kort, så den være 27C256.

...men ingen av dem er 27C256, som er den jeg ha.

Lenke til kommentar
her er en raskere og større EPROM som er billigere:

Sikkert fint det, men jeg skal bruke den i et eksisterende kort, så den være 27C256.

...men ingen av dem er 27C256, som er den jeg ha.

Alle EPROM'ene som jeg linket til var pinnekompatible med 27C256, og ville ha fungert utmerket som erstatter for denne. De EPROM'ene på Elfa er dessuten rimeligst, ettersom det var det du spurte etter i første post.

Endret av Zalo Ultra
Lenke til kommentar

Alle EPROM'ene som jeg linket til var pinnekompatible med 27C256, og ville ha fungert utmerket som erstatter for denne. De EPROM'ene på Elfa er dessuten rimeligst, ettersom det var det du spurte etter i første post.

Hvordan får du en 128kx8 til å virke som en erstatter for en 32kx8, selv om begge leveres i 32-pins PLCC?

Lenke til kommentar

Ofte vil større EPROM'er fungere som erstatning til mindre ved at de ekstra adresselinjene er lagt høy eller lav. Dermed vil kun et lite område av EPROM'en benyttes.

Og det er en modifikasjon som er ganske lett å gjøre dersom EPROM'en kommer i DIL / DIP pakke, men jeg ser for meg at det er utrolig mye mer klønete å få det til for PLCC, spesielt hvis det er dårlig plass i høyden (stable en "plugg" og en sokkel "oppå" hverandre, med et kretskort imellom).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...