Ola Nordmann 1234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 jeg har akkuratt bygget en ny pc em når jeg trykker på PÅ-knappen på kabinette så starter den og slår seg av igjen før et halvt sekund! sykt irriterende:( trenger virkelig hjelp her altså! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Så du får ikke engang tilgang til Bios? isåfall, bør du gå over alle kontakter.. sitter strømkontakter ordentlig?, minnebrikker.. osv.. ta dem ut igjen, og sett dem inn igjen.. og du bør høre og føle at det smetter på plass.. og prøv å starte igjen.. hmm og du har selvfølgelig satt prosessor i riktig vei ? (sjekket at pilen peker mot markering på hovedkort?) Lenke til kommentar
Sorrock Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hadde et noe liknende problem, og løsningen for meg var at jeg måtte hard-restarte, altså slå av strømforsyningen til en liten lampe sluttet å lyse på hovedkortet. Da får ikke hovedkortet mer strøm, deretter startet jeg pcen igjen, og kom inn i biosen, her måtte jeg stille opp spenningen på RAMen fra 1.5V til 1.65V, se etter på brikkene dine og sjekk hva du skal stille dem til, eventuelt start i X.M.P. modus, der det er forhåndsinnstilt håper det hjelper, gi tilbakemelding på om det hjelper eller ikke. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 syntes også at dette høres ut som et PSU / strøm-kontakt problem. sjekk spesielt at du har fått kontakten fra PSU til hovedkortet skikkelig inn. Siden den kutter så velig kjapt så ville jeg mene at problemet ligger enten i PSU eller HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå