Pungrotta Crash Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, akkurat nå har vi internett og tv gjennom canal digetal. Tv får vi gjennom kabel-tv. Vi er SVÆRT missfornøyd med det vi har nå. Så det jeg lurer på, finnes det rimelige løsninger? Vi bruker primært internett til surfing, vg og nrk nett tv, musikk (spotify) og dvs vanlige ting. Vi trenger også kanaler, vi er både barn og voksne så vi trenger nok en "pakke". Litt keen på sann pvr-boks. Så hva blir den rimeligste løsningen med ALT inkludert? Internettet skal ikke være treigt.. Tusen takk på forhånd, beklager rotete innlegg. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Kan også nevne at jeg kanskje trenger ny ruter.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Utenom lokale leverandører som naturlig nok ikke vil være kjent for meg så har man Canal digital eller Altibox som total leverandør av Internett og tv. Alle de andre store selskapene kan enten tilby Internett eller tv kanaler ( ikke begge delene). Telenor samarbeider med Canal digital , mens Altibox blir brukt av mage lokale tilbydere. Get er et annet selskap som jeg er lit usikker på hvem de samarbeider med Hvis du bor i et borettslag så kan det hende at den eneste reelle muligheten din kun er Canal digital hvis du skal ha samme leverandør på Internett og TV. Nå skader det ikke å bruke 2 forskjellige selskaper til det. For Internett så finnes det mange lokale leverandører . har må du nesten selv undersøke hvilke lokaleselskaper du kan bruke . Din side har en kalkulator der du kan foreta noen beregninger GET Altibox Endret 8. april 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Ta kontakt med din nærmeste Altibox tilbyder. De har rå total pakke nå. Internett, tv og tlf for 868kr pr måned. Da får du 40/40 Mbit/s sjekk deres leverandørliste: http://www.altibox.no/omaltibox/leverandorer Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Ta kontakt med din nærmeste Altibox tilbyder. De har rå total pakke nå. Internett, tv og tlf for 868kr pr måned. Da får du 40/40 Mbit/s sjekk deres leverandørliste: http://www.altibox.no/omaltibox/leverandorer Takk for hjelpen her! Vi bor i et tomannshus! Altibox leverer bare fiber? Den løsningen vi har nå er med ruter og en annen boks. Jeg finner heller ingen priser på hjemmesiden. Trenger kun brebånd og tv. Kan noen forklare meg litt mer hvordan denne "boksen" fungerer"? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Du må velge leverandør og så velger du "priser" i det røde feltet. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ta kontakt med din nærmeste Altibox tilbyder. De har rå total pakke nå. Internett, tv og tlf for 868kr pr måned. Da får du 40/40 Mbit/s sjekk deres leverandørliste: http://www.altibox.no/omaltibox/leverandorer Takk for hjelpen her! Vi bor i et tomannshus! Altibox leverer bare fiber? Den løsningen vi har nå er med ruter og en annen boks. Jeg finner heller ingen priser på hjemmesiden. Trenger kun brebånd og tv. Kan noen forklare meg litt mer hvordan denne "boksen" fungerer"? Tusen takk for alle svar! Ja, Altibox leverer kun fiber. Med Altibox får du levert en hjemmesentral. Fiberen kommer inn i huset og inn i denne boksen. Og den har dedikerte porter til tv (3 porter) tlf (2 porter) og internett (1 port). Så trenger du dekoder, eller tv-boks, som mange kaller det, pr tv i husstanden. På den linken jeg gav deg, så velger du landssdel og finner din leverandør i nærheten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Nå kan det variere lit hvor mange porter men får , det kommer an på hvilken sentral som blir satt opp. Den jeg har er det bare 2 porter til tv. Nå er det dog ikke noe problem hvis man vil bruke flere tver ,man bruker bare en svish som deler kabelen opp i flere porter. Nå er det ingen som har kommet inn på installasjonen som blir en engangskostnad. I dette tilfelle så går det ut på grave , lagge kabel og sette opp sentral. Dette er en kostnad som varierer avhengig av hvor mye arbeid det er . prisen er nevnt i prislisten og mange operer likevel med faste prise på slikt arbeid Nå er det slik at alle som skal ha en kabel tilknyttet til huset må betale for en slik installasjon så det er ikke noe annerledes for Altibox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå