pawo1502 Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Det er alltids noe slossing, og alltids noen som skal anmelde, fordi de gikk på en smell der de trodde de skulle være tøffe. Jeg hører sjeldent om noe større sak (sålenge det ikke er snakk om at noen blir sendt til Ullevaal med hodeskade...) Han slo først, du slo tilbake. Alright, du slo kanskje en gang for mye, men jeg tror ikke dette blir noen stor sak. Bare stå på at det var selvforsvar dersom det blir noe styr. Ellers har jeg ikke noe å si, er ikke akkurat gutten som skrev Norges lover, men tror nok dette går fint! Lykke til, da =) takk! Lenke til kommentar
SSL Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hvis han slo først har du rett til å slå 1 maks 2 ganger tilbake som selvforsvar, men går det over 2 slag/spark eller lignende så kan det bli reknet som vold. Denne hang jeg meg litt opp i. Kilde? 1 Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Sånn kan det også gjøres. http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80869689/ G 1 Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hvis han slo først har du rett til å slå 1 maks 2 ganger tilbake som selvforsvar, men går det over 2 slag/spark eller lignende så kan det bli reknet som vold. Dette var jo en kreativ påstand. Kilder er en fin bil. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Du må i alle tilfelle passe på at dersom du blir anmeldt at du då kommer med ein motanmeldelse for vold. Dersom det kun er den med mest skader som anmelder så vil ikkje det sjå bra ut, det er viktig å få presisert at du blei angrepet fyrst og at du også vil anmelde forholdet. Dersom du ikkje anmelder så vil saka bli veldig einsidig der truverdigheita nok er størst hos den med synlige skader. 2 Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) En gang jeg bra banka en fyr og brakk nesa hans var jeg glad for at jeg fikk "kjøpt meg fri" via konfliktråd for 6000,- (Han ville opprinnelig ha over 20k) Det var han og kompisene sine som begynte hele greia irriterende nok, men ettersom jeg ikke hadde noen skader er jeg glad for at det ikke ble rettsak, for jeg innbiller meg at det fort kunne vært mye verre. I tillegg slipper man noe på rullebladet om ting løses via konfliktråd. Har ingen anelse om hvordan det ville blitt i en faktisk rettsak. Bare så du har noe å sammenligne med Endret 11. april 2011 av Rairai Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Aktor pleier som regel å ta utgangspunkt i 120 dagers fengsel i slike saker hvis volden var umotivert. Altså når det ikke er tale om selvforsvar på noe vis. Men så sant TS snakker sant, og man har vitner som kan bekrefte, så kan han unngå straff pga retten til selvforsvar. Endret 11. april 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Om vaktene har sett noe kan de være eventuelle vitner for din sak, trådstarter. De er nok mer troverdige enn tilfeldige fulle kamerater på samme tidspunkt. Lenke til kommentar
pawo1502 Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 saken er avsluttet! jeg fant et vitne, ei jente som var ganske klar den kvelden. og nesen var ikke brekt, bare nesten.så blir ikke annmeldt alikevel takk for alle svar det har hjulpet meg med å sove bedere. første å siste gang jeg slåss! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Flott å høre at det gikk bra. En erfaring rikere =) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå