ninus3d Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hey, beklager at min første post er en ny thread, men fant ikke noe info om denne diskusjonen. Det jeg lurer på er hva man faktisk går glipp av når man velger de billigere versjonene av samme modell? Jeg vurderer f.eks Radeon 6970 i maskina jeg skal bygge i juni, men modellen har en pricerange på komplett.no fra 2.295,- helt opp til 2.899,- Hva er argumentet for å ikke velge det absolutt rimeligste her? Takker for all interesse og evt deltakelse i debatten Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hey, beklager at min første post er en ny thread, men fant ikke noe info om denne diskusjonen. Det jeg lurer på er hva man faktisk går glipp av når man velger de billigere versjonene av samme modell? Jeg vurderer f.eks Radeon 6970 i maskina jeg skal bygge i juni, men modellen har en pricerange på komplett.no fra 2.295,- helt opp til 2.899,- Hva er argumentet for å ikke velge det absolutt rimeligste her? Takker for all interesse og evt deltakelse i debatten Er vel forskjellige produsenter av kortet, samt litt forskjell på hastigheten på minne og prossesoren. Så du får det du betaler for, men vil unngå Saphire for enhver pris. Har bare dårlige efaringer med det kortet. Lenke til kommentar
ninus3d Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Reviewene tar sjeldent notis av modellen de tester oppmot andre produsenter av samme modell dog, så er litt vanskelig å velge :\ Blir føre var prinsippet gjeldende da? Jeg hadde et Sapphire 9800Pro kort for mange hærens år siden, var lykkelige tider så jeg har litt andre synspunkt på sapphire, men det blir jo et totalt uholdbart argument med èn opplevelse Vurderer å putte 500 kroner ekstra i kortet ene og alene fordi jeg stoler på navna xfx og gigabyte, mens jeg vet nada om HIS, men er en del som har sagt til meg oppover tida at et referance board er nært identisk produsentene imellom. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 MSI, Gigabyte og ASUS lager de beste kjølerne. Jeg er ikke så veldig stor fan av XFX, men om du kjøper reference så har det ingenting å si. Lenke til kommentar
ninus3d Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Ah,ok, så på tross av at selve referenceboardet er likt hva gjelder identiske komponenter osv så har de dyrere kortene ikke den standardvifta som følger med? Kan man gå på en smell og få en DÅRLIGERE vifte enn hva ATI/AMD har spesifisert? Pleier alltid å klokke opp kortet 20% +/- av retail uten dårlig erfaring, var keen på å prøve å presse 6970 på lik linje, men burde altså punge ut 600 ekstra for å sørge for at stockvifta som følger med er av kvalitet mao? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Kjøper du MSIs Twin Frozr III eller Gigabytes windforce eller ASUS DirectCU II får du en stillere kjøler og et brett som er overlegent reference når det gjelder overklokking. Stort sett er fordelene at du får et kraftigere kraftsystem og en bedre eller stillere kjøler. Lenke til kommentar
ninus3d Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Done deal Takker for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå