Gå til innhold

Gtx 460 sli perfomance!

Playron

Anbefalte innlegg

Sånn aller først vil jeg bare si at jeg ekstremt fornøyd med riggen min! :D

Så, idag var jeg nede i butikken og kjøpte Crysis 2. Installerte spille, og startet det. Tok settingsa på "extreme" og startet singelplayer. Var litt nysjerrig på hvor mange fps jeg klarte, og så at den lå stabilt på 30. Det fantes null lag, men syntes at 3+ fps var vell lit lite i forhold til det jeg hadde håpet? Har jo gtx 460 i sli. Her er uansett en liste over spec:

P7p55d Deluxe

i5 760

2x Gainward gtx 460 (in sli) 700mhz

1066 mhz ram (kjøpte feil:D)

Er det noen som har samme specs som oppnår høyere fps? Søk litt rundt på nettet og sett at andre klarer en god del høyere enn meg! Er det snakk om dårlig scaling på sjermkorta eller er det noe annet med spillet å gjøre? Her merket at scalingen er meget god i andre spill, men har faktisk hatt problemer med alle crysis spilla :O

-Playron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men SLI er ikke for dem som har lyst på god ytelse i nye spill dessverre.

Øh? Skalering gjennom cfx/SLI er da bedre enn noensinne, for ikke å snakke om forbedra "multi-gpu"-støtte i nyere spill.

Er ellers enig med arni90; har ikke spilt mye C2 selv, men alt maxed i dx9 skal normalt sett være cakewalk for 2x460. Har du sjekka hvor høy load kortene dine ligger på under spilling?

Lenke til kommentar

Sorry, men SLI er ikke for dem som har lyst på god ytelse i nye spill dessverre.

Øh? Skalering gjennom cfx/SLI er da bedre enn noensinne, for ikke å snakke om forbedra "multi-gpu"-støtte i nyere spill.

Er ellers enig med arni90; har ikke spilt mye C2 selv, men alt maxed i dx9 skal normalt sett være cakewalk for 2x460. Har du sjekka hvor høy load kortene dine ligger på under spilling?

SLI og CFX har ikke alltid støtte for SLI ved lansering, Dragon Age 2, Civilization V, Shogun 2, Crysis 2 er bare spill jeg kommer på i farten.

SLI er ikke å anbefale om du har lyst til å spille de nyeste spillene, særlig med Nvidia i det siste har det tatt opptil 14 dager før jeg har fått god støtte i SLI, i enkelte tilfeller har også ytelsen vært horribel på enkeltkort.

Neste gang jeg kjøper PC skal jeg ikke kjøpe to midrange-kort og forvente samme eller bedre ytelse mot et high-end.

Lenke til kommentar

jeg får over 60 fps i crysis 2 med mine 470 kort. hvor mye over 60 vet jeg ikke siden jeg kjører vsync, men du burde få i hvertfall nærmere 50 fps.

HAHAH. Fant ut problemet. Hadde ikke reboota pcen etter install! Nå kjører jeg smude 60 fps hele tiden - 1920x1080.

Merkielig det der, du kjører 470 i sli eller?

Edit: Merka du nevnte vsync!

Playron

Endret av Playron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...