Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[..] kan ikke folk bare gi litt faen og faktisk respektere at vi er forskjellige?

Å respektere at folk er forskjellige er én ting, å terrorisere andre for å få makt er en annen.

Hvorfor skal man fortsette provoseringen som allerede har kostet mennesker livet?

Straffen står ikke i stil med handlingen. Folk må innse at å bli drept for å benytte seg av ytringsfrihet er absurd og bør stoppes.

I vår verden står ikke straffen i tvil med handlingen, i vår verden er det snakk om terrorisering.

Du tok tydeligvis ikke poenget mitt. Den vestlige veien å leve på er ikke fasitsvaret til hvordan du skal oppføre deg i livet. Og 90% av personene som argumenterer mot islam på dette forumet greier ikke å innse dette.

Noen ganger er det svart på hvit, noen ganger er andre bedre enn andre.

Vi er bedre enn muslimske ekstremister, fordi, vi dreper ikke ubevpnete folk fordi noen tente på en bok, vi er bedre enn dem, fordi vi ikke tvinger damer til å gå med potet sekker over kroppen, vi er bedre enn dem fordi vi ikke kutter av henda på tyver, vi er bedre enn dem fordi vi ikke steiner kvinner. Vi er bedre enn dem fordi vi ikke dreper homofile.

Vi er rett og slett bedre enn dem.

I dine øyne, absolutt. :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke i mine øyne, i abslolutte termer. Vi er bedre enn dem.

Igjen, du skjønner ikke hva jeg prøver å påpeke. Og til enhver som skjønte budskapet i førsteposten min, så vil du bare være et perfekt eksempel på det jeg mener. I tillegg viser du grunnene til at jeg sjeldent går inn på dette emnet på dette forumet.

Lenke til kommentar

Igjen, du skjønner ikke hva jeg prøver å påpeke. Og til enhver som skjønte budskapet i førsteposten min, så vil du bare være et perfekt eksempel på det jeg mener. I tillegg viser du grunnene til at jeg sjeldent går inn på dette emnet på dette forumet.

Og du skjønner ikke hva jeg mener, å ikke lemleste folk VIL ALTID være bedre enn å lemleste folk, dette er ikke snakk om små moralsk forskjeller, dette er snakk om tortur, å ikke torturere vil altid være en høyere moralsk standar enn å torturere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Og du skjønner ikke hva jeg mener, å ikke lemleste folk VIL ALTID være bedre enn å lemleste folk, dette er ikke snakk om små moralsk forskjeller, dette er snakk om tortur, å ikke torturere vil altid være en høyere moralsk standar enn å torturere.

Så derfor kan vi trekke konklusjonen at "vi" er bedre enn dem?

Lenke til kommentar

Ja, Så enkelt er det, svart på hvit, i visse moralske spørsmål er det ikke noen grå soner, det er svart på hvit, vi utøver ikke totur med levende, tenkende og følende mennesker, vi invaderer ikke kroppen dems med brutale verktøy. Vi er bedre.

Lenke til kommentar

Ja, Så enkelt er det, svart på hvit, i visse moralske spørsmål er det ikke noen grå soner, det er svart på hvit, vi utøver ikke totur med levende, tenkende og følende mennesker, vi invaderer ikke kroppen dems med brutale verktøy. Vi er bedre.

Ser du hva du selv sier her nå, eller må jeg bryte dine egne ord litt ned for deg?

Tror du at de muslimske ekstremminisetene som du ser i media er de som representerer majoriteten av islam? Tror du de en gang representerer majoriteten av "ekstremminisetene" (som vi heller ikke har hatt en definisjon av enda)? Eller er det de eneste muslimske personene du har kjennskap til takket være media?

Jeg kan love deg at vi (vesten) har tatt (og tar) en god del flere liv enn muslimske ekstremminister har.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Eneste formålet jeg kan se ved å gjøre dette er å søke oppmerksomhet. Hvorfor gidde? Vi i vesten er altfor fokusert på å reparere det vi mener er galt her i verden, kan ikke folk bare gi litt faen og faktisk respektere at vi er forskjellige?

Hvorfor skal man fortsette provoseringen som allerede har kostet mennesker livet? Jeg støtter ikke brenning av noen religiøse tekster. At han rettferdiggjør det ved å bare ha det på en harddisk har ingenting å si, formålet er det samme.

Det er flere formål ved å gjøre dette i mine øyne. Å få oppmerksomhet er ikke en av dem. Heller ikke å fornærme og irritere muslimer.

Hovedsaklig:

1. Å gjøre det vanskeligere for ekstremistene å henge ut enkeltpersoner som følger loven i sitt land.

2. Å gjøre det enklere for personer som har lyst å følge loven i sine land.

3. Å finne en så tåpelig måte å 'brenne' en koran på, for å vise hvor tåpelig situasjonen er.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Det er flere formål ved å gjøre dette i mine øyne. Å få oppmerksomhet er ikke en av dem. Heller ikke å fornærme og irritere muslimer.

Hovedsaklig:

1. Å gjøre det vanskeligere for ekstremistene å henge ut enkeltpersoner som følger loven i sitt land.

2. Å gjøre det enklere for personer som har lyst å følge loven i sine land.

3. Å finne en så tåpelig måte å 'brenne' en koran på, for å vise hvor tåpelig situasjonen er.

Kan du utdype påstand 1 og 2? Jeg ser ikke hvordan dette gjør det "lettere" å følge loven i sitt eget land. Jeg ser heller ikke hvorfor dette eksperimentet skal gjøre det vanskeligere å henge ut enkeltpersoner.

Og hva er poenget i påstand 3? Hvorfor skal noen påpeke hvor "tåpelig" situasjonen er, når vi allerede har sett dagens konsekvenser av handlingen?

Konsekvenser som allerede har oppstått på bekostning av uskyldige personers liv.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

En side ved det er at de ser at de ikke kan tvinge verden til å følge deres lover, en annen at det blir et overveldende antall tilfeller og de vil ikke ha enkeltindivider de kan henge ut fremfor andre. Og det som nevnes, at det å kopiere og slette Koraner kan gjøre det mer tydelig for noen hva det å brenne en Koran egentlig innebærer. Kun at en kopi blir borte, mens vi kan lage så mange som mulige og likefullt fjerne alle igjen uten at det gjør noe som helst skade.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

En side ved det er at de ser at de ikke kan tvinge verden til å følge deres lover, en annen at det blir et overveldende antall tilfeller og de vil ikke ha enkeltindivider de kan henge ut fremfor andre. Og det som nevnes, at det å kopiere og slette Koraner kan gjøre det mer tydelig for noen hva det å brenne en Koran egentlig innebærer. Kun at en kopi blir borte, mens vi kan lage så mange som mulige og likefullt fjerne alle igjen uten at det gjør noe som helst skade.

I dagens verden er det vesten som påfører sine lover til de muslimske landene (med makt), ikke omvendt.

Overveldende antall tilfeller? Slik jeg skjønte det oppfordret ikke denne personen alle til å gjøre dette, så det tilsvarer to tilfeller hittil i år som media dekker?

Det siste argumentet ditt er bedre. Men jeg ser dog ikke vitsen når vi vet hva dette kan risikere.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan dette gjør det "lettere" å følge loven i sitt eget land.

Ok den formuleringen var dårlig, det skal jeg innrømme. Hm... Hva med denne "Å gjøre det lettere for personer som har lyst å f.eks brenne koraner (Som er lovlig i f.eks USA)"

Ellers har KarlRoger svart temmelig greit.

I dagens verden er det vesten som påfører sine lover til de muslimske landene (med makt), ikke omvendt.

Og der kommer et punkt som i det siste har gjort meg mer usikker på alt dette. Jeg har ikke klart å formulere et godt nok forsvar her. Men så er jeg ikke sikker på om det er et godt nok motargument heller enda.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan dette gjør det "lettere" å følge loven i sitt eget land.

Ok den formuleringen var dårlig, det skal jeg innrømme. Hm... Hva med denne "Å gjøre det lettere for personer som har lyst å f.eks brenne koraner (Som er lovlig i f.eks USA)"

Så med andre ord er det ut av anarkistiske (i den forstand at islam faktisk har noe makt over dette) grunner du vil at dette skal skje? Selv på bekostningen av uskyldige liv?

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Ser du hva du selv sier her nå, eller må jeg bryte dine egne ord litt ned for deg?

Tror du at de muslimske ekstremminisetene som du ser i media er de som representerer majoriteten av islam? Tror du de en gang representerer majoriteten av "ekstremminisetene" (som vi heller ikke har hatt en definisjon av enda)? Eller er det de eneste muslimske personene du har kjennskap til takket være media?

Jeg kan love deg at vi (vesten) har tatt (og tar) en god del flere liv enn muslimske ekstremminister har.

Sa jeg noe om resten av den muslimske verden, jeg var veldig klar på at jeg snakker om ekstemister, og ja, vi er bedre enn dem, mye mye bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er så lurt å tirre på seg en hel religion ved å gjøre slikt er et annet spørsmål

Jeg har allerede lastet ned en kopi av koranen og har planer om å slette filen på søndag. Slenge den rett i recycle bin ^^ Trenger ikke så mye mer enn det for min del.

Du er gææærn!! Farlig mann, Faaaaarrrrlllig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

... at han ikke skjønner at det faktisk finnes smarte kristene og liberale kristene.

Så religiøse er også medlem av arten Homo Sapiens?

Følgende sitat tilskrives Marx

Religion er opium for folket.

Det er nå omstridt hva Marx mente med det.

To svært ulike kilder:

Vanligvis blir dette tolket til at Marx mente at folk simpelthen var bedratt, og at religionen, akkurat som heroinavhengighet, holdt de troende passive og lamslått. Marx argumenterte med at den herskende klasse brukte religion for å rettferdiggjøre sine kriger, lover og klasseskiller.

Kilde: http://intsos.no/index.php?id=1649

Den tyske filosofen Karl Marx uttalte i det attende århundret at «religion er opium for folket». Med andre ord: Religion er et ikke-gode. Det gjør folk sløve, forutinntatte og virkelighetsfjerne. Denne oppfatningen blir i dag på det sterkeste tilbakevist av ny forskning.

Kilde: http://www.mjl.no/art.php?i=202

Henrik Ibsen i vildanden

"Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme."

Kilde: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=118451

Noen foretrekker faktisk se og hør (er dette http://seoghor.no/ riktig lenke?) fremfor le og rør http://www.leogrør.no/.

Så frata ikke mennesker gleden ved å lese "Se og hør" og se på "god kveld Norge" på Tv.

Folket vil ha brød og sirkus uansett form.

Personlig ville jeg hatt så mye respekt for andre troende at jeg ikke ville brent deres hellige bok.

En norsk offiser og mange andre mennesker drept av den grunn. Som man roper i skogen får man svar.

Et sted går grensen for provokasjoner.

Jeg personlig mener den amerikanske pastoren, mest sannynlig en kristen fundamentalist, var en tullebukk.

Hvis religionen til folk ikke tåler det er det kanskje noe feil med den?

Kvifor hogg du foten av han?

Han sto så lagleg til for hogg.

Vi er vel ikke det folket som tåler mest om vi provoseres, men vi har andre måter å ta igjen på.

Ibsen mente vel at i Norge piner man folk man ikke liker i hjel

Vi er mestere i å overse, ignorere, tie ihjel etc.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Så med andre ord er det ut av anarkistiske (i den forstand at islam faktisk har noe makt over dette) grunner du vil at dette skal skje? Selv på bekostningen av uskyldige liv?

Anarkistiske? Den skjønte jeg ikke? Hva er anarkistisk her?

Islam har makt over dette. South Park er omtrent de eneste som tør å utfordre ekstremistene. Etter truslene relatert til 200 og 201 episodene fjernet de Super Best Friends fra hjemmesidene:

post-38731-0-69220900-1302454850_thumb.jpg

Nå for tiden må hver film, bok, tegneserie... Hver påstand... Alt egentlig. Før noe blir sagt eller laget om Islam, må vi tenke oss om for å se om det kan være fornærmende. Hvis ikke blir folk drept, og det vil da være vår feil? Vel, fuck det.

Du er gææærn!! Farlig mann, Faaaaarrrrlllig!

Hehe nettopp. Tenk at hvis jeg sletter den filen, så kan det være jeg blir medskyldig i drap av uskyldige.

Kanskje jeg bør melde meg til politiet etterpå?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...