Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hva med et lignende tilfelle. Skal vi la være å brenne Mein Kampf, selv om vi finner innholdet forkastelig og ønsker å uttrykke det? Hva om nazister truer med drap, og skyr ingen midler?

Jeg har vel svart på det før om du leser gjennom tråden. Nazisme er per definisjon extremisme satt i system etter mitt syn. En anerkjent definisjon av Nazisme er:

Orientering mot makt som verdi og forakt for svakhet.

Dersom tråden fortsetter med usakligheter og personangrep, anbefaler jeg at tråden blir stengt. Drittslenging er til ingen nytte.

Les gjennom tråden så finner du sakelighestnivået til de som forsvarer brenningen. Det er rart at hver gang andre tar igjen med samme (dog langt svakere) mynt ropes det på moderering. Endog åpenbar humorisme har de problemer med å skjønne. De hadde vært unnskyldt om dette var en humoristisk tråd. Slik oppfatter jeg den ikke. Om den er det er tråden plassert i feil forum slik jeg ser det.

Noen av dere oppfatter ikke hvor lett det er å gjenomskue dere. Undervuder som sagt ikke den vanlige leser. De er i stand til å lese å trekke sine egne konklusjoner. Hvorfor tror du noen skjuler seg bak nick og lukkede profiler?

Redigert for skrivefeil / språk etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Tråden har blitt svært lang, kan du prøve å finne det fram?

Jeg husker det like dårlig som deg hvor jeg skrev det. Uansett om jeg har nevnt det eller ikke, så gjelder foregånde post for meg.

Jeg personlig har ingen problemer med at Mein Kampf brennes. Boken må gjerne fjernes fra Jordens overflate for meg. Merk at ekstreme muslimer og andre ekstremister bruker den i sitt jødehat.

En rask måte å finne det ut på er side søk (CTRL + F)

Mein Kampf

Nazisme

kgun

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

De forsvarer Koranen og den groteske umoralen som er definert i denne boken. De kjemper for den med nebb og klør, tilber Allah og hans ord. Derfor støtter de også opp under de ekstreme miljøene som følger bokens budskap til punkt og prikke.

Eksempel fra vårt eget land: Merker du at det er sekulære muslimer her? Så du hvordan venstre mannen http://no.wikipedia.org/wiki/Abid_Raja i direkte send Tv tok han som (husker ikke navnet) sto på univesitets plassen og støttet ytterliggående islamister?? Husker ikke ordrett det han sa, men noe som:

Du blir ikke mer islamist om du anlegger fullskjegg og ..

Jeg tar alle muslimer som følgere av Islams budskap.

Der regner jeg med at du tar like mye feil som om du mener at alle kristne er bokstavtro kristen.

Andelen av sekulære er sannsynligvis - imidlertid uten at jeg har pålitelige statistiske kilder for mitt utsagn - større i den kristne enn i den muslimske verden.

Sånt sett, er den kristne del av verden kommet lenger på veien mot et sekulært samfunn. Et sekulært samfunn er imidlertd ingen garanti for at ekstremisme ikke oppstår. Vi trenger ikke gå langt tilbake i tid for å finne eksempler på det.

Hvordan ville svaret blitt dersom en gruppe nazister hadde truet med drap dersom brenning av deres hellige bok fant sted?

Hadde landets øverste myndighet advart mot det i den gitte situasjon er svaret mitt åpenbart.

Om du vil brenne Mein Kampf, brenn den i det skulte uten risiko for tap av menneskeliv, eller utsett det til forutsetningene er andre.

Lenke til kommentar

Hadde landets øverste myndighet advart mot det i den gitte situasjon er svaret mitt åpenbart.

Om du vil brenne Mein Kampf, brenn den i det skulte uten risiko for tap av menneskeliv, eller utsett det til forutsetningene er andre.

Den friheten som er utgangspunktet for denne debatten er skapt nettopp på grunn av at ønsket til landets øverste myndighet ikke ble fulgt. Det er en kjempeviktig egenskap, det viktigtigste produktet Europa noen sinne har skapt er demokrati. Man skaper demokrati ved å ikke følge advarsler. I Syria advarer landets øverste myndighet mot å protestere mot regimet. Resultatet er at mange menneskeliv går tapt.

Koranen kommer til å bli brent helt til alle muslimer skjønner at det ikke legitimerer vold og drap. Og koranen vil bli brent etter det også, for å alltid minne muslimer på at de aldri kan vold og drap som reaksjon igjen. Dersom vi ikke forsvarer den friheten vi har, kan vi pakke sammen sakene og sende soldater ut av afghanistan.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den friheten som er utgangspunktet for denne debatten er skapt nettopp på grunn av at ønsket til landets øverste myndighet ikke ble fulgt.

Så du bærer det banneret så høyt at det forsvarer bestialske drap på 30 mennesker?

Man skaper demokrati ved å ikke følge advarsler.

Som generell regel er vel det en god beskrivelse på anarki.

I Syria advarer landets øverste myndighet mot å protestere mot regimet. Resultatet er at mange menneskeliv går tapt.

Sammenligner du USA og Syria?

Rettet skrivefeil etter svar.

Lenke til kommentar

Den friheten som er utgangspunktet for denne debatten er skapt nettopp på grunn av at ønsket til landets øverste myndighet ikke ble fulgt.

Så du bærer det banneret så høyt at det forsvarer bestialske drap på 30 mennesker?

Å forsvare A betyr ikke å forsvare B.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når regjeringen er redd så må folket vise mot.

Tullprat for å si det rett ut.

Obama ser jeg langt fra på som en redd person. Snarere tvert imot. Men han er en kompromissets og forstandens mann.

Så langt er mitt inntrykk at han er den beste presidenten USA har hatt på lenge, endog bedre enn Bill Clinton.

Det han eventulet (lar / ikke lar) være å gjøre i Syria skal vi være svært varsomme med å dømme. Amerikansk etteretning vet sikkert hva som er best og noen ganger må man svelge kameler i realpolitikk.

Mao:

Min fiendes fiende er min venn.

Ikke så dumt utsagn det i et taktisk perspektiv. Der en nok mange andre grunner til USA's holdning til det som skjer i Syria. Blant annet er de der svært redde for en Iransk løsning som gikk fra asken til ilden etter den muslimske revolusjoen i landet.

Av to onder velger man som kjent det minste.

Lenke til kommentar

Feil, eg anbefaler grunnskole trinn nr 2 dersom du ikke kan lese. Forsvare retten til å ytre sine meninger, uansett hvor radikale eller gale de måtte vere. Tror det var Huggslangen som poengterte før at dårlige ytringer vil bli kritisert og dermed forsvinne.

Etter din logikk kan eg si, at det du prøver på, er å fjerne ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men konsekvensene kan bli den samme om man vet noe om årsak og virkning. Da bruker noen hodet. Andre turer frem etter eget forgodtbefinnende. Noen brenner også kirker her i landet.

Saml dem sammen og la de få bygge to nye (bedre enn å sitte i fengsel antar jeg) for hver de brenner.

Rettet skrivefeil etter svar. Sliten.

Lenke til kommentar

Obama ser jeg langt fra på som en redd person. Snarere tvert imot. Men han er en kompromissets og forstandens mann.

Ordboka: kompromiss kompromis's n3 (fra lat., se *kompromittere) avtale, forlik der begge parter slår av på sine opprinnelige krav

Muslimene har ikke slått av på sitt krav; vi får ikke brenne noe bøker mer enn før. Derimot er det vi som må slå av vårt krav om å gjøre som vi vil med vår egen eiendom, selv om vi også nekter. Problemet er at deres krav er urimelige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men konsekvensene kan bli de samme om man vet noe om årsak og virkning. Da bruker noen hodet. Andre turer frem etter eget forgodbefinnende.

Irrelevant. Å forsvare en handling betyr ikke å forsvare eventuelle konsekvenser, om de er kjent eller ei.

Non brenner også kirker her i landet.

De eier ikke kirkene de brenner, så sammenligningen din feiler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Muslimene har ikke slått av på sitt krav; vi får ikke brenne noe bøker mer enn før. Derimot er det vi som må slå av vårt krav om å gjøre som vi vil med vår egen eiendom, selv om vi også nekter. Problemet er at deres krav er urimelige.

Der var vi tilbake til gammelt stoff.

På tide å sette strek. Ihvertfall for i dag. Sola skinner ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Før jeg går ut i solen, gå tilbake i tråden og let opp svar. Når man gjentar gamle argumenter som det er svart på slik jeg ser det er det du som bør skjerpe deg.

Lenke til kommentar

Men konsekvensene kan bli den samme om man vet noe om årsak og virkning. Da bruker noen hodet. Andre turer frem etter eget forgodtbefinnende. Noen brenner også kirker her i landet.

Saml dem sammen og la de få bygge to nye (bedre enn å sitte i fengsel antar jeg) for hver de brenner.

Rettet skrivefeil etter svar. Sliten.

Kirkebrenning er en tusen år gammel tradisjon her i landet, men jeg ville uansett ikke blandet det inn i denne tråden, da det er lite til felles mellom kirkebrennning og koranbrenning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du husker jo åpenbart ikke hva jeg skrev. Jeg repeterer ikke mine svar. Er de ikke gode nok, får du dure frem med å tygge drøv på gammelt stoff. Da er det

Bozzeye

Alder ukjent

Bursdag:

Bursdag ukjent

Kjønn:

Male Male

opportunt å skjule seg for all verden for ikke å avsløre hvor dum (lite man har igjen av argumenter) man er.

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/58317-The-camelot-the-straw-man-and-the-faceless-community.

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/63687-Osama-Bin-Laden-Heaven-and-72-virgins.

Sara Pailin har mye til felles med den ekstreme pastoren. Hun kan være potensielt mye farligere. Les her.

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/105229-Sarah-Palin-Hunt-WikiLeaks-chief-down-like-Osama-bin-Laden

Jeg har ingen annonyme konti på internet. Feiginger. Mann deg / dere opp til å vise hvem du / dere er. De fleste av dere ha annonyme konti.

Siste svar i dag før jeg går ut i solen.

Tilføyd ytterligere to lenker etter svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...