Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Siden du (dere) er tomme for nye argumenter, kunne det gjerne være på plass med en vits :roll: .

 

En muslimsk selvmordsbomber kommer ved en feiltagelse til perleporten i avdelingen for kristne vikinger hvor han møter Sankt Peter. Her har du intet å gjøre sier Sankt Peter. Jeg hadde heller ikke tenkt å trenge meg inn hos dere kristne vikinger svarer muslimen, men ville bare si:

 

Se å kom dere til helvete ut herfra før det smeller :dribble: .

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk at det alltid er alle andre enn deg som går tom for argumenter da.

 

Koranen kommer alltid til å bli brent i USA, å forvente noe annet er galskap. Å pålegge noen noe som helst skyld for å brenne koranen er like idiotisk. Presidenten burde ikke blande seg inn i slike bagateller. Mennesker blir drept i Afghanistan uansett om koraner blir brent eller ikke. Koranbrenningen gjør ikke siutasjonen værre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Typisk at det alltid er alle andre enn deg som går tom for argumenter da.

 

Koranen kommer alltid til å bli brent i USA, å forvente noe annet er galskap. Å pålegge noen noe som helst skyld for å brenne koranen er like idiotisk. Presidenten burde ikke blande seg inn i slike bagateller. Mennesker blir drept i Afghanistan uansett om koraner blir brent eller ikke. Koranbrenningen gjør ikke siutasjonen værre.

Var det nye argumenter?

 

Koranen kommer alltid til å bli brent i USA, å forvente noe annet er galskap.

Jeg er nok enig i det. Det er jo også tillatt å brenne det Amerikanske flagget i humorprogrammer der borte. Det ble jo litt diskusjon her fra bokstavtro norske kristne, da Otto Jespersen gjorde det samme her. De kom ikke langt med den saken. Otto Jespersen burde etter min mening få fortsette sine humor programmer. Det fikk han ikke etter å ha mobbet jødene i et humor program. Otto Jespersen mobbet alle. Et av de bedre var da han mobbet svenskene fordi vi valgte amerikanske og ikke svenske fly til forsvaret. Den idiotiske amerikanske pastoren stigmatiserer en hel religion og folkegruppe. Da er det ikke lenger kultur etter min mening. Han brenner ikke Bibelen.

 

Å pålegge noen noe som helst skyld for å brenne koranen er like idiotisk. Presidenten burde ikke blande seg inn i slike bagateller.

Der er vi som sagt uenige. Jeg merker også en brist i ditt logiske ressonement. Det er Ok at Pastoren brenner koranen, men idiotisk at Presidenten prøver å forhindre bestialske drap på uskyldige mennesker.

 

Mennesker blir drept i Afghanistan uansett om koraner blir brent eller ikke. Koranbrenningen gjør ikke siutasjonen værre.

Det kan vi ikke vite. Sannsynligvis var det ikke tilhengere av Taliban som sto for drapene, men frustrerte Afghanere som har opplevd krig i snart 40 år, feilbombinger av sivile, og et forutgående terrorregime.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du må vere passe dum dersom du tror vi er klar over din definisjon av ekstreme. Forklar.

Du må også være passe dum som ikke har kunnet forstå det ut fra det jeg har skrevet.

 

Min definisjon av ekstrem (i denne sammenheng):

 

En som truer med å bruke og som bruker vold som en følge av ikke voldlige handlinger. Ekstrem er også en som bruker symbolske religiøse ikke voldlige handlinger for å provosere til tross for advarsler fra øverste myndighet om at det vil avle vold.

 

Mullah Krekar er klart ekstrem i følge denne definisjonen, siden han har truet med å bruke vold mot norske politikere.

 

Så din definisjon.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Bruker normalt sett de fra google.

 

 

of the greatest possible degree or extent or intensity; "extreme cold"; "extreme caution"; "extreme pleasure"; "utmost contempt"; "to the utmost degree"; "in the uttermost distress"

the furthest or highest degree of something; "he carried it to extremes"

extreme point: the point located farthest from the middle of something

most distant in any direction; "the extreme edge of town"

Lenke til kommentar

Da er det ikke lenger kultur etter min mening. Han brenner ikke Bibelen.

Åhh, det er ikke kultur for deg?

 

Nei, hva annet er det som ikke er kultur ifølge deg? Film du ikke liker? Musikk du ikke liker?

 

Kan jeg også være med å bestemme? Jeg er ikke så glad i tegnefilm, så la oss si at det heller ikke er kultur!

 

Det er aldri de som ikke liker det, som avgjør om det er kultur eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Koranen er ikke hellig for meg, men den er hellig for muslimer. Derfor mener kgun at jeg ikke kan brenne koranen. Et repetert argument fra kgun er at pastoren visste at dette ville avle vold i form av en motreaksjon til hans handlinger.Dette fremlegges som hovedårsaken til å frastå fra koranbrenningen. Dette er terrorens virkemiddel, og det er derfor det er så viktig å demonstrere at vi ikke lar oss true til en bestemt adferd som passer andre. Vi lever i ett fritt samfunn, og det er kun fritt fordi vi har ytringsfriheten, demokrati og likhet for loven. Hvis vi skal heve en gruppe over kritikk så er det ikke lenger ytringsfrihet, og vi har begynnt å bevege oss inn i farlig farvann. At muslimer dreper våre menn og kvinner når vi brenner deres bok, understreker behovet for å brenne boken deres. Det er nemlig den boken som instruerer adferden de utviser. Det er derfor kristne ikke halshugger folk når kunstnere stiller ut krusifikser i glass med urin, eller jomfru maria statuer dekket i avføring. Den ene religionen instruerer sine følgere til å tilgi sine fiender og be for dem, mens den andre sier at man skal hugge hodet av den som fornærmer islams profet.

 

kgun har ingen kunnskap om koranen, men han er av den oppfattningen at man kan brenne Mein Kampf. Kanskje du skulle sette deg ned en dag og sammenligne de to. Du vil til tider miste oversikten over hvilken bok du leser.

 

AntiJewMecMed_300dpi.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da er det ikke lenger kultur etter min mening. Han brenner ikke Bibelen.

Hvem tror du at du er? Jeg bestemmer selv hva jeg mener er kultur på samme måte som den amerikanske presidenten sikkert bryr seg dritten i hva du måtte mene om ham.

 

Huggslangens innlegg gidder jeg ikke lenger kommentere. Projeksjon kalles de. Han leser ikke andres innlegg og tillegger andre meninger de ikke har presentert.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det gjør du, men det er stor forskjell på hva du mener er kultur og hva som faktisk er kultur.

 

Forøvrig er det også lurt å kommentere hva du ikke mener i hans innlegg. Dersom det var dette du påstod, ellers må eg si at eg finner meg enig i det huggslangen sier, hvertfall mye av det.

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

OFF-TOPIC: Lurer på hva som hadde skjedd hvis vi hadde laget en CGI utav Allah.

Start en ny tråd om det så vet du sikkert hvem fra sandkassen som ville delta i debatten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjør du, men det er stor forskjell på hva du mener er kultur og hva som faktisk er kultur.

Dadaisme, surrelalisme er kultur. Det dere presterer passer best i søppelkassen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forøvrig er det også lurt å kommentere hva du ikke mener i hans innlegg. Dersom det var dette du påstod, ellers må eg si at eg finner meg enig i det huggslangen sier, hvertfall mye av det.

Mest sannsynlig har du fortsatt ikke lest tråden. Om du er et snev av seriøs, les tilbake i tråden, så vil du finne ut at han åpenbart ikke leser mine innlegg. Han stille spørsmål som tydelig viser det.

 

Forøvrig er det også lurt å kommentere hva du ikke mener i hans innlegg.

Hvorfor skulle jeg det. Enten er han dum som deg som ikke greier å utlede av mine innlegg hva jeg mener er ekstremisme i denne kontektsten. Mest sannsynlig lirer dere begge av dere uten å lese eller forstå hva andre skriver.

 

Q.E.D.

 

---------------------------- 00 ------------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...