klovn7 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Nå stitter jeg her på loftstua, sola har koket på taket hele dagen og jeg tipper tempen i rommet ligger på 30 grader. Til min store bekymring så jeg at Cpuen ligger på 60 idle!!! og MB på 42 grader!! Begynner jeg å leke meg med programmer som krever 50% Cpu stiger den til rundt 64+ MB til 43+. Jeg har en Iglo2410 vifte som står at skal holde opp til xp2700. Kjøler den ikke litt dårlig? Har ingen kabinet vifter, vil det hjelpe på tempen å sette inn 1? Isåfall, noen anbefalinger? Tenker økonomi så det er ikke så farlig om det er litt støy så lenge det ikke blir et helikopter inne i maskina mi Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Kabinettvifter vil definitvt hjelpe! Åssen kabinett har du? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Nå stitter jeg her på loftstua, sola har koket på taket hele dagen og jeg tipper tempen i rommet ligger på 30 grader. Til min store bekymring så jeg at Cpuen ligger på 60 idle!!! og MB på 42 grader!! Begynner jeg å leke meg med programmer som krever 50% Cpu stiger den til rundt 64+ MB til 43+. Jeg har en Iglo2410 vifte som står at skal holde opp til xp2700. Kjøler den ikke litt dårlig? Har ingen kabinet vifter, vil det hjelpe på tempen å sette inn 1? Isåfall, noen anbefalinger? Tenker økonomi så det er ikke så farlig om det er litt støy så lenge det ikke blir et helikopter inne i maskina mi kjøleren kjøler som den skal. den er ingen kraftig vifte, men hvilken som helst cpu vifte trenger kabinettvifter, eller så blåser den bare den varme luften tilbake igjen. til du får kjøpt deg kabinettvifter (anbefaler enermax vifter), kan du kjøre maskinen uten dør. enermax viftene har regulerbar styrke (i alle fall de fleste). Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 hadde dere giddet lagt noen linker! kjøre med åpen dør`? blir det ikke xtra mye støv? går det fint og stappe støvsugern inn og støvsuge ut støv? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Har et sånn Noname crappy kabinett fra psdata! det billigste dem har der slike vifter: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3...d=142&subgid=24 kan dem hjelpe? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hadde dere giddet lagt noen linker! kjøre med åpen dør`? blir det ikke xtra mye støv? går det fint og stappe støvsugern inn og støvsuge ut støv? her er en brukbar 80x80 mm vifte: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl uten dør vil det kanskje bråke litt mer, men du får litt bedre luftgjennomstrømning. støvsuger? kan funke. men det blir vel litt tungvindt... Lenke til kommentar
Chief Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Min XP2400@2400MHz kjører i sommertemperatur som er på 33ºC innendørs på en IDLE temp på 45ºC Så ja! Du bør kanskje kjøpe deg en annen kjøler! Anbefaler den jeg bruker! Rolig nok, og pen å se på! Effektiv som bare juling. Kjøp den hos 3dfxCool.no AeroCool Deep Impact HS heter den! Den er faktisk kanon bra! Det er vel ikke så vanskelig å se ettersom min CPU ligger på 45ºC IDLE når romtemp er 33ºC Kjøleren er godkjent for å flytte 92W varme, og det er temmelig mye! BTW: CPU tåler opp til 90ºC før den tar kvelden! -Chief- Lenke til kommentar
Calm Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Satte nylig inn 2 EKL Papst 80mm 12 dB vifter som jeg kjøpte fra Komplett, til 146,- per vifte, bak i mitt Chieftec Dragon kabinett... Foran har jeg en litt kraftigere Coolermaster sak, som etter min smak bråker litt for mye - skal snart byttes ut med 2 til av de Papst-viftene! Viften foran suger inn, mens de to bak blåser ut, og tilsammen gir de ganske god luftgjennomstrømning som har gitt ganske store utslag på både CPU og HK temperatur! Vil si at det absolutt er verdt pengene - sover litt bedre om natten ja BIOS/AsusProbe melder 32 på HK og 41 på CPU... Har ikke fått målt temperaturforskjellen på andre enheter som f.eks. HDD'ene, men de kjennes en del kjøligere enn før! Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 jepp, med åpen dør synker tempen mer enn 6 grader. men hvilken som helst cpu vifte trenger kabinettvifter, eller så blåser den bare den varme luften tilbake igjen. Det virker som cpu vifta blåser inn på kjøleribba ikke ut mot kabinettdøra, er det riktig? Lenke til kommentar
mobruu Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hmmm ... Er det bare meg, eller virker det som om de fleste med A7N8X kort sliter med varme cpu'er ? -Morten- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå