AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei. Jeg har veldig lyst til å gå ut i vårsola, men det blir vanskelig pga et problem med tannverk. Jeg takler veldig lite kald luft. (Dvs luft som har temperatur under +15) Om jeg er ute, og blir andpusten pga sykling, gå fort eller jobber med noe. Så får jeg en sinnsykt ubehagelig verk i tennene. Hovedsakelig fortenner. Denne verken er ganske hemmende. Her om dagen var jeg ute i +10, skiftet til sommerdekk på bilen. Jobben tok ca 1,5 timer. Gjorde alt i rolig tempo. Resultatet ble "tannverk" i nesten fulle 3 døgn.. Tannlegen har sjekket tennene, uten å finne noe galt, slitasje, tannhalser eller liknende. Har revmatiske diagnoser, men har aldri hørt om noen som har dette problemet før. Å gå med "ct-maske" eller skjerf foran ansiktet blir helt nødvendig. Noen som har noen ideer om hva som kan være galt ? Postet av anonym: 4a6bc3a24f0ba42d54cbe27075017560 Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Får du vondt når du puster med åpen munn? Eller når du tar i, løfter noe tungt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Får vondt, antar jeg, av å puste inn kald luft.. Er fremdeles fysisk sterk. Men anstrengelser som medfører mer pusting, gir tannverk raskere. Vet det høres litt sprøtt ut, men sånn er det nå.. Postet av anonym: df98f59b47339728d6591a583fb79c3c Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ising? Uansett hva det er, anbefaler tannkrem med mild "bedøvelse" i. Og eventuelt en tur til tannlegen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Hva skjer om du puster inn med nesen og ut med munnen ? Da trekker du inn kald luft og puster ut oppvarmet luft. Er vel mulig å få tak i en tannskinne (tennene i overkjeven tildekkes av plast) for å forhindre luftnedkjøing. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ising? Uansett hva det er, anbefaler tannkrem med mild "bedøvelse" i. Og eventuelt en tur til tannlegen. Tannlegen har sjekket tennene, uten å finne noe galt, slitasje, tannhalser eller liknende.Har revmatiske diagnoser, men har aldri hørt om noen som har dette problemet før. Å gå med "ct-maske" eller skjerf foran ansiktet blir helt nødvendig. Seriøst? Noen gang hørt om å lese igjenom tråden? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Ising? Uansett hva det er, anbefaler tannkrem med mild "bedøvelse" i. Og eventuelt en tur til tannlegen. Tannlegen har sjekket tennene, uten å finne noe galt, slitasje, tannhalser eller liknende.Har revmatiske diagnoser, men har aldri hørt om noen som har dette problemet før. Å gå med "ct-maske" eller skjerf foran ansiktet blir helt nødvendig. Seriøst? Noen gang hørt om å lese igjenom tråden? Jepp, det har jeg. Jeg har da hatt ising i tennene mange ganger uten hull/åpne tannhalser osv, tannlegen min har alltid anbefalt tannkrem med bedøving, og det virker fantastisk for meg ihvertfall, 100% av smertene borte. Endret 9. april 2011 av Bruker87 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Høres ut som bihulebetennelse. Det kan forveksles med tannverk ifølge min tannlege. Ikke usannsynlig med det du nevner om at du blir andpusten etc. Dette kan din lege finne ut av. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Takker for gode råd.. Vet at det ikke er snakk om ising.. Tennene mine er såpass gode og med så lite fyllinger (2stk), at jeg er en av de som kan tygge på sølvpapir.. (Noe jeg har hørt at de fleste får "noia" av..) Ising er vel ofte også bare et "kort stikk".. Her er det snakk om smerter i flere dager.. Vet jeg har utsatte bihuler, men det er ikke den typen verk.. Kan stå på hodet om jeg vil (eller klarer kan vi vel heller si) .. Uten at jeg får vondt i tenner eller bihuler. HAr hatt mye bihulebetennelser i livet, så jeg kjenner også den type "smerte". Den er ingenting i forhold til denne typen "tannverk".. Alsri hørt om den typen tannkrem før.. Får undersøke litt om det kanskje.. Postet av anonym: df98f59b47339728d6591a583fb79c3c Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Gå nå til en lege. Det kan da ikke skade. Kanskje det er noe helt annet enn tannkrem som er det rette bøtemiddel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Glemte vel å nevne det i første post.. Har spurt fastlegen også, uten at han kunne si noe som helst om det.. Postet av anonym: df98f59b47339728d6591a583fb79c3c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå