burger`n Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei Jeg har laget en tabell hvor det skal fylles ut diverse informasjon om diverse personer. Denne listen vil etterhvert bli veldig lang slik at når bestemte navn skal finnes frem hadde det gjort seg med en søkefunksjon fremfor å måtte lete seg i hjel. Noen som hvordan dette kan ordnes? Denne tabellen må være idiotsikker fordi det er mange idioter som kommer til å bruke den. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hmm sorry at jeg hiver meg på denne, men dette kunne jeg tenke meg å vite mer om også.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Ctrl + f(på engelsk versjon) eller ctrl + b (på norsk versjon) gir deg mulighet for å søke i excel. Trenger du noe mer fancy enn det? Å lage gode søke-funksjoner i excel selv er ikke så lett. Mulig det lar seg gjøre relativt enkelt med VB, men med formler og slikt er det vanskelig å få det til på en god måte. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Legger ved et eksempel. Den søker i kolonne A ved hjelp av filter og en eventmakro i tekstboksen. Listesøk.xls.txt Fjern .txt fra filnavnet før åpning. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå