Gå til innhold

Har Vapochill + Waterchill på NB og VPU, hva nå?


Anbefalte innlegg

Jepp, trenger ett nytt prosjekt. :smile:

Har vurdert peltier på VPU evt. NB i kombinasjon med Waterchill, noen erfaringer? Ideer, linker, og forslag mottas med takk.

 

NB: Har ikke vært borti Peltier ennå, så jeg er interresert i alt av erfaringer; hvor får jeg tak i coldplates, hva er best materiale til å holde unna kondens og hvor får en tak i det? osv. osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, trenger ett nytt prosjekt. :smile:

Har vurdert peltier på VPU evt. NB i kombinasjon med Waterchill, noen erfaringer? Ideer, linker, og forslag mottas med takk.

 

NB: Har ikke vært borti Peltier ennå, så jeg er interresert i alt av erfaringer; hvor får jeg tak i coldplates, hva er best materiale til å holde unna kondens og hvor får en tak i det? osv. osv.

Hvis du skal ha Pelt på GPU så annbefaler jeg MCW50T. DU får den på microplex.no

 

Njaal

Lenke til kommentar
"]
Jepp, trenger ett nytt prosjekt. :smile:

Har vurdert peltier på VPU evt. NB i kombinasjon med Waterchill, noen erfaringer? Ideer, linker, og forslag mottas med takk.

 

NB: Har ikke vært borti Peltier ennå, så jeg er interresert i alt av erfaringer; hvor får jeg tak i coldplates, hva er best materiale til å holde unna kondens og hvor får en tak i det? osv. osv.

Hvis du skal ha Pelt på GPU så annbefaler jeg MCW50T. DU får den på microplex.no

 

Njaal

 

Har kikket på denne testen: http://www.3dxtreme.org/swiftechgpup1.shtml

Han får sitt 9700pro opp i 400MHz, det er jo 20MHz MINDRE enn jeg får nå med Waterchill. Tviler nesten på om det er noe mer å hente for meg med mitt kort da. :cry:

 

NB kjøling med den blokka?

Lenke til kommentar

Vel, det er jo avhengig av hva de fikk med standard vannkjøling da. Det er stor forskjell på korta vet du ;)

 

ned mot minusgrader er alltid moro spør du meg, og ja MCW50T eller den nye Danger Den Maze4 GPU m. pelt vil gi deg _mye_ bedre temp enn Waterchill uten pelt -> noe som garantert gir bedre klokk. Det at du har ett oc-vennlig skjermkort vil jeg påstå er en enda bedre grunn til å ta det neste skrittet. Pelt på chipset er fult mulig, og jeg har sett folk montere MCW50 (uten pelt) på nForce2 kort uten større problemer (måtte bare sette blokken litt på skrå). Men du bør nok kjøpe Neoprene og kutte til da den biten som normalt sett går rundt GPU trolig ikke vil passe dersom du må sette blokken på skrå.

Lenke til kommentar

Har kikket på denne testen: http://www.3dxtreme.org/swiftechgpup1.shtml

Han får sitt 9700pro opp i 400MHz, det er jo 20MHz MINDRE enn jeg får nå med Waterchill. Tviler nesten på om det er noe mer å hente for meg med mitt kort da. :cry:

 

NB kjøling med den blokka?

Det er veldig lite extra man får av Peltier i forhold til vanlig vannkjøling, det eneste er at du kan være litt tryggere når du voltmodder. På at GPUen holder litt lengre(kaldt ca 5C.).

 

Jeg hadde den på min R9700PRO oppnådde max 395 før det ble artifacts i 3dmark03. I 3Dmark01 kan man klokke enda lengre uten artifacts.

Det kommer også ann på om hvordan man tester og hvor "heldig" man er når man kjøper kort....

 

Njaal

Lenke til kommentar

Altså, kan ikke gjøre bare en av dela. Pelt på VPU=Høyere vanntemp=dårligere fsb. Må nesten hive pelt på både VPU og NB da. 1400Kr i blokker for swiftech`ene. Det er ganske dårlig butikk om det bare er et par MHz å hente. + at WC blokkene mine blir jo til overs.Noen som har erfaringer med Peltier på NB; fsb før og etter?

 

N00b spørsmål: 2x80W Pelt`er, er det 160W som skal fraktes vekk, eller er det 160W + Effekten fra det du kjøler?

 

AveMorphine kan du sende meg link på de med Swiftech på NB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...