Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Hadde internet explorer 8 vært et fysisk prodrukt hadde det for lengst vært fjernet fra markedet. Sikker hets soner i Internet Explorer, er falsk sikkerhet. Den manglende sikkerheten har sikkert kostet verden milliarder av kroner. Etter min vurdering er Opera den sikreste nettleseren om previlegier fortsatt brukes i FireFox. Les mer her: http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/82564-Which-browser-Shopping-online I tillegg er internet explorer hverken W3cDOM compliant http://www.kjellbleivik.com/bt.htm eller ferdig for HTML5. Test for eksempel om internet explorer virker med HTML canvas elementet ved å klikke "Try it Yourself" http://www.w3schools.com/html5/tag_canvas.asp I disse dager lanseres Internet Explorer 9 og jeg vet ikke om den er bedre. Les mer om IE 9 her: http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/107526-IE9-to-arrive-Monday-as-Firefox-4-hits-RC Endret 8. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Installerte nettopp IE 9 på min maskin og den er W3C DOM kompatibel og støtter Canvas elementet. Usikker på hvor sikker den er og om den er sikrere enn andre nettlesere. Den "blåser seg også opp" etter hvert som man besøker flere sider. Redigert etter svar da lenke er nevnt i OP. Endret 10. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hva legger du i å "Blåse seg opp"? Bruker mer ressurser? Dette er i såfall et problem som gjelder alle nettlesere. FireFox for eksempel er langt oppi himmelen på ressurser av og til... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Hva legger du i å "Blåse seg opp"? Bruker mer ressurser? Dette er i såfall et problem som gjelder alle nettlesere. FireFox for eksempel er langt oppi himmelen på ressurser av og til... Er fullt klar over det. Har du prøvd FF 4.0? Den er langt mer kompakt. Men jeg merket meg at IE 9.0 bruker lite ressurser når du starter den. På den maskinen jeg testet den merket jeg meg at den startet med å bruke omtrent halvparten av de ressursene Opera bruker. Men etterhvert som jeg startet nye faner, ble nye instanser av IE startet. Det skjer ikke med Opera. Og etter hvert som man har oppe mange faner samtidig tar dette mer ressurser enn Opera bruker. Opera og FF 4.0 oppfører seg her temmelig likt ved en første ikke så veldig grundig test. Mitt første inntrykk etter den korte tiden jeg har brukt FF 4.0 er at den er mye mer effektiv enn tidligere versjoner. Siste versjon av Opera er den mest stabile, effektive og antagelig også den sikreste av de tre nettleserne. Opera har også suverent mest funksjonalitet når man ikke tar med ulike tillegg og innstikk. Endret 10. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Ja, har prøvd den nye versjonen ja. Og fikk memory drop med den også. Riktig nok på en litt sliten PC men likevel... Men jeg merket samtidig en forbedring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Ja, har prøvd den nye versjonen ja. Og fikk memory drop med den også. Riktig nok på en litt sliten PC men likevel... Men jeg merket samtidig en forbedring. Regner med at du sankker om FF 4.0. Se også denne http://www.pcworld.com/article/224795/watch_for_firefox_5_release_in_june.html#tk.nl_dnx_h_crawl artiklen. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Jøss, går unna med dem skjønner jeg ^^ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du vet at HTML5 ikke er antatt å bli en ferdig rekommandert standard før ut i 2015? Du vet også at alle nettlesere legger inn masse hacks som gjør at de ikke passer med standarden fordi det er så mange nettsider rundt omkring som ikke følger den allikevel? Spør du meg har det vært et problem med hele nettstandarden, at den er alt for løst og for snill. Det burde ideelt vært slik at alle nettlesere følger standarden 100% og dersom en nettside ikke gjør det, vil nettleserne nekte å vise dem. Sånn er det imidlertid ikke, og det kommer ikke til å bli sånn. Så lenge det foregår, vil vi se at enkelte nettsteder avviker litt, som gjør at de vises litt forskjellig i forskjellige nettlesere. Jeg har hverken noe for eller imot IE 9, men jeg bruker Opera til daglig. Grunnen til at IE starter nye instanser (i likhet med Chrome) er nok for å hindre at dersom en nettside kræsjer, så tar den ikke med seg hele browseren (slik som kan skje i Opera fra tid til annen) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Spør du meg har det vært et problem med hele nettstandarden, at den er alt for løst og for snill. Det burde ideelt vært slik at alle nettlesere følger standarden 100% og dersom en nettside ikke gjør det, vil nettleserne nekte å vise dem. Sånn er det imidlertid ikke, og det kommer ikke til å bli sånn. Så lenge det foregår, vil vi se at enkelte nettsteder avviker litt, som gjør at de vises litt forskjellig i forskjellige nettlesere. Helt enig. Jeg har hverken noe for eller imot IE 9, men jeg bruker Opera til daglig. Opera er for sikker til mitt daglige arbeide Jeg bruker IE 6 til å samle lenker (favoritter), fordi det tar for lang tid å legge dem inn via menyen på nettleseren. Jeg har en snarvei til favoritt mappen på skrivebordet. Jeg drar lenken direkte ned til riktig mappe. Det kan man ikke gjøre med Opera. Jeg har ihvertfall ikke funnet ut av en måte å gjøre det på via opera:config (i adressefeltet) eller på annen måte. I tillegg om lenken har adresse site.com/index.php eller site.com/default.php eller et eller annet lugubert som site.com/hvorfor benytter du deg ikke av gratis reklame og endrer hjemmesiden til site.com/ så kan man bare fjerne hvorfor benytter du deg ikke av gratis reklame og endrer hjemmesiden til og dra ned site.com/ til riktig folder. Dette gjøres best med IE 6.0. Man unngår også brutte lenker på den måten om der kommer en som har skjønt hvordan man kan få gratis reklame (bookmarking, enkel lenking etc.) og endrer den lugubre lenken til hjemmesiden til site.com/. Peker til favoritt mappen på skrive bordet. Du kan ikke lettere stokke om på favorittene dine enn å trekke en mappe til et annet sted. I tillgegg vet jeg ikke om dette http://www.favorez.com/ verktøyet som lager en xml fil av dine favoritter kan brukes på andre nettlesere. Jeg har kun brukt det i forbindelse med IE 6. Men til å handle på nettet Det første jeg personlig ville spurt en som fikk sitt kredittkort eller sin Id stjålet på nettet er: Hvilken nettleser bukte du? Endret 10. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå