emilaleksander Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, skal kjøpe nye dekk til 2 av felgene pga skeiv forstilling. Det jeg lurer på er hva betyr alle disse tallene og bokstavene? 205/45 r16 83V radial tubles (Rainsport 1) btw, finnes disse for salg enda? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 205 = bredde på dekket 45 = høyde (altså fra felgen og ut) på dekket i % av bredde r = radial 16 = diameter på felg, oppgitt i tommer 83 = lastindeks på dekket (står oppgitt i vognkortet hva du minimum må ha) V = hastighetskode (står også oppgitt i vognkortet) 1 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Mulig dette kan hjelpe. http://www.conti-online.com/generator/www/no/no/continental/automobile/themes/dekktips/hva_star_pa_dekket_no.html Litt for sen ser jeg. Endret 8. april 2011 av arjato 1 Lenke til kommentar
emilaleksander Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 tusen takk. bruker man mere bensin på bereie store dekk en små? Kan jeg blande dekk. Dvs, disse er rainsport 1...til rainsport 2? Lenke til kommentar
saddams_madame Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 å kjøre med dekk med større diameter blir det samme som å kjøre i høyere gir. Litt bensin sparer du nok. Likevel ikke noe jeg ville valgt dekk pga. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 tusen takk. bruker man mere bensin på bereie store dekk en små? Kan jeg blande dekk. Dvs, disse er rainsport 1...til rainsport 2? Du bør (må?) ha samme type på samme aksling. Dersom du bruker ulike typer foran og bak, så anbefales det så vidt jeg vet, at de har samme mønstertype. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det skal være tilnærmet samme mønster på samme aksling, men det er ikke krav til foran/bak. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 gå på interdekk.no og søk på sommerdekk: 205/45 R16 nankang 205/45 VR16 TL 87V NANK NS2 RFD bra og billig dekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå