Gå til innhold

[Løst] hei skal reise til veitnam, hvor mye penger kan jeg ta med ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid skal du være der?

Hvilke steder har du tenkt til å besøke?

Hva slags standard på hotell, transport ser du for deg?

Er disse 20k eksl. eller inkl. flybilletten?

Det er litt essensielle spørsmål.

1 mnd, skal bruke 20 tusen til opphold mat , klær osv. skal ta med 3600 dollar er rundt 20.000

Lenke til kommentar

Hvor lang tid skal du være der?

Hvilke steder har du tenkt til å besøke?

Hva slags standard på hotell, transport ser du for deg?

Er disse 20k eksl. eller inkl. flybilletten?

Det er litt essensielle spørsmål.

1 mnd, skal bruke 20 tusen til opphold mat , klær osv. skal ta med 3600 dollar er rundt 20.000

I kontanter

Lenke til kommentar

Som Euklid sier er det umulig å svare deg. 3600 USD kan holde til hele oppholdet, mat og alt hvis du velger å bo på hostell, mens det holder til 2 dager pluss tips for en suite på de dyreste hotellene. Hvis du skal holde deg på samme plass hele tiden er jo det greit nok, men hvis du skal reise blir det plutselig flere ting å ta hensyn til - hvor langt skal du, går det an å ta båt, buss eller tog, eller må du fly eller kanskje finne en leiebil? Hva har du allerede betalt, og hva slags standard forventer du både på mat, reise og hotell?

Lenke til kommentar

Vietnam har flust av minibanker. Å ta med kontanter er overhode ikke nødvending. En annen ting er at blir du utsatt for tyveri er de ikke interesert i den lille plastiklappen din i hele tatt. Blir du utsatt for ran tar de pengene og gir tilbake lommeboken med kredittkort i.

De fleste minibankene i vietnam kan du ta ut 2 millioner dong mot et gebyr på 20000vnd. I commonwealth bankene for man dog opp til 15 millioner. Som ikke akkurat er nødvendig.

Uanset ville jeg ikke anbefale kontanter. Pass heller på at du ikke har alt for mye penger på den kontoen du bruker til bankkortet, og sett inn på penger etterhvert som du ser du trenger mer. Tryggeste måten sånn jeg ser det i alle fall.

Lenke til kommentar

For all del ikke ta med så mye kontanter. Brukte kun minibanker selv når jeg var der nede. Fine hoteller koster ikke all verdens. Betalte rundt 300 kr natten i Ho Chi Minh på et av virkelig gode.

Brukte selv et sted mellom 10-15k på tre uker uten at jeg var forsiktig med pengene. Gjorde og kjøpte alt jeg hadde lyst på. 20k bør holde.

Ellers anbefaler jeg på det sterkeste at du leier deg en lettmotorsykkel for 15$ og kjører litt rundt. Utrolig moro! :) Trenger ikke sertifikat eller noe!

Edit: Husk at du trenger visum! Du får det av den vietnamesiske ambasaden i Sverige eller Danmark.

Endret av WhiteFire
Lenke til kommentar

For all del ikke ta med så mye kontanter. Brukte kun minibanker selv når jeg var der nede. Fine hoteller koster ikke all verdens. Betalte rundt 300 kr natten i Ho Chi Minh på et av virkelig gode.

Brukte selv et sted mellom 10-15k på tre uker uten at jeg var forsiktig med pengene. Gjorde og kjøpte alt jeg hadde lyst på. 20k bør holde.

Ellers anbefaler jeg på det sterkeste at du leier deg en lettmotorsykkel for 15$ og kjører litt rundt. Utrolig moro! :) Trenger ikke sertifikat eller noe!

Edit: Husk at du trenger visum! Du får det av den vietnamesiske ambasaden i Sverige eller Danmark.

Jeg får se hva jeg gjør, trafikken i veitnam er kaos de kjører i alle retninger på de fleste steder, men er det sånn i ho chi minh? Jeg tror man må ha serfikat, men blir man tatt så er det bare å gi polisen litt penger så slipper man unna.

Endret av rema100
Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

20k er nok. Alt avhenger så klart hvor mye du vil bruke på å "shoppe" for.. (om du for det meste skal gå rundt på markedene har du null problemer med at investeringene blir for høye, for å si det sånn), men gjelder også kjøpesentre og mat ol. da alt er generelt ekstremt billig.. så du kommer til å klare deg greit med 20k med mindre du ikke bruker sunn fornuft der nede.. avhengig og av hva slags standard du ønsker på f.eks hotell. Var i et hotell i HCMC og var vel mellom 3-400 NOK natten (litt over 1 mill dong/natten)

Btw, ikke gå rundt med masse kontanter. Er å finne en ATM i hvert eneste hjørne av byen (sentrum)

God tur! Fantastisk land!

- Ei som har vært der for mye, men som aldri blir lei! :p

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Jeg får se hva jeg gjør, trafikken i veitnam er kaos de kjører i alle retninger på de fleste steder, men er det sånn i ho chi minh? Jeg tror man må ha serfikat, men blir man tatt så er det bare å gi polisen litt penger så slipper man unna.

Motorsykkel er det best å kjøre utenbys. Du kommer til å få lett sjokk av trafikken i byene! :)

Det så og si ingen lyskryss der nede, ei heller hvite striper for fotgjengere.

Slik krysser du gaten: Gå sakte rett ut i trafikken og la mopeder/motorsykler kjøre rundt deg. Gå forutsigbart, ingen rykk og napp! Nei, jeg kødder ikke! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...