Gå til innhold

Spørsmål om dekning/signalstyrke

Anbefalte innlegg

Sitat fra artikkel på denne artikkelen: http://www.digi.no/867037/klag-ikke-over-daarlig-dekning

Han peker på nok en faktor som kan bidra til opplevelsen av dårlig dekning. Det er at 3G-mobiler vanligvis er innstilt slik at de foretrekker å kople seg til 3G-antenner framfor 2G, selv om 2G-antennen er mye nærmere og kunne gitt langt bedre kvalitet på samtalen. Framfor å klage over «dårlig dekning» kunne man ominnstilt mobiltelefonen slik at den koplet seg til 2G. Da ville man opplevd «tilfredsstillende dekning».

Er dette noe jeg kan gjøre på min HTC Desire? Sliter med dekningen i huset, men har aldri hatt problemer med dette på tradisjonelle mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig, og du sparer i samme slengen litt batteri. Jeg har rootet telefon med custom rom, så oppskriften er kanskje litt annerledes på din telefon, men burde være noe lignende. Hos meg er det:

Meny -> Innstillinger -> Tråløst og nettverk -> Mobile nettverk -> Bruk kun 2g nettverk

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig, og du sparer i samme slengen litt batteri. Jeg har rootet telefon med custom rom, så oppskriften er kanskje litt annerledes på din telefon, men burde være noe lignende. Hos meg er det:

Meny -> Innstillinger -> Tråløst og nettverk -> Mobile nettverk -> Bruk kun 2g nettverk

På LeeDroid så må du velge "Bare GSM", standard står det på "GSM/WCMDA auto".

Lenke til kommentar

På LeeDroid så må du velge "Bare GSM", standard står det på "GSM/WCMDA auto".

Det hørtes kjent ut. Tror det er samme på vanlig Sense. Jeg kjører for tiden Redux, og hukommelsen er ikke helt på topp :)

Lenke til kommentar

Løsningene foreslått her skrur av 3g helt og holdent. Det er også mulig å stille inn på om telefonen skal holde på 3g-dekning uansett hvor dårlig den måtte være, jeg husker ikke i farta hvordan, prøv å ringe *#*#2432546#*#* for å få opp en meny med endel innstillinger som går litt dypere enn det som er tilgjengelig i menyene. Jeg sitter ikke med en telefon som støtter dette akkurat nå, så jeg kan ikke guide deg videre (Men mener å huske at min HTC Desire støttet dette). Prøv Google for å se om det finnes noe mer info der...

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...