Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Acer lader ikke.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Acer Aspire 4520, kjøpt januar 2008. Har store problemer med å få ladet den. Strømladeren lyser, men maskinen får ikke strøm. Jeg må vri og presse på ledningen, og er jeg heldig så lader den. Har forsøkt med en ny, original lader, men denne funket heller ikke. Fyren på datakjeden mente det måtte være en kortslutning.

Snakket med Acer support og de mente jeg måtte bytte hovedkortet. De skal ha 500,- bare for å gi et prisoverslag. Vet dere hvor mye dette sånn ca. vil koste? Er det noe man kan gjøre selv? Bør jeg rett og slett skrape heller maskinen?

Må vel også reparere dvd-spilleren. Den vil ikke spille av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal da gå på reklamasjon?

Jeg aner ikke. Folk sier så mye forskjellig, både når det gjelder antall år og når saken gjelder batteriet.

Er det ingen som har noen formening om hva årsaken kan være? Har Acer mest sannsynlig rett ang. hovedkortet?

Lenke til kommentar

Dette her er jo et produkt som forhåpentligvis under normal bruk har fått en feil, du er da i din fulle rett til å reklamere på dette. Snakk med Acer per mail, og opplys om dette på en høflig måte.

Noen av de flinke hobbyjuristene her har sikkert de relevante paragrafer for deg :)

Lykke til!<br>Kan jo legge til for de som kommer etter meg at reklamasjonstiden er 5 år. Forresten, ikke siter folk når innlegget er rett over deg. I store tråder blir dette for uoversiktlig, og unødvendig. Bruk da heller hurtigsvar.<br>

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Dette her er jo et produkt som forhåpentligvis under normal bruk har fått en feil, du er da i din fulle rett til å reklamere på dette. Snakk med Acer per mail, og opplys om dette på en høflig måte.

Noen av de flinke hobbyjuristene her har sikkert de relevante paragrafer for deg :)

Lykke til!<br><br>Kan jo legge til for de som kommer etter meg at reklamasjonstiden er 5 år.<br>

Takk for info. For håpe det går min vei :)

Lenke til kommentar

Ta en titt på Reklamasjon, garanti og bærbar PC. Info. av @Lid/Ran.

"Enkelt forklart: Slutter din bærbare PC å virke, eller det oppstår plagsomme feil som ikke skyldes unormal eller feilaktig bruk, har du innen 5 år fra kjøpsdato rett til følgende:

•  
  • Kostnadsfri utbedring av feilen. Du kan i utgangspunktet selv velge om du vil ha ny vare eller om du tillater reparasjon. Selger kan kreve reparasjon dersom ny vare (omlevering) blir uforholdsmessig dyrt. Vil tippe at bærbare PC'er kommer inn under det siste.
  • Selger har to forsøk på å utbedre feilen. Dersom feilen da ikke er utbedret har du rett til å heve kjøpet, samt renter fra reklamasjonsdato.
  • Dersom utbedringen tar mer enn en uke har du som hovedregel rett på lånegjenstand.
  • Vær klar over at bevisbyrden for evt brukerfeil utelukkende ligger hos selger."

Lenke til kommentar

Ta en titt på Reklamasjon, garanti og bærbar PC. Info. av @Lid/Ran.

"Enkelt forklart: Slutter din bærbare PC å virke, eller det oppstår plagsomme feil som ikke skyldes unormal eller feilaktig bruk, har du innen 5 år fra kjøpsdato rett til følgende:

•  
  • Kostnadsfri utbedring av feilen. Du kan i utgangspunktet selv velge om du vil ha ny vare eller om du tillater reparasjon. Selger kan kreve reparasjon dersom ny vare (omlevering) blir uforholdsmessig dyrt. Vil tippe at bærbare PC'er kommer inn under det siste.
  • Selger har to forsøk på å utbedre feilen. Dersom feilen da ikke er utbedret har du rett til å heve kjøpet, samt renter fra reklamasjonsdato.
  • Dersom utbedringen tar mer enn en uke har du som hovedregel rett på lånegjenstand.
  • Vær klar over at bevisbyrden for evt brukerfeil utelukkende ligger hos selger."

Denne linken var suveren. Takker :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...