Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 OpenGL http://www.opengl.org/ markedsfører seg selv som The Industry's Foundation for High Performance Graphics Man skal være klar over at med HTML5 innføres et nytt element, canvas i tilleg til video elementet: http://www.w3.org/TR/html5/the-canvas-element.html Dette åpner for unike muligheter angående presentasjon av bilder og videoer (en samling bilder) som noen mener vil dominere internet innen 2015. YouTube er allerede nettets nest mest brukte søkemotor. Ikke alle nettlesere støtter det nye canvas elementet. Du kan teste på W3Schools om din nettleser støtter elementet: http://www.w3schools.com/html5/tag_canvas.asp ved å klikke på Try it yourself knappen. Opera har en egen artikkel om dette: http://dev.opera.com/articles/view/html-5-canvas-the-basics/ Det samme har Mozilla: https://developer.mozilla.org/en/canvas_tutorial Ikke alle er klar over at der finnes php løsninger med avanserte Bilde manipulerings egenskaper som for eksempel: http://www.imagemagick.org/ (Bla nedover for to relevante bøker om Imagemagick). Se også: http://php.net/manual/en/book.imagick.php Video markedsføring vil også bli viktigere og viktigere og kan kommet til å ta markedsandeler fra tradisjonelle markedsføringskanaler som Tv. Artikkel: http://www.pcworld.com/article/133278/youtube_for_your_business.html To aktueller bøker: http://www.molehillgroup.com/youtube_for_business.htm http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470459697,descCd-buy.html Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg sliter med å forstå hvorfor du forsøker å blande sammen HTML5s Canvas-element med OpenGL. Du vet det er to vidt forskjellige greier og ikke er laget for å utfylle samme funksjon, sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Jeg sliter med å forstå hvorfor du forsøker å blande sammen HTML5s Canvas-element med OpenGL. Du vet det er to vidt forskjellige greier og ikke er laget for å utfylle samme funksjon, sant? The issue here is to allow scripts to be delivered to the user that can interact directly with OpenGL without needing any plugin. So, instead of the user downloading a compiled application, WebGL will take Javascript and pass it to OpenGL. - although it is a transition layer between Javascript and OpenGL, as a developer of the 3d content, you would see the relationship as Javascript uses WebGL to render graphics like C++ uses OpenGL to render graphics. WebGL is simply a wrapper for OpenGL for Javascript. Going in favor of adoption of this is the fact that pretty much anyone that might come up with a competing standard is helping develop this standard except Microsoft (The major browser companies, Opera, Mozilla and Google; and the major video processor companies, ATI and NVIDIA.) Kilde: http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/89125-new-firefox-3d Så er du sikker på at ved å kombinere JavaScript (client skripting) og PHP (sever skripting) at det ikke er mulig å bruke OpenGL sammen med de nye elementene i HTML5? Endret 8. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Så er du sikker på at ved å kombinere JavaScript (client skripting) og PHP (sever skripting) at det ikke er mulig å bruke OpenGL sammen med de nye elementene i HTML5? Det har jeg aldri uttalt meg om, men kan likevel informere om at med plugins til en nettleser, så kan man mer eller mindre implementere alt i en nettside. Meg bekjent, så er WebGL langt unna å bli introdusert som en standard i Javascript og isåfall er svaret nei - man kan ikke benytte Javascript til å bruke OpenGL, med mindre man benytter seg av en nettleser som viker vekk fra standarder og evt. implementerer sine egne. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 WebGL blir en utvidelse av Canvas etter det jeg har forstått. Men hva det har med PHP å gjøre vites ikke. Det er foreløpig støttet av FireFox og Chrome. Det er dog OpenGL ES 2.0 forståelig nok, ettersom det skal kjøre på masse elendig hardware også. Men det gjør at det mangler veldig mye en er vandt med fra full OpenGL 4.0, som double precision, geometry shaders, texture1d og texture3d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå