Gå til innhold

Bærbar til under 6000,-

Anbefalte innlegg

Heisann.

Må ha ny bærbar pc, og trenger hjelp til å velge. Tar også i mot andre tips enn de pc'ene jeg lenker til selv.

Mine krav/hva jeg skal bruke den til:

- Den skal klare flere oppgaver samtidig uten å virke treg.

- Tyngste jeg kjører er vel Photoshop Elements.

- ArbeidsPC. Altså mye Office.

- Drasser den med meg rundt på kursing. Er veileder.

- Ser vel for meg 15,6"

- Godt tastatur er viktig!

- Minst 4 GB RAM.

- Helst Intelprosessor.

- Pris: helst ikke over 6000,-

- OK design (altså ikke HP-maskiner!)

Har dere peiling på hvilke produsenter som er mest driftsikre?

Vurderer selv merker som ASUS, Toshiba, Lenovo og Samsung. Usikker ang. Acer.

Her er tre jeg har funnet. Er dette et godt kjøp?

Lenovo Ideapad Z560

ASUS A52JT

Acer Aspire 5742G

Den siste finnes det to utgaver av. Forskjellen er dedikert videominne eller noe sånt. Skjønner ikke akkurat slike ting :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med ASUS X52JV? Bedre enn den ASUSen du har linka til.

ASUS har etter ryktene god byggekvalitet for prisen. Jeg hadde gått for den jeg.

Ok, da står det mellom denne og Lenovo'n. Jeg skjønner ikke forskjell på den du linka til og den jeg hadde med, men jeg stoler på deg :D

Usikkerheten ligger i tastaturet. Er blodnøye på dette. Vet at Lenovoen har et knallgodt tastatur, mens den ASUSen jeg linka til, virker litt billig. Litt vel slakk i tastene.

Lenke til kommentar

Helt enig med Arni90, har utrolig god erfaring med ASUS laptopper. Velg den han sa med 540m, da får du spillt litt spill på den og i tillegg med high grafikk på nesten alle spill. ;)

Ja, hører mye godt om ASUS jeg også.

Skjønner ikke så mye om dette med "540M", men jeg skal lese meg opp :blush:

Jeg spiller ikke noe særlig. I så fall er det enkle nettspill og gode, gamle DOS-spill :)

Lenke til kommentar

Helt enig med Arni90, har utrolig god erfaring med ASUS laptopper. Velg den han sa med 540m, da får du spillt litt spill på den og i tillegg med high grafikk på nesten alle spill. ;)

Ja, hører mye godt om ASUS jeg også.

Skjønner ikke så mye om dette med "540M", men jeg skal lese meg opp :blush:

Jeg spiller ikke noe særlig. I så fall er det enkle nettspill og gode, gamle DOS-spill :)

Grafikkort i bærbare datamaskiner bruker en "M" på slutten, dette betyr mobile. Grafikkortet 540M er et kort jeg liker veldig godt, fordi det gjør slik at du kan spille nye spill (Call of duty black ops, mafia 2, starcraft 2, gta 4) med grafikkinnstillingene satt på "høy". Hvis du ikke trenger så god grafikk så kan du heller velge en laptop til 4-5000 med et grafikkort som kan kjøre spill på medium til high settings, som denne: Link

Denne vil klare alle nettspill og DOS spill uten problemer, samtidig vil du kunne spille nye spill på medium grafikkinnstillinger.

Bryr du deg minemalt om nye spill (Den vil kunne kjøre mesteparten av spill på "lav" grafikkinnstillinger, og den vil kjøre eldre spill på medium-high) og vil ha en maskin som kan kjøre nettspill, så kan du velge denne: Link

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...