augi2323 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, jeg er ny innen programmering og trenger litt hjelp. Skal lage en slags "Kunstig inntligens" som man kan inpute text og få svar Har prøvd å lage det med Perl. Det gikk ganske bra men det var litt tungvint. Andre språk jeg burde lære meg? Forresten, hvordan publishe et Perl prosjekt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, jeg er ny innen programmering og trenger litt hjelp. Skal lage en slags "Kunstig inntligens" som man kan inpute text og få svar Har prøvd å lage det med Perl. Det gikk ganske bra men det var litt tungvint. Kunstig intelligens AI er et enormt felt nært knuttet til Nevrale, Radiale basis net etc hvor du kan trene og lære en Bot, for eksempel en kundebehandler som kan kommunnisere med 1 million kunder samtidig om du har fysiske ressurser til å behandle så mange kunder samtidig. Se her http://www.particle.kth.se/~lindsey/nnwLinks.html for ytterligere informasjon. Jeg skrev en hovedoppgave på UIO MatNat om dette. Meget spennende emne. Dersom du lager en KundeBOT, så gjør oppmerksom på a kunden snakker med en Bot. Andre språk jeg burde lære meg? Til webprogrammering ville jeg personlig foretrukket php. Til generell programmering C og deretter C++. Se i de forumene for ytterligere informasjon. Forresten, hvordan publishe et Perl prosjekt? Antagelig som alle andre prosjekter, for eksempel som en nettside med egen blog. Lenke til kommentar
augi2323 Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 Hei, jeg er ny innen programmering og trenger litt hjelp. Skal lage en slags "Kunstig inntligens" som man kan inpute text og få svar Har prøvd å lage det med Perl. Det gikk ganske bra men det var litt tungvint. Kunstig intelligens AI er et enormt felt nært knuttet til Nevrale, Radiale basis net etc hvor du kan trene og lære en Bot, for eksempel en kundebehandler som kan kommunnisere med 1 million kunder samtidig om du har fysiske ressurser til å behandle så mange kunder samtidig. Se her http://www.particle.kth.se/~lindsey/nnwLinks.html for ytterligere informasjon. Jeg skrev en hovedoppgave på UIO MatNat om dette. Meget spennende emne. Dersom du lager en KundeBOT, så gjør oppmerksom på a kunden snakker med en Bot. Andre språk jeg burde lære meg? Til webprogrammering ville jeg personlig foretrukket php. Til generell programmering C og deretter C++. Se i de forumene for ytterligere informasjon. Forresten, hvordan publishe et Perl prosjekt? Antagelig som alle andre prosjekter, for eksempel som en nettside med egen blog. Tusen takk! Har en nettside jeg vil legge inn en Perl fil på men hva skal jeg publishe den som? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Tusen takk! Har en nettside jeg vil legge inn en Perl fil på men hva skal jeg publishe den som? Flere alternativer, siden du ikke skriver noe om din bakgrunn fra avansert til elementært. Vitenskapelig avhandlig med prosjektbeskrivelse, resultat og kildekode. Som en enkel artikkel med beskrivelse og kildekode, Som en minimalistisk blogpost. Jeg foretrekker ofte det siste, ettersom jeg sjelden leser lange artikler og eller avhandlinger. Sjefer leser sjelden artikler (les sammendrag) på mer enn en side. De kan skannes imidlertid, så det kan være viktig at du bruker Jacob Nielsen's prinsipper: http://www.useit.com/papers/webwriting/ Har du laget et program, dokumenter kildekoden og vis hvordan applikasjonen fungerer. I begrensningen kjenner mesteren seg. Tradisjonelt skal en artikkel ha form som en fisk. Du starter med en innledning som bygger seg opp til maks ved hodets bredeste punkt og avtar deretter til man kommer til halen hvor det kommer et nytt klimaks. På nettet brytes dette prinsippet som journalister kaller den inverse pyramiden, det viktigste kommer først med en ingress i blockquote elementet ol. Søkeord: inverse pyramide writing Skal du lage en WordPress blog som skilles fra den grå masse (selv om mange sider er rosa ) som rangers på ulike norske sider og Tv stasjoner, finner du det meste du trenger her: https://www.packtpub.com/books/wordpress P.S. Dermed skal artikler på nettet mer ha form som en breiflabb med digert hode og liten hale enn som en strømlinjeformet hai med stor hale. Endret 8. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Burnski Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Perl er i grunnen ikke et særlig aktuelt språk. Gå for c++, Java eller VB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå