augi2323 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, jeg er ny innen programmering og trenger litt hjelp. Skal lage en slags "Kunstig inntligens" som man kan inpute text og få svar Har prøvd å lage det med Perl. Det gikk ganske bra men det var litt tungvint. Andre språk jeg burde lære meg? Forresten, hvordan publishe et Perl prosjekt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hei, jeg er ny innen programmering og trenger litt hjelp. Skal lage en slags "Kunstig inntligens" som man kan inpute text og få svar Har prøvd å lage det med Perl. Det gikk ganske bra men det var litt tungvint. Kunstig intelligens AI er et enormt felt nært knuttet til Nevrale, Radiale basis net etc hvor du kan trene og lære en Bot, for eksempel en kundebehandler som kan kommunnisere med 1 million kunder samtidig om du har fysiske ressurser til å behandle så mange kunder samtidig. Se her http://www.particle.kth.se/~lindsey/nnwLinks.html for ytterligere informasjon. Jeg skrev en hovedoppgave på UIO MatNat om dette. Meget spennende emne. Dersom du lager en KundeBOT, så gjør oppmerksom på a kunden snakker med en Bot. Andre språk jeg burde lære meg? Til webprogrammering ville jeg personlig foretrukket php. Til generell programmering C og deretter C++. Se i de forumene for ytterligere informasjon. Forresten, hvordan publishe et Perl prosjekt? Antagelig som alle andre prosjekter, for eksempel som en nettside med egen blog. Lenke til kommentar