bkf_94 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Til lunsj noen ganger pleier eg å spise tre ganger på 3 timer. Vet man skal spise hver 3 time for å holde metabolismen oppe. Klokken 10 spiser eg proteinene mine. Klokken 12 går eg av og til på butikken og kjøper noen grove rundstykker. Klokken 13 spiser jeg mer proteiner. Jeg vet at karbohydrater og proteiner har forskjellige funksjoner, men dersom jeg spiser proteiner 1 time etter eg har spist karbs, vil dette legge seg som fett? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Nå er ikke jeg noen lege, men all energi du tar inn og som du ikke forbrenner vil kroppen forsøke å lagre i form av fett. Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Vet man skal spise hver 3 time for å holde metabolismen oppe. Feil. Ja, du blir potensielt feit av å spise mer enn du forbrenner. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 For det første er det unødvendig å spise hver tredje time som storken sier. For det andre virker det som du tror proteiner er noe magiske greier, ikke tro du blir sterk bare du drikker masse proteinshaker. Og ja, spiser du mer enn du forbrenner legger du på deg, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Vet man skal spise hver 3 time for å holde metabolismen oppe. Feil. Ja, du blir potensielt feit av å spise mer enn du forbrenner. Kan bekrefte at du ikke skal spise hver 3. time for å holde metabolismen oppe. Ta deg en titt her: http://myrevolution.no/forum/f19/ny-artikkel-periodisk-faste-739/ (har problemer med å hotlinke) Og "potensielt" er kanskje en spøk fra Storken (som er umulig å oppfatte over nett), men jeg kan garantere at du i alle fall VIL øke i vekt. Om dette er fett eller muskler kommer veldig an på om du trener eller ikke(mulig dette Storken siktet til). Men litt fett blir det nok uansett. Hvorfor prøver du ikke å droppe frokost (og også lunsj, om du klarer) i en uke? Kan anbefales. Endret 9. april 2011 av Sitronsaft 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå