Gå til innhold

Kan jeg ha GDDR5 skjermkort?

s0a

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om jeg kan sette inn et GDDR5 skjermkort i min pc. Jeg har et "Asus Striker Extreme" hovedkort, 775 socket. Skjermkortet jeg har nå heter "Geforce GTS 250". Mener dette er et GDDR3 skjermkort.

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her tror jeg du har mistforstått litt angående skjermkort.

Siden det du burde se etter når du kjøper skjermkort:

• Fysisk størrelse (Til kabinettet)
  • Vifter, støy ol
  • Strømbruk (6x2 pins strøm plugg?)
  • Pris
  • Generasjon
  • Utvidelse kort plass f.eks PCI-E 16x

Om du hadde hatt 3 GB GDDR8 på et nvidia GT 320 skjermkort er jo helt bortkastet med penger.

Men å kjøpe f.eks Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB eller Asus Radeon HD 6870 1 GB er helt greie skjermkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Geforce GTS 250 støtter vel DX10, så noen bedre grafikk får du vel neppe før du går over til et kort som støtter DX11 og at der er noen spill med DX11..

Lenke til kommentar

ja, har vell misforstått litt ..

kabinettet er ikke noe problem, har en 550w strømforsyning. Hovedkortet har en PCI Express 2.0 port. Har lest litt nå, har kommet frem til at det er PCI Expressen som avgjør om skjermkortet passer til hovedkortet eller ikke, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Hvis du ser på:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-Z8MQ7g3wmYn-h0Sacn0n6ktNYeiSzSgtVRScbwo3Xo0AVUww er litt flaut å gjøre denne feilen.

Ser du fort at ikke bare skjermkortet og hovedkortet trenger PCI-E.

Er skjermkortet for stort passer det heller ikke.

Husk å blande Nvidia GTX 580 med en Core 2 duo E6600 og 2 GB DDR 667 mhz ram også heller ikke er noen god kombinasjon, men da har du vertfall skjermkort til din nye maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...